Viser resultater 1 til 18 af 18
Threaded View
-
30-04-08, 18:58 #1
TERM-modellen og pressefrihed
Der findes megen "råddenskab" i lægernes verden, det er jeg ikke i tvivl om, men at der ikke findes mennesker som har mod til eller forstår sig på at fremlægge en sag i pressen det vil jeg helst ikke tro på...................
Ja, eg har altså tænkt meget over det med pressefrihed og mangel på gode journalister.
Jeg tror at der er nogen der vil tage sig af det, hvis en privatperson kommer og fortæller om term og kan bevise at han/hun er Term patient. Jeg kan altså ikke huske hvad programmet hedder ( måske Basta), men der har været personsager oppe og vende, hvilket også har hjulpet. Nu vil jeg prøve at se om jeg kan pejle mig ind på nogle sager og finde frem til navnet på udsendelsen.
Hvis alle der kender til fænomenet putter sig og ikke står frem, bliver der aldrig gjort noget ved sagen og der vil blive flere og flere term patienter. Det er fint at skrive om det på nettet, men det er også nødvendigt at få sagen fremført for åben skærm. Jo flere der kender til fænomenet jo bedre.
Det kan godt være at de mennesker der virkelig kan gøre noget ved problemet færdes på nettet, men der findes altså mennesker der sidder i lort til halsen (eks. Term patienter), som ikke går på nettet og læser. Det er måske iblandt disse mennesker der sidder en person som får lyst til at gå til pressen.
Pressen kan også være så ulødigt et blad som ekstra bladet, men hvis dette skal frem i lyset kan det også være på den måde. Måske skal det være en person som bare bliver stiktosset og ikke tænker så meget over at tale i pæne vendinger. Til tider er det disse mennesker, der bliver hørt, eller tager jeg helt fejl?
Hvis pressen er under censur, kan jeg heller ikke helt forstå hvorfor der kommer så mange negative personsager med hensyn til vores politikere. Så skulle den slags jo sorteres fra.
Det undrer mig ikke at Peter Qvotrup ikke vil svare på spørgsmålet om Term. Han vil vist ikke stå for åben skærm og tale nedsættende om nogen af hans kollegaer. Han er nok i en position hvor det vil gå for meget ud over ham selv, hvis han går med i den slags diskussioner. Jeg mener, at han nok ikke gider save den gren over han selv sidder på. Jeg mener ikke det er ok, men det er måske sådan det er? Der er så noget jeg ikke forstår, for det er som om læger er en slags guder, som ingen tør sige imod. Jeg forstår det ikke helt, for der er da altså journalister som går helt ind til benet og jeg ville ønske at der findes en enkel person som tør at stå frem og fortælle om sin sag.
Jeg kan altså ikke få mig selv til at tro er der ikke findes dygtige velmenende journalister og og at pressen er under censur. Måske er det fortrængning fra min side, men hvis det hele er så korrupt er det ikke til at holde ud og tænke på.
Hvad siger i andre om disse tanker.
Bea

Lignende effekt havde tilsvarende henvendelser - denne gang vedr. ulovligheder kommunerne begår via anvendelsen af lægekonsulenter til at gøre så mange syge som muligt - raske - på papiret.... Man har opfundet begrebet "papirlæger" dvs. læger, der arbejder uden at være underlagt Lægeløfte og hvor Lægeforeningen helt konkret i 1998 underskrev Fælleserklæringen sammen med Socialministeriet hvor essensen var, at oprette "ansvarsfrie læger" til brug for kommunerne.... hvor at læger der i det offentlige – altså i kommunerne – behandler borgernes/klienternes indhentede faktuelle journaloplysninger ud fra en beslutning om, at lægen ikke må have set patienten. Når lægekonsulenten ikke har set patienten i hvis sag han som læge handler, kan han ikke drages til ansvar for begåede fejl... he, he... hvis DETTE heller ikke kunne påkalde sig pressens bevågenhed - tror jeg overhovedet på den frie presse mere....
Besvar med citat

Bookmarks