Viser resultater 1 til 20 af 20
Threaded View
-
28-05-06, 15:15 #1
Hormonplaster - dosenring - bivirkninger
Ny her – vil lige fortælle lidt om baggrunden for at jeg har meldt mig til her, og så høre om der er nogen der har bivirkninger ved at bruge vivelle dot.
I slutningen af januar kom jeg i en alvorlig personlig krise, alt styrtede sammen om mig, og da jeg var startet på nyt job måneden før følte jeg mig meget alene. Jeg fik voldsom hjertebanken, var bange for at være alene – vågnede ca. hver ½ time, om natten med denne hjertebanken.
Gik til min læge, han sendte mig videre til sygehus, tog diverse prøver, men alt var ok, men min voldsomme uro blev ved – blev bekymret for om det var angstanfald, talte med min mand om det, blev enige om, at der var grund til at konsultere en psykolog, hvilket jeg så gjorde.
Psykologen kunne finde 100 grunde til vi skulle tale sammen, havde mistet min ældste veninde alt for tidligt, fået tvangsindlagt min mor, årsagen til min krise, årsagen til jobskifte osv.,
Men først af alt, så bad hun mig læse en bog om overgangsalder, den hed– ”det vi ikke taler om” Jeg lånte den på biblioteket, læste lidt, men gik så i stå, synes kun den handlede om, det vi ikke taler om, og det passede ikke for mig og mine veninder.
Næste gang hos psykologen måtte jeg så indrømme, at den bog havde jeg ikke læst, men lovede så at forsøge – læste videre i bogen samme dag, og lige pludseligt, kunne jeg da godt se, at sådan som jeg havde det, meget vel kunne skyldes overgangsalder, og som et lyn fra en klar himmel startede hedeture så jeg aldrig har oplevet noget lignende.
Jeg blev enig med mig selv om, at sådan kunne jeg bare ikke have det, gik til lægen og bad om hormoner, hvilket jeg så fik udleveret uden videre. Jeg havde en tid hos min gynækolog(udskiftning af hormonspiral) i starten af maj, og ville så tage pillerne(activelle) indtil jeg fik talt med ham. I løbet at 1 uges tid, kunne jeg tydeligt mærke bedring, alle symptomer forsvandt, blev fyret fra psykologen.
Min gynækolog sagde at de piller jeg havde fået hos lægen, måtte jeg under ingen omstændigheder tage, når jeg gjorde det fik jeg dobbelt dosis af norethisteron, da jeg jo stadigt havde min spiral. I stedet skulle jeg have et plaster – vivelle dot, og fortsætte med hormonspiral.
Det er jeg så startet på, stadigt ingen hedetur, men uro i kroppen, let hjertebanken, og meget pirrelig overfor omgivelserne(min mand)
Har talt med gynækologen igen, der siger jeg skal forsøge med mindre dosis først, klippe en tredjedel af plasteret fra, og se om det hjælper, gør det ikke det, skal jeg forsøge at øge dosis, ved at bruge 1 1/3 plaster.
Hører gerne om andres erfaringer
Hilsen anbe

Besvar med citat

Bookmarks