da den snaksaglige søulk, prikkede hende i siden med sin pegefinger, måske han var blevet træt af at høre på sin egen enetale… Bitte Stump, - sagde han til stakkels omtumlede Margo, - rommen er sluppet op, og jeg må videre på min vej, i min søgen efter min elskede gamle sømandsfrakke… For her i min datters hus, er jo hverken tøsen min, eller min gode gamle frakke… Ved ordet sømandsfrakke, blev Kloge Margo, med ét lysvågen! Mit hjem, MIN elskede frakke og lomme, udbrød hun, befinder sig i det forskrææææækkkelllliggggeee hus, hvor jeg har vansmægtet og lidt i dagevis… Det gamle spøgelse, lyste helt op ved disse ord,
og sagde, - Bitte Stump, siden du er i live endnu, må du have boet i min højre lomme, for i den venstre efterlod jeg, - ved min bortgang, - min bedste ven og følgesvend. Min egen øjesten, min egen lille kælepotte, min bløde lille velvoksne og vidunderlige fugle edderkop, Pjuske… Åhhh, hvor jeg savner min Pjuske, bare tanke om hendes smukke otte øjne og lodne ben… Jeg må have fat i min gamle frakke.. Pjuske, det søde væsen, må stadig ligge i dvæle i venstre lomme… Den gamle søulk, tørrede en tåre af kinden, og kiggede ned på Kloge Margo, og blev meget overrasket over at se, hun var dejset om!!!

Lisa og Lars lå begge vågne, de lå spekulerede på tæppe og sutsko, der var pist forsvundet … Til sidst sukkede de begge tungt, og faldt i søvn…

Inde i børneværelset sov begge drengene trygt og godt. Elefanten Jumbo stod i sit hjørne og lignede sig selv, uden hårsløjfe…

Inde hos Fru Frederikke, smilede tænderne i glasset, en skabslåge stod åben og noget stort og loddent krøb over gulvet… Inde i skabet hang Frederikkes saglige faders gamle sømandsfrakke,
men nu var venstre lomme tom…

Inde i Nissebo, sov alle tre nisser på tomme maver, der rumlede højlydt hele natten…

I Enkefru Frederikkes lejlighed i Kongens Lyngby, sad det gamle spøgelse og græd, han savnede sin gamle veninde Pjuske med de lodne ben… Og Margo, stakkels Margo, var endnu engang dejset omkuld…

Dagen i dag, slutter på uhyggelig vis,
hvad i morgen sker, ingen svar herpå kan gi’s…