Halløj allesammen

Juleaften er slut for denne gang her i vores lille hjem på..... Vestegnen

Jo.... vi skulle ellers være hos Junioren i Sverige og nyde udsigten over Øresund til dessert efter julemiddagen.... men, men, meeeen.... Junioren har, for et par dage siden - fået et "håndværker-flip" og fik taget hul på nedbrydning af en skillevæg i sin bolig, hvilket resulterede i, at han "desværre" ikke havde nået at afslutte og.... rydde op efter sin præstation. Som følge deraf stillede han op med julemiddagen under armen og BILLEDET af Øresund i den anden hånd.... og brødebetynget bad om et godt ord og husly

Ja, så gik jeg den tunge gang til bilen, for at læsse julegaverne af igeeeeen, mens Junioren kom i sving i køkkenet, så vi kunne få noget at spise på et eller andet tidspunkt i løbet af aftenen.

Julemiddagen kom også på bordet..... kl. 21:30!!! Hellere sent end aldrig... og efter forretten kom der gang i julegaverne....

Efter julegaverne kom hovedretten, oprydning og opvask og efter disse kom kagen på bordet, lidt likør til og adskillige kopper ekspresso. Nu er klokken allerede over midnat og det er 1. Juledag - og vi sidder her, med Øresundsudsigt på BILLEDET og så fulde af mad og koffein, at vi er nødt til at finde en dvd-film at stoppe i afspilleren - idet der er no way, at nogen af os kan sove foreløbigt.....

Jeg har fået Poul Nyrups Rasmussens bog "I grådighedens tid" og Herbert Pundiks "Udvalgte Artikler fra 1946 til i dag" udgivet af Politikens Forlag. Det var til "intellektet". Til kroppen fik jeg en SOFACYKEL og en kæmpe træningsbold 70 cm i diameter, jeg kan slynge mig over som en strandet tudse, når min ryg tager livet af mig, som den jo plejer med mellemrum....

Sønnen fik en "ansigtssol" og en infrarødlampe til sin skadet ankel, og en dagslyslampe til skrivebordet, Sebastians Sangsskat, en hel del antikvariske bøger - de uforkortede verdensklassikere: Jules Verne, Sir Walter Scott og Rudyard Kipling.... og samlede Sherlock Holms` afsnit, med Jeremy Brett, på DVD... så han klager ikke Det gør jeg heller ikke....

....og således gik det til, at vi kom ind i den 1. juledag og Juleaften kommer først om et år igen

Håber alle andre har haft det lige så behageligt som os to, selv om vi skulle improvisere en del fordi sønnen var overdrevent optimistisk mht. til sit byggerod....

Hvordan gik det derude?