Viser resultater 1 til 6 af 6
Threaded View
-
19-05-06, 07:24 #1
"Overgange" af Gail Sheehy
"Overgange" af Gail Sheehy
En ven har spurgt til denne bog fordi hun ikke kunne finde nogen nævneværdig omtale af den på den danske del af Internettet. Det er mig en gåde, at så lidt litteratur i det hele taget omtales her i DK, medmindre det enten er en ukendt, Tredje Verdens forfatter, der er blevet hædret med Nobelprisen for at tækkes diverse politiske interesser eller.... rigtige sællerter af trendy romaner, man også helst filmatiserer i en fart.... Verdens litteratur kan man spejde længe efter. Det er lige som om der næsten slet ikke eksisterer forfattere andre steder end i DK.... Dette er dagens surt opstød, som hver gang man forgæves leder efter lødige oplysninger og finder snik snak istedet. Ude i verden giver søgningen 411.000 resultater..... i DK..... sølle 252 !
O.K. jeg har fundet to beskedne notater og hvis jeg også skriver bagsideinfoen af her - skulle man i hvert fald opnå første pladsen (ha, ha) på Google, næste gang nogen leder efter omtale af denne bog.... Gail Sheehy` "Overgange".
Faktisk skrev Gail Sheehy hele 3 bøger, der samlet udgør en, muligvis utilsigtet trilogi, der succesivt tager fat på denne evindelige, enorme problem de fleste af os kæmper med hver eneste dag..... det voksne liv.
1. "Overgange" (1978 )
2. "Stifindere" (1983)
3. "Nye muligheder -Livet efter overgangsalderen" (New Passages) 1995
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks