Til alle de stofskifte syge, der nu i 2006 fortvivlet farer rundt på Nettet og forsøger at finde hinanden - for støtte og opbakning - eller "bare" for at finde informationer om stofskiftesygdomme.

Uha da da - kære Medsyge

Jeg har lige været ude og vende på NetDoktor's Stofskiftedebatten og ser, at ingenting forandrer sig permanent til det bedre.

Gang på gang NetDoktor's Stofskiftedebat går op i fnidder og angreb på de syge. Sidst har et par "samfundsbevidste" individer blandet sig med sure opstød over, at informationskampagner, medlemskontingenter m.m. koster penge og "man betaler jo nok i skat i forvejen". Det skal ingen hemmelighed være, at jeg er imod det borgerlige menneskesyn, selv om jeg ellers kan betegne mig selv som liberal, er selverhvervende og sværger til individets frie valg i størst muligt omfang. Dog ophører min liberalisme betingelsesløst der, hvor personlig ulykke, sygdom, handicap, ensomhed og andre svøber begynder, uanset hvem disse måtte ramme.

Godt nok kommer der også gode og venlige perioder med en debat de syge imellem, hvor man kan læse om alskens erfaringer og modtage opbakning og støtte.... lige til næste gang en "debat-troll" stikker næsen frem og de i forvejen syge, bliver endnu mere medtaget af at modtage negativ respons.

Jeg har derfor besluttet at oprette et sted her, hvor man evt. kan forsøge at finde informationer, uden at skulle risikere bredsiderne fra frelste debattører.

Hovedsageligt er dette sted ment mest som en "vejviser" til dem, der søger efter informationer og andre stofskifte syge. Her i Danmark har vi desværre kun Stofskifte debatten på NetDoktor - men i Norge findes et meget fint forum for stofskifte syge: Linket til Forum for Stoffskiftesykdommer - klik her: Godt nok skal man kunne læse norsk, men personligt finder jeg det ikke uoverkommeligt.... stedet er fyldt med gode mennesker der læser fint danske indlæg - og selv om jeg har pløjet mig side op og side ned derinde - kunne jeg ikke finde skyggen af uvenlighed eller personfnidder.

En gang til - Forum for Stoffskiftesykdommer: https://www.stofskifteforum.dk

Vi vil meget gerne høre fra dem, der kender til andre "forsamlinger" af stofskifte syge her i Danmark. Vi vil meget gerne samle flere links til alternative, non-profit netsteder man kan opsøge når man er i nød og har brug for opbakning. Mail venligst til admin (at) overgangsalderen (dot) net hvis I kan henvise til andre "mødesteder" for stofskifte syge.

Denne kategori varetages af profilen: Anisa

Bemærk venligst, at det er google-indeksrobotter, der fører informationen om denne "postkasse" videre til Nettets søgetjenester og derfor kan det tage nogen tid, før "postkassen" her kan blive registreret på Nettet og opsøgt af dem, der søger på "stofskifte". Af hensyn til søgerobotter har jeg anbragt et mellemrum mellem ordene stofskifte og syge eller debat flere steder i denne meddelelse.

Mange venlige hilsener og god bedring ønskes alle stofskifte syge

Er der nogen, der ønsker at lægge en efterlysning her - læs venligst nedenstående anvisning først.