Viser resultater 1 til 3 af 3
Threaded View
-
11-03-06, 05:34 #1
Vores stjålne fremtid - en bog af Colborn, Dumanoski og Myers
"Vores stjålne fremtid" er titlen på en bog jeg fiskede op af bogbunken i... et supermarked! På mere end en måde, føltes det temmelig forkert, at finde denne bog blandt spotvarer i supermarkedet. Det blev lidt hårdt og jeg havde følelsen af at jeg burde købe alle eksemplarer i bunken. Tegnebogen vandt dog, og jeg nøjedes med tredive eksemplarer, jeg har i sinde at forære til venner, jeg ved, vil sætte pris på den.

Da jeg så kom hjem, gik jeg straks ombord i "Vores stjålne fremtid" og samtidigt gik jeg på Nettet, som jeg plejer når jeg får en interessant titel mellem hænderne.
Jeg søgte og søgte, men der var intet at finde om hverken bogen eller forfatterne på den danske del af Internettet. Ingen omtale, ingen interesse-hjemmesider. Intet, så den 19. januar 2006 har jeg sent en privatmail til bogens udgiver Hovedland.
Hej Hovedland
Jeg har fået en bog "Vores stjålne fremtid" og ville gerne anbefale den videre, men det ser ud til at denne bog er nærmest helt væk fra den skandinaviske del af internettet. Det eneste jeg kunne finde var adskillige links til den engelsksprogede hjemmeside Our Stolen Furture, men altså ingen omtaler eller anmeldelser på dansk, norsk eller svensk. Titlen dukker heller ikke op som links til søgning på de danske biblioteker.
Er denne bog, som I har udgivet i 1998 helt væk fra jordens overflade i DK, SE og NO? Og i så fald, hvis det bliver aktuelt - kan det lade sig at gøre at få en tilladelse til at lægge bogen på Nettet, afsnit for afsnit over et rum tid, på en privat non-profit hjemmeside?
Med venlig hilsen
Og fire dage senere har jeg modtaget følgende svar:
Hej Anina
Tak for mailen om de manglende informationer på vores hjemmeside. Det skyldes, at Theo Colborns bog er otte år gammel, og på det tidspunkt registrerede vi ikke bøgerne digitalt. Det gælder flere forfattere, og vi har for øjeblikket ikke ressourcerne til at føre kataloget så langt bagud. Jeg vil dog forsøge at finde nogle informationer om Theo Colborn og hans bog og opdatere hjemmesiden ( www.hovedland.dk ).
Venlig hilsen,
Jesper Breining
Forlagsredaktør Forlaget Hovedland/Bogan
Siden er "Vores stjålne fremtid" igen tilgængelig på Hovedlands hjemmeside.
På den udenlandske del af Internettet kunne jeg derimod finde en overflod af omtaler, når jeg søgte på bogens originaltitel "Our Stolen Future". Meget mystisk. Hvorfor ved man så meget ude i verden og så lidt her hos os, hvor man endda finder en, af verden anerkendte som epokegørende bog - i en rodet bunke i Dansk Supermarked?
Mon det er udtryk for den, allerede spirende Anders-Fogh-Rasmussen-Effekt ("Egen Navle Er Den Vigtigste I Verden, Og Til Helvede Med Alle Andre End Mig, Mig, Mig!"), jeg dog ikke forventede opblussen af før, tidligst fra 2010? Optimistiske mig, jeah, right!
OK. Lad os se på bogen...

Besvar med citat

Bookmarks