Viser resultater 1 til 7 af 7
Threaded View
-
29-10-05, 11:08 #5
Kære søde Anina
Tandlægerne bruger faktisk ikke amalgam længere, som du skriver er det temlig farligt at arbejde med, ikke kun for patienten der skal gå rundt med det i munden, men også for personalet. De fleste er gået over til plasten.
Jeg mindes da jeg var inden for branchen fra 1973- 1988 da var vi mange klinikassistenter der var ufrivilligt barnløse? Jeg selv fik mit første barn i 1990, jeg tror selv, at det var miljøet der var en stor del af årsagen til at jeg måtte vente så længe.
Jeg startede i 1973 hos en ældre tandlæge der var meget glad for at bruge kobberamalgam især på små børn, hvor det ikke var muligt at få caviteten helt ren,så havde kobberamalgamen den positive virkning at den var bakterie dræbende. Vi skulle så bruge det her tungmetal, som fandtes som tabletter.
Materialet skulle først varmes op over en sprit flamme, og derefter over i en morter og røres sammen indtil det blev plastisk ah ahhhh ikke!
Så det er dejligt i alfald at vide at ens børn aldrig får hverken det ene eller det andet af de her materialer i munden. Mine kigger undrende når jeg gaber og spørger, hvad det er for nogen sorte ting jeg har i munden.
Længe leve teknologien
Knus Biddi
Biddi fra Bornholm

Besvar med citat

Bookmarks