Viser resultater 1 til 8 af 8
Threaded View
-
10-02-07, 08:51 #1
"Passiv aggressivitet" eller Silent Treatment
"Passiv aggressivitet" eller "Silent Treatment"
Hvis nogen påstår, at de ikke kender til "fænomenet" - vil jeg ikke tro dem over en dørtærskel! Så enkelt kan det siges.
Vi kender alle til "passiv aggressivitet" eller "Silent Treatment" - enten som ofre eller som udøvere..... nogen gange er "ofret" og "udøveren" en og samme person, der sender videre over dem, der er endnu svagere det vedkommende selv havde modtaget fra sine egne "overmænd"....
Denne "svaghed" behøver faktisk ikke være andet eller mere end ganske almindelig, velment og kærlig hensynsfuldhed.... bare en enkel, lille hensynstagen kan skabe den "sprække" hvorigennem de "passivt aggressive" kan komme ind og skade dig....
Derfor.... tag aldrig hensyn til eller find ej på alskens "gode" forklaringer på /undskyldninger for de "passivt aggresive" - uanset hvor "synd" det ellers måtte være for dem og hvorfor! "Passiv aggressivitet" er altid og ubetinget en fjendtlig handling! Basta!
Jeg har en personlig og ganske dyrekøbt erfaring med "passiv aggressivitet" eller "Silent Treatment".... Hvilken og hvorfor fremgår af et par debatindlæg jeg skrev et andet sted og disse vil jeg nu kopiere hertil, som en forklaring på, hvorfor jeg mener min opfordring om at sky de "passivt aggressive" som pesten!
Oprindeligt indsendt af Anina et andet sted
Derfor.... tag aldrig hensyn til eller find ej på alskens "gode" forklaringer på /undskyldninger for de "passivt aggresive" - uanset hvor "synd" det ellers måtte være for dem og hvorfor! "Passiv aggressivitet" er altid og ubetinget en fjendtlig handling! Basta!
Oprindeligt indsendt af Anina et andet sted
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

- det har "kostet" meget mindre end du tror.....
Besvar med citat

Bookmarks