Viser resultater 1 til 30 af 124
Emne: Julekalender 2005
Threaded View
-
06-12-05, 09:07 #11
6. december 2005
Tidligt om morgenen den 6. december vågnede Lars til en tung, grå himmel og regnen, dunkende monotont på ruderne. Han listede ud af sengen, fik sin slåbrok på og smuttede ned til køkkenet, hvor han satte vand over og rørte vaffeldej så stille som det kunne lade sig at gøre.
En halv time efter var kaffen og en stabel af sprøde vafler færdige, anbragt på en bakke sammen med et par kaffekrus og en juledekoration med et tændt lys i. Det var ikke meningen, at resten af huset skulle vækkes endnu, så han listede forsigtigt op til soveværelset igen.
Duften af nybagte vafler vækkede Lisa. Hun kiggede spørgende på Lars som så på hende med et skælmsk halvsmil... Skal du ikke skynde dig på arbejde - spurgte hun og kunne ikke forstå, at Lars som ellers havde for vane at skynde sig og være småsur om morgenen - i dag havde øjensynligt god tid og var fuldstændig afslappet.
Hmm.... forstår du... jeg har ligesom taget mig en fridag i dag, så vi kan tage til byen og handle et par julegaver, se en juleudstilling med ungerne og jeg har allerede i går ringet til deres klasselærer for at fortælle, at i dag står dèn på familiehygge og knægterne ved ikke noget om det endnu - sagde Lars og så yderst veltilfreds ud.
Lisa har tabt kæben... det er aldrig sket før, at Lars ligefremt ofrede en arbejdsdag på private fornøjelser. Tværtimod .... han har altid sagt, at man må ikke glemme hvor maden på bordet kommer fra og derfor kommer jobbet altid i første række... Ja, altid - bare ikke i dag, for i dag skal hele familie ud og jule i byen...
Hvad har du tænkt på, vi skulle handle af julegaverne, spurgte Lisa. Vi kan jo ikke handle gaverne til drengene.... nu de er med os i byen. Næh - sagde Lars - jeg havde forestillet mig, at din mor burde have en ny frakke. Selv den frakke hun glemte derhjemme er ikke noget at skrive hjem om og foret er så tyndslidt, at det værner ikke mod kulden og det er sørme heldigt, at hun ved en fejltagelse har taget den forkerte frakke på. Havde hun sin egen på da hun var på vej til os - havde hun nu helt sikkert en dobbelsidet lungebetændelse.... så en ny frakke til svigermor skal det være og så er dèn ikke længere...
Lignende emner
-
Kommentarer til Nissepigens Julekalender :-)
By Nissepigen in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinandenSvar: 12Nyeste indlæg: 31-12-07, 11:03 -
Julekalender 2007
By Nissepigen in forum Julekalendere 2005, 2006, 2007 og 2008Svar: 24Nyeste indlæg: 24-12-07, 22:54 -
Julekalender på overgangsalderen.....
By Helle in forum Julestads - aldrig for tidligt at samle gode tips ind....Svar: 8Nyeste indlæg: 21-09-07, 12:48

Bookmarks