Viser resultater 1 til 14 af 14
Emne: Farmor
Threaded View
-
18-01-07, 17:57 #1
Farmor
Oprindeligt indsendt af B
Du er ikke den eneste Farmor der oplever dette !
Faktisk tror jeg det er ret almindeligt - for en datter står i en vis forstand nærmere hendes egen mor.
Noget andet er så, at når man oplever dette - så er der kun een ting at gøre og det er at tage det med godt humør .
Personligt er det helt OK med mig, at min ældste søns svigermor er den fremtrædende hvad angår disse vores fælles børnebørn .
Til gengæld kan jeg så noget hun ikke kan præstere : jeg kan lære ungerne at omgåes og sidde på en hest , samt at færdes i og glædes over naturen .
Min yngste søn har endnu ikke børn - men min mellemste, min eneste datter har 4 unger, 3 drenge og en lille ny, en pige.
I min svigersøns familie er der øh.... en tilbøjelighed til at anvende pengerigeligheden på børn og børnebørn - hvilket giver pote til en vis grænse .
Men da jeg er den jeg er- og jeg har mit eget, aktive liv tager jeg hvad som tilbydes mig at samvær/børnepasning - HVIS jeg altså kan !
Desuden bor vi 2½ times togrejse fra hinanden - min datter og jeg.
Min ældste søn skal nu 3 år til Arizon på udveksling med en US- pilot der skal overtage min søns job som F-16 pilot på Skrydstrup og min søn så flyve F-16 for US .
Gad nok vide hvordan hans Svigermekanik tager dette !
Hvorom alting er i konteksten børn, børnebørn osv., så drejer det sig om at skabe sig sit eget liv også som mor, svigermor og far/mormor .
Jeg vil betakke mig at få mit liv dirigeret af min børn - og omvendt !
De ER min børn og jeg deres mor - men vi er også venner med gensidig respekt for hinanden .
Uden denne fungerer intet.
Når man oplever svigerfamilien som mere dominant / mere tilladt at passe børnebørn osv. - jamen så er det altså det valg der er taget .
Så er det op til de af os der ikke oplever præcist denne inde-i-varmen-situation-som-Bedsteforældrer at tolerer og accepterer dette - UDEN ødelæggende bebrejdelser rettet mod egne børn .
Det gode humør og det aktive liv er det mest attraktive for både egne unger og deres børn på sigt .
Tro mig - sådan forholder det sig faktisk !

Besvar med citat

Bookmarks