Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
Kære søde Anina

Tandlægerne bruger faktisk ikke amalgam længere, som du skriver er det temlig farligt at arbejde med, ikke kun for patienten der skal gå rundt med det i munden, men også for personalet. De fleste er gået over til plasten. (...)

Så det er dejligt i alfald at vide at ens børn aldrig får hverken det ene eller det andet af de her materialer i munden. Mine kigger undrende når jeg gaber og spørger, hvad det er for nogen sorte ting jeg har i munden.

Længe leve teknologien
Knus Biddi
Hej Biddi

Går du virkelig med det stads i munden endnu?!!!

Jeg har fået mine sølvplomer fjernet så længe siden, at jeg ikke længere husker årstallet.... nok midt i firserne, i Hillerød hos Lichtenberg som dengang var Palle-alene-i-verden og hele den danske samlede tandlægestand var efter ham i alle medier incl. retsvæsenet.

Jeg skulle først afgive en hårprøve, som var sendt til USA for en analyse af hvad jeg havde i kroppen af "fremmede elementer" (tungmetalller o.l.).

Så skulle jeg aflevere en blodprøve som så også skulle udenlands for en bestemmelse af hvilke grundstoffer var forenelige eller uforenelige med min personlige kropskemi (læs: ellergener - ikke allergene) for at kunne udvælge det rigtige plasmateriale passende netop til mig (det blev så "Conquest").

Når det var på plads - fik jeg udleveret en hel kasse med forskellige vitamin/mineral/enzymstoffer - og disse skulle jeg indtage igennem en måned før udskiftningen af sølvplomber skulle påbegynde.

Dernæst blev mine sølvplomber udskiftet med en plombe hver anden måned, da udskiftningen af mange eller alle på een gang viste sig at være livsfarligt.... - kroppens "lagre" af kviksølv frigivedes på een gang som følge af en samtidig udskiftning af alle sølvplomber - og folk døde faktisk af tungmetal-forgiftning af leveren..... ja, det "ufarlige" amalgam.... goddavdu!!!

I hele perioden udskiftningen af plomberne har forløbet - skulle jeg æde disse kosttilskuds og..... aldrig havde jeg det så godt i hele mit liv, som i denne periode (med undtagelse af graviditeten). 12 plomber er blevet udskiftet. Jeg selv er blevet halvtres tusinde kroner fattigere og..... alle plomberne har holdt lige siden. Så all den snak om, at plast "ikke holder" i kindtænderne, er noget forbandet pladder - mine har nu holdt i over 20 år!

Det er ikke sikkert, at denne omstændelige procedure er nødvendig længere.... men du er jo "fagperson" Biddi - hvorfor går du med det stads i munden endnu!?! Please?

Kram
Anina

P.S. Jeg kan huske min knægt havde lært en del i denne periode og da han var 8-9 år gammel og havde et hul på størrelse med et knappenålhovede (det eneste hul nogensinde ) og tandlægen på skoleklinikken ville reparere det med "sølv" - sagde min søn højt og tydeligt "NEJ" medmindre hans mor sagde godt for det, hvilket hun så IKKE gjorde....