Jeg synes også, det er en fin ide at have hver sin vægttråd - så kan vi også holde os selv lidt til ilden, hvis vi skulle gå hen og "glemme" vores nytårsforsæt.

Meget overvægtig har jeg aldrig været, men siden jeg var omkring 40, har jeg stille og roligt lagt mig ud - hele tiden med undskyldningen over for mig selv, at "det er fordi man altid lægger sig ud, når man bliver ældre!"

Den holder så ikke, for i februar 2006 begyndte vi at ændre vores kost, samtidig med, at jeg sammen med en veninde gik i fitnesscenter 2 gange ugentligt.

Det betød altså, at jeg indtil november havde tabt 10 kg! Jeg har så i julemåneden taget godt 2 kg på igen - måske lidt mere. Det er jo ikke svært at gætte, hvorfor!

Nu sidder jeg så på min bagdel, og skal gøre det i hvert fald 2 uger endnu, så håber jeg, at jeg langsomt kan starte træningen igen sammen med min daglige badetur! Desværre er min veninde jo nu flyttet, så nu skal jeg selv sørge for at komme af sted - jeg håber, jeg er standhaftig nok til at overholde mine intentioner!

Jeg plejer at gå på vægten hver lørdag morgen, og så har jeg en liste liggende, hvor jeg skriver den aktuelle vægt ind. Det er dejligt motiverende, synes jeg, så fra på lørdag hedder det igen vejning, og da vores kost igen er blevet normaliseret, skulle det nok kunne lykkes at tabe resten i løbet af 2007.

Men det går langsomt, og det skal det jo også - men hvor er det alligevel skønt at kunne komme i bukser størrelse 42-44 i stedet for 46! Og det er forhåbentlig bare begyndelsen! \/

Knus, Anne