Viser resultater 1 til 30 af 32
Emne: "Halogen Oven Club"
Threaded View
-
25-02-08, 14:46 #1
"Halogen Oven Club"
Hejdien, Zuzan, Helle, Bea og Yvette har allerede svaret JAAnina skrev:
Vil du være med i "Halogen Oven Club" på Overgangsalderen.net ?
Jeg har et kæmpe problem, som jeg vil prøve at løse gennem at prøve at lokke Jer alle med på afveje, hvor vi kan hygge os samtidigt med at jeg får en hel masse ud af det.
Mit problem er, at jeg spiser forkert (småt/tørt), for få gange om dagen, at jeg hellere sulter end spiser rugbrødsmadder (har fået i den grad for meget af det i tidens løb) og at mit stofskifte + medicinen gør, at når jeg ikke spiser for længe - dratter mit blodsukker ned og så dur jeg ikke til noget mere den dag. At mine tarme heller ikke kan tåle tom mave for længe - er en anden sag, men ikke mindre ubehagelig end den første.
For mig er det ikke løsningen, at jeg skal have gryder og pander frem.... for så opgiver jeg endnu før jeg starter, selv om jeg skal simpelt hen have varm eller lun mad, for overhovedet at fungere. Men netop det er så som så med og medmindre jeg finder på noget rigtig kreativt - bliver intet af de gode fortsætter til noget.
Jeg har derfor (inspireret af Hejdien) fundet på, at jeg vil kaste mig i støvet og bede og tigge jer om at vi sammen opretter en "mad-klub" hvor vi alle har den samme "ting" vi bruger til at lave mad i en gang imellem (kun) og når noget lykkes rigtig godt - at vi så poster en opskrift eller fremgangsmåde på forummet, hvor jeg gerne opretter et nyt forum under samme overskrift som i denne mail.
Nu er det sådan, at (jeg tror) det kun er Anne, Helle og Hejdien, der passer "rigtig" husholdning i køkkenet... Hejdien dog (vist nok) mest pga. ungerne og var det for hende selv - blev det nok rugbrødsmadder 24/7.... formoder jeg.
Derimod Yvette, jeg og Zuzan (tror jeg nok) kan godt finde på at leve på en sten, hvilket slet ikke fremmer hverken helbredet eller energiniveau. Det ville nok så være os tre, der kunne måske "snylte" lidt på inspirationen fra de tre "gourmeter" i blandt os, hvis de er med på det (please, please, please....).
Min idè er som følger: Denne Halogen Oven af samme type som på billedet... http://www.shop.edirectory.co.uk/eas...en/pid/3343863 - har Hejdien ved jeg, jeg har den også og Markowitch har også sådan een.... Mig bekendt er det kun Hejdien, der kan finde ud af at bruge den efter hensigten og kunne måske øse af erfaringer til at begynde med... Jeg har kun hørt lovord og er ved at være grøn af misundelse og drukner i mundvand ved bare tanken om nem, hurtig og velsmagende mad, der i denne ovn kan laves til en eller to personer - som en drøm.
Taget i betragtning, at lysten eller evnen til at stå i køkkenet daler med lynfart med alderen (for mit vedkommende i hvert fald) - kan jeg forestille mig, at foruden selv at lære bruge den - kunne det tænkes, at også andre med tiden kunne smittes med at styrke gode spisevaner, der ellers bare visner væk... når man ikke længere skal sørge for ungernes måltider. For mit vedkommende føles det nu, som om jeg aldrig har lavet mad før.... og når jeg endelig går i gang - har jeg ti tommelfingre og to venstre hænder (er ellers højrehåndet). Hjælp!
Vil I være med i "Halogen Oven Club" sammen med mig, der ellers snart dør af sult og begær efter ordentlig maaaad.
Knus. Anina
Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Besvar med citat

Bookmarks