Viser resultater 1 til 4 af 4
Threaded View
-
15-12-11, 17:59 #1
SKAT inddriver selvstændige direkte ud i arbejdsløsheden, på offentlig forsørgelse
Modtaget i dag:
Er der nogen i det ganske land, der ville være interesseret i at undersøge SKATs særlige metode til inddrivelse af restskatter hos enkeltpersoner med CVR-nummer?
Der er nemlig ingen forskel i SKATs inddrivning af restskatter fra enkeltpersoner der arbejder freelance og veletablerede virksomheder med ansatte og med omsættelige aktiver.
Jeg står nu selv over for at miste min faste forsørgelse pga. SKATs ultimative krav om enten at afvikle en ikke-selvforskydt skatterestance (kundekonkurser pga. krisen) over kun 10 måneder, eller blive indberettet til RKI samt få mit CVR-nummer nedlagt. Derimod hvis jeg var lønmodtager - ville inddrivelsen af restskat blive tilpasset de faktiske forhold i overensstemmelse med den faktiske indtægt.
Hvorfor denne forskel?
Fordi der florerer myter om de selvstændige freelancers velstand? Wrong! Ikke blandt kontanthjælpsmodtagere, men blandt de selvstændige, lever flest i fattigdom, så det kan ikke være velstanden, der lokker SKAT til ihjel at inddrive freelancers. Hvad er det så?
Det kan ikke være meningen, at SKAT masse-fremstiller nye socialklienter med sin enfoldige og usmidige inddrivelsesmetode, der gælder for enkeltpersoner med CVR-nummer. Der er omtrent 90.000 enkeltmandsvirksomheder forsikret hos ASE, så SKATs fremgangsmåde kan yde et betragteligt bidrag til arbejdsløshedens omfang i samfundet.
Det lader til at SKAT har ingen skrupler ved først at inddrive enkeltpersoner ihjel, så sende dem ud på offentlig forsørgelse under Beskæftigelsesministeriet. SKAT har altså ikke opdaget endnu, at der er krise ude i samfundet, at arbejdsløsheden stiger og at der er andre samfundskasser, der skal betale for SKATs tankeløse foretagsomhed.
Hvis SKAT handler i overensstemmelse med en gældende lov om indrivning gældende enkeltpersoner der har et CVR-nummer - er denne praksis på alle måder skadelig for borgeren og for samfundet som helhed. Såfremt det er en korrekt fremgangsmåde, må denne praksis ændres, da den er samfundsøkonomisk uansvarlig.
Hvis denne problemstilling evt. har din interesse, vil jeg gerne stille min sag til rådighed, i form af div. korrespondance, der godt nok er præget af beskrivelser af personlige forhold, men som udmærket kan blive et udgangspunkt for en generel gennemgang af problemet.
Problemet er til at løse ved at etablere en ny skatte-kategori - C-skat - for alle dem som jeg, mellem to stole. Selvstændige der har samme indkomst- og arbejdsvilkår som lønmodtagere.
Hvad ville der ske, hvis SKAT forlangte at en lønmodtager skal afvikle restskatten - uanset størrelsen - over ti måneder, og hvis ikke man kunne det, ville SKAT indberette vedkommende til RKI samt sørge for at man blev fyret fra sit job?
Underligt?
Ja, men det sker hele tiden for freelancerne.
Ramaskrig?!
Hvorfor (rama)skriger ingen, når det går ud over de små freelancere?
Med venlig hilsen
Et gammelt CVR-nummer startende med... 11
For kontakt klik her
Andre med samme problem?Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
Lignende emner
-
Hvem snyder? SKAT?
By Zuzan in forum Politik og samfundSvar: 0Nyeste indlæg: 12-05-09, 15:55

Besvar med citat

Bookmarks