Viser resultater 1 til 9 af 9
Emne: Uli Stegmaier
Threaded View
-
10-04-08, 13:19 #1
Uli Stegmaier
Et menneske har taget sit liv i protest?
Eller af afmagt?
Eller af frygten for fremtiden, da familiens indtægtskilde skrumpede som følge af rygeforbuddet?
Eller måske fordi det, der før var ens eget - nu ikke længere er det i samme grad, som man ellers var vant til at betragte i forhold til sin ejendom.....
Eller af kombinationen af alle disse gode grunde?
Hvorom alt er - skrev BT i forgårs en kort notits om "begivenheden" under overskrift: Begik selvmord i protest mod rygeforbud og Ekstra Bladet lige så, under noget mere sensationslysten overskrift: Hængte sig i protest mod rygeforbud.
Hvad jeg dog har bidt mærke i, mere end i selve overskriften og denne korte notits, hvori "man" ikke engang værdiger et menneske at anføre hans fulde navn... Uli Stegmaier ..... er læsernes kommentarer... og jeg skammer mig.... og jeg skammer mig i den grad over at trække samme luft som disse hyener....
Her er så dette menneske, der omtales så groft og så selvafslørende af disse menneskelige hyener - at jeg sådan skammer mig over at være en artsfælle med dem. Samtidigt er jeg alligevel lykkelig for, at i min egen kreds af venner og familie findes der overhovedet ikke repræsentanter for denne afart af menneskeheden - de værdiløse lokumsblade, som EB så lystigt tilbyder spalteplads til....
Her er ingen formildende omstændigheder! Ikke så det ligner! Ingen familiære bånd. Ingen venskabsbånd! Ingen arbejdsmæssige forhold eller lignende, der på nogen måde ville afholde mig fra at fjerne den slags menneskelige hyener så langt væk som muligt fra mit liv.... Og dette uden at fælde en tåre i processen. Ikke så det ligner.... Gå ind på EB og se selv hvad jeg mener...
Man kan læse mere om Uli Stegmaier Her... og HER..... På tysk. Men jeg vil se om jeg ikke kan genfortælle indholdet inden længe, så vi ikke behøver at nøjes med lokumbladenes sensationslystne forkortelser.
Og på min hoveddør findes nu et mærkat med teksten:
Adgang forbudt
for indsamlere fra
Kræftens Bekæmpelse
der splitter det danske folk
i stedet for
at forske i kræftens gåde
og støtte de kræftsyge!"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks