Bemærk venligst. Denne tråd er den anden del af tråden: "Hvor køber jeg ProgestaCare", som er blevet delt da den udviklede sig "off topic". "Moder-tråden" findes her: https://www.overgangsalderen.dk/foru...g-ProgestaCare

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
Citer Oprindeligt indsendt af louise
...efter at jeg snart har fået lagt mig med ud med alle og enhver, fordi jeg er så pirrelig og uligevægtig.
Hej Louise

Du trænger bare til masser af knus og andres stille accept af, at du lige pt. har det, som du har det.

Det vigtigste er, at du ophører med evt. selvbebrejdelser og selvkritik. Meddel dine omgivelser, at det er en ny situation du først må have tid til at lære at forholde dig til.

Det er som at komme i puberteten for anden gang. Selv uden cremen eller hormontilskud, skal man have plads og tid til at lære sig selv at kende igen og efter nogen tid vil man opdage, at selv om man opfører sig anderledes - i hvert fald indtil videre - er man altså den samme person som man altid har været og her er det ikke nødvendigt at kvittere med utryghed og angsten for, aldrig at komme til at genfinde sig selv igen.... for det gør man før eller siden.

En ting er dog vigtigst at skrive sig bag øret. Før man forlanger den nødvendige space af andre - må man kunne give sig selv den nødvendige plads først og dette helt uden samvittighedskvaler overfor sine nærmeste. Til syvende og sidst er det, ikke mindst i deres egen interesse, at du kommer så ubesværet som muligt gennem denne fase. Der er nok at strides med i sit indre versus hormonerne. At man oven i dette også evt. skulle slæbe på dårlig samvittighed eller pålægges denne udefra - ja, det er ikke acceptabelt. Du får hænderne fulde nok af, bare at komme igennen dagene, indtil selvhjælpen begynder at virke.

Du kan altid komme her og skrive, hvis tingene topper og du evt. trænger til at "rense ud".

Håber at du får en rimelig weekend

Hilsen. Anina
Hej Anina.

Er lige kommet hjem og ser dit svar til mig. Og så er jeg da lige ved at tude igen!
Tak for dine søde ord, det varmer midt i elendigheden. Men det er godt nok svært ikke at kunne genkende sig selv og ikke kunne være i sin krop. Jeg er ellers den, der holder hovedet koldt og kan klare det hele. Den rolle kan jeg vist godt glemme. Jeg er sikker på, at jeg ikke får en Bodil for min åbenbart nye rolle :-)

Mange hilsener og god weekend
Louise