Gennem de sidste par år har min menstruation været mere eller mindre uregelmæssig, på den måde at det hver anden eller 3. gang er kommet til tiden, og de andre gange enten med 2 - 6 ugers mellemrum. Blødning i henved 7 - 10 dage, naturligt værst de første par dage hvor det har føltes som at åbne for en vandhane, og de følgende dage mere moderat.

Denne gang kom det blot en uge senere end beregnet, blødte "kun" i 5 dage ( længe siden jeg har oplevet det ) for så blot at starte forfra i dag kun 7 dage efter at det sluttede. Det vil sige der kun er gået 12 dage mellem starten på 2 menstruations perioder ??

De 3 frste dage i sidste uge var jeg utroligt svimmel hvilket jeg ikke plejer at være, og forbandt det ikke specielt med menstruationen, så gik til læge som kom med en eller anden forklaring om kalkaflejringer der dannede undertryk ?? jeg forstod ikke meget af den forklaring, og havde ikke tid at spørge ind til hvad han præcist mente. han ville helt sikkert have forklaret mig det hvis jeg havde spurgt, det plejer han at være rimelig god til, så det er jo min fejl.

Men kan årsagen være så simpel at det nu er min tur til at være kommet i overgangsalderen ? Kan sådan noget måles og vejes, eller ved man det bare når det er ?

Kærlig hilsen
Carmen