Viser resultater 1 til 6 af 6
Emne: Vores Nytårsmiddag
Threaded View
-
30-12-08, 18:49 #1
Vores Nytårsmiddag
Der er mange bud på, hvad er den "rette" hovedret til Nytårsmiddagen. Kogt torsk står som nr. 1 efterfulgt skarpt af diverse oksestege samt fondue.
Hos os er det husets søn, som i år har bestemt hovedretten: "Laks à la Improvisation"
Vores NytårsMiddag i morgen skal bestå af lun, varmrøget laks, anrettet med små, kogte kartofler med dild, dampede brede, grønne bønner og det hele ledsaget af hvidvinsauce med nogle dråber af citronolie.
Jeg har ledt og ledt, men det lader til, at det bliver en verdenspræmiere på en, helt ny måde at nyde varmrøget laks på....
Til dessert, når vi på et tidspunkt igen kan spise noget - den sædvanlige og udødelige - bowle med hjemmeskåret og hjemmeblandet frugtsalat.
Jeg har også fået en æske med Peter Beier fyldte chokolader i julegave "ude i byen". Disser nipper vi sikkert til - til den obligatoriske ekspresso vil skal have til sidst....
Det er nok ikke så overdådigt nytårsmåltid, men man går nok alligevel ikke sulten fra bordet, når de sidste nytårsraketter er fyret af over Limhamn.
Gad vide, hvad er den bedste nytårsret jeg nogensinde har nydt?
Faktisk er det svært at sige... enten fordi Nytårsaften er altid så positiv en oplevelse, at alt smager bare godt.
Eller - har vi måske "bare" været heldige, at vælge en god opskrift hver gang.... Eller måske begge dele
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
Lignende emner
-
Vores julemiddag
By Anina W. in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinandenSvar: 1Nyeste indlæg: 30-12-08, 17:18 -
Vores rige lande
By Stina/udmeldt in forum "Løst og fast" - blandet landhandelSvar: 0Nyeste indlæg: 21-01-07, 20:29 -
Vores Nytårsaften....
By admin in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinandenSvar: 2Nyeste indlæg: 01-01-06, 20:02

Besvar med citat

Bookmarks