Citer Oprindeligt indsendt af Anonym 9.
Har læst dit indlæg nogle gange.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det jo ikke jer, der har haft en fejl, men helt klart din svigermor.

Alle med småbørn, vil jo gerne at børn skal hjem og sove i deres egne senge og omgivelser, og det har børn også bedst af. (Vi har to små børnebørn derfor bliver deres forældre og de to små altid inviteret her til middag, eftermiddagskaffe, og så spiser vi tidligt om aftenen, for jeg ved, når kl. er omkring 19, så pakker de sammen og vil hjem, medmindre de overnatter her fra lørdag til søndag, som det sker jævnligt, men det er deres valg).

I grunden er det ikke så synd for jer, da det lader til din mand er på din side, ( som han skal være) men det er synd, at jeres børn ikke får et godt forhold til deres farmor, og hun til dem, da det er af stor betydning, at børn har nogle bedsteforældre som kan lære dem det, som forældrene ikke kan. Ikke opdragelse, men mange andre ting, der ligger også meget i, bedsteforældre og børnebørn imellem, at have den store og dybe fortrolighed.

Med det du fortæller her, at I ikke var inviteret til jul, fortæller jo meget tydeligt, at din svigermor ikke kan tilgive. Det må være forfærdeligt ikke at kunne tilgive, og lytte, for vi kan jo ikke forvente, at vi som ældre, altid er enige med de unge og omvendt, så derfor bliver der på tidspunkter nok sagt nogle ting, som ikke skulle have været sagt, men vi kan vel ikke allesammen gå rundt med det evige smil på læben, hvis der er noget man er utilfreds med - det gælder så til alle sider.

Jeg har ikke noget råd til dig, men forstår godt I kan være kede af, at forholdet er blevet sådan, men hvis din svigermor ikke forstår noget, og kun vil være sur og bestemme over jeres børn, så er det sikkert bedst for jer, at I har så lidt med hende at gøre som muligt, og håbe på hun en dag vågner op, og vil have kontakt på en positiv måde til jeres børn og jer.
Har din mand prøvet at sige til sin mor, at det er jeres børn, og det er jer der bestemmer.

Jeg tror ikke alt skal en svigerdatter sige, men sønnen må mande sig op, og fortælle sin mor, at nu er han gift med dig, og det er jer, og hvis hun ikke kan accepterer det, tja..... så skal I nok klare jer selv uden hende.

Jeg ved ikke hvorfor sønner ikke kan fortælle deres mor, "hvor skabet det skal stå ", og det altid bliver svigerdatter og svigermor der får de skævheder, som skaber ufred. Meget kunne ændres hvis sønnen sagde alle de negative ting, og det var svigerdatteren der holdt sig udenfor.
Det er vigtigt, at de unge er enige om, hvad de vil finde sig i, og hvordan deres børn skal opdrages o.s.v. For så er det ikke nemt for selv en nævnenyttig svigermor at blande sig.