Jeg har set denne film for nogle år siden, og det er da også en af de få, der har gjort et dybere indtryk på mig... måske også fordi den er baseret på en sand historie.

Den viser et forældrepars kamp for at redde deres barn... og jeg mener kamp.

Prøv at læse her:

Da den femårige Lorenzo mister hørelsen og i det hele taget begynder at opføre sig mærkeligt, tager hans forældre, Augusto og Michaela, ham med til lægen. Efter en lang række undersøgelser bliver Augusto og Michaela kaldt ind til lægen, der fortæller dem, at deres dreng har den uhyre sjældne sygdom ALD (adrenoleukostystrofi).

Sygdommen, der kun rammer mindre børn, er uhelbredelig, og Lorenzo vil langsomt miste alle sanserne, indtil han inden to år vil dø.
Det er et af den slags chok, som kan få de fleste til at gå ned med flaget, men efter at være kommet sig over den barske besked begynder Augusto og Michaela at sætte sig ind i sygdommen på egen hånd i håbet om, at de kan finde en løsning, hvor lægevidenskaben har givet op.

Hundredvis af forældre har mistet deres børn i forbindelse med ALD, og lægerne er vant til desperate forældre, der vil gøre alt for at bevare et spinkelt håb.

Ingen har dog været så stædige som Augusto og Michaela, der, mens deres søn bliver stadigt dårligere, bliver ved med at lede efter en kur mod sygdommen.

Læs mere her om filmen:

http://www.dr.dk/DR1/Film/Film+sider/20080321122714.htm