Imedens Pjuske, sulten og godt gnaven var på vej op til den intetanende og sovende Frederikke, var hendes far, det gamle spøgelse og søulk, vågnet op at sin romtåge, hjemme i sin datters lejlighed… Ingen rom var tilbage i hans lommelærke, ak ve, og i huset fandtes ej mere, det havde han for længst drukket!!! Nede på gulvet var Kloge Margo ligeledes vågnet op, hun var lidt usikker på sine små nisseben, og av for den, - hvor hun havde ondt under nissehuen!!!
Åhhhh, jamrede hun - mit hoved, mit arme hoved, det hamrer og banker i min knold… Den gamle søulk smilede og blinkede med øjet uden klap, og stampende lidt i gulvet med sit træben… Nåh, Bitte Stump - sagde han, nu syntes jeg godt nok vi skal se at finde min gamle frakke, og ikke mindst min gode veninde Pjuske, jeg har drømt om hendes dejlige bløde krop og otte smukke øjne hele natten. Ved disse ord sortnede det for stakkels Margos øjne og hun var lige ved at dejse om igen…. Du må såmænd gerne få min gamle frakke Bitte Stump, sagde den gamle søulk - ja begge lommer, hvis du vil…bare jeg finder min elskede edderkop Pjuske, for hende har jeg savnet i så mange år… Se, det var jo lidt af et tilbud… Margo kunne jo virkelig godt tænke sig at
komme til at bo i den gamle frakke igen, og to lommer, var jo bedre en, sikke dejlig meget plads hun kunne få…
Altså satte spøgelset og Margo sig ned for at planlægge hvordan…