Viser resultater 1 til 5 af 5
Threaded View
-
27-06-08, 16:03 #1
Den våbenglade Venstre Ungdom
Det vilde VE(n)ST(er)
Jeg ved ikke, om Ventres Ungdom kan være inspireret af den netop afsagte dom i USA, hvor våben er tilladt for alle - også de steder, som hidtil har været undtaget herfra.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...je-skydevaabenAmerikanere har ret til at eje skydevåben
26. jun 16:35
USA's højesteret omstødte torsdag forbud mod håndvåben i Washington og anerkendte for første gang nogensinde enkeltpersoners ret til at eje våben.
Københavnske VUere vil have våben
http://www.berlingske.dk/article/200...itik/80627105/»Vi tror på, at vores kultur er anderledes i USA, hvor de skyder med det samme. Vi tror på, at med den kultur, vi har, vælger danskere at reagere anderledes til at starte med. Vi har desværre set talrige eksempler på at politiet svigter, og vi mener, man skal være i stand til at forsvare sig selv og ens ejendom,« siger Martin Lünell.
Jeg fatter simpelthen ikke engang, at man kan tænke tanken.
Hvis man ændrede tankegang og så på sin nabo som "ven" og ikke "fjende", mon tanken om at skyde naboen så ville forekomme så nærliggende?!
Et andet bud kunne være at nøjes med færre ting og bevidst ønske om at skabe misundelse hos de mindrebemidlede, mon så behovet for at "forsvare" sine "besiddelser" ville være så påkrævet.
Jeg forstår slet ikke denne tankegang om at øge uligheden og så bagefter have behov for våben pga. denne ønskede ulighed.
Det må da ikke være rart at skulle sidde i et kæmpe hus med gitter om med et våben i hånden i tilfælde af, at "naboen" eller "naboens hund" skulle indfinde sig på græsset uden for gitteret.
Hvem er så egentlig i fængsel? Og er det det, man kalder frihed?
Jeg kalder det en ekstrem angst... skabt af grådighed og af mistænkeliggørelse af folk, der har færre ejendele.
• "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
• "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
• "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)
Lignende emner
-
STYRKETRÆNING FOR VENSTRE HJERNEHALVDEL
By Anina W. in forum Om sindetSvar: 0Nyeste indlæg: 17-08-05, 09:15

Besvar med citat

Bookmarks