Til november afholdes det 58. valg til præsidentembedet i Amerikas Forenede Stater.

Det seneste tids nyhedsregn retter fokus på Republikanernes Donald Trump, og Demokraternes Hillary Clinton som hovedpersoner i det kommende præsidentvalg. Mens Trump er nybegynder i det politiske spil, Hillary Clintons politiske baggrund er ganske anderledes...

Efter otte år som USAs First Lady gift med præsident Bill Clinton, og efter yderligere otte år valgt til hvervet som senator i det amerikanske parlament (Senate) Hillary Clinton stillede op som kandidat til præsidentvalget i 2008. Kapløbet om det Demokratiske Partis nominering endte med kampvalg hvor Hillary Clinton tabte til Barack Obama, der blev nomineret til Demokraternes præsidentkandidat og efterfølgende vandt han over Republikanernes John McCain. Barack Obama blev indsat i præsidentembedet i november 2008. Han udnævnte Hillary Clinton til embedet som USAs udenrigsminister.

I april 2011 Barack Obama stillede op til genvalg til præsidentposten året efter i 2012. Denne gang var Hillary Clinton ikke med i det politiske kapløb mod præsidentposten. Allerede sidst i 2010 har hun erklæret at posten som udenrigsminister i Obama-regeringen bliver hendes "sidste offentligt embede" (Secretary of State is "My Last Public Position"), hun dog måtte forlade i utide i 2013, tilsyneladende syg og nedbrudt, sandsynligvis uden at ane sit levende råd og uden at ane hvad der sker med hende (min fortolkning). Hun afleverede sin opsigelse d. 1. februar 2013.

Fem år er gået siden interviewet for CBS News, og tre år siden hun måtte forlade udenrigsministerposten - i 2015 beslutter Hillary Clinton alligevel at stille op til præsidentvalget i 2016? Hvad sker der?

I 2007/2008 taber hun nomineringen til Obama. I 2010 bebuder hun at embedet som USAs udenrigsminister bliver hendes "sidste offentligt embede". I 2011/2012 orker hun ikke opstillingen som kandidat til nomineringen til præsidentvalget. I 2013 må hun endda i utide opgive embedet som udenrigsminister.... men ud af det blå alligevel orker hun at deltage i det benhårde amerikanske valgcirkus 2015/2016?

Lige som alle vi andre, bliver heller ikke Hillary Clinton yngre med årene, så hvorfra kommer hendes nye overskud og energi til deltagelse i verdens mest beskidte politiske valgkamp, alle amerikanske præsidentvalg sædvanligvis ender ud i? Hvad skete der i løbet af de forudgående 3-5 år, der gav hende modet tilbage, og energi til alligevel at stille op?

Med min egen solide erfaring i baghånden, er der kun et korrekt svar på dette spørgsmål: Armour Thyroid, blandt velinformerede, danske lavt-stofskifte patienter kendt som "naturlig thyroid", eller "Thyreoid" fra Glostrup Produktionsapotek.

Armour Thyroid er et 125 år gammelt lægemiddel til behandling af lavt stofskifte. Lægemidlet Armour Thyroid er brændende hadet af vores moderne mainstream lægestand, også i USA, fordi Armour Thyroid altid udkonkurrerer lægernes foretrukne behandling med de lukrative, patenterede syntetiske efterligninger, i salg under produktnavne som Synthroid, Eltroxin, Euthyrox, Levaxin m.fl..

Det er derfor en sensation af de store, at en muligvis kommende præsident i USA - efter overgangen til denne behandling genvandt sin oprindelige stamina, energi, foretagsomhed og kunne genoptage sit politiske arbejde, hvorfra hun ellers var dømt forever gone mens hun var i den forrige behandling med Synthroid, den patenterede, syntetiske efterligning af thyreoideahormon.

Første gang jeg hørte om denne historie var natten til lørdag, den 1. august sidste år, da et nyhedsbrev fra New York Times dumpede ind i min mailboks... Samme dag, efter en søvnløs nat, kl. 18:54 beskrev jeg nyheden på det norske Forum for Stoffskiftesykdommer, hvorfra som ringe i vandet bredte nyheden sig ud til flere skandinaviske patientgrupper. Du kan læse den herunder...