Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: Rygestop

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard Rygestop

Så nu kan jeg også kalde mig exryger

Røg min sidste cigaret lørdag d. 9. februar kl. 22 og jeg er overbevist om, at jeg aldrig vil ryge mer.

Det er virkelig en fantastisk oplevelse. Det er jo en proces, det at holde op med at være ryger. Der kører mange tanker igennem hovedet på EN og der sker så mange ændringer.

Det første jeg har bemærket, nu på andendagen, er at jeg er ved at få min lugtesans igen. Jeg har været med min veninde ude at gå tur ved Odense Fjord med hende og hendes store hund. Noget skal der ske, så jeg ikke tænker på smøger hele tiden
    Nu da jeg er kommet hjem igen, blev jeg nødt til at skifte bluse, fordi den stank vældig meget af hund og det var ikke til at holde ud. bwadr

Jeg startede sidste tirsdag med at trappe ned og har lagt de penge til side, jeg har sparet. Det er allerede 100 kr og i næste uge bliver det nok det dobbelte, så vi skal til at nyde livet og omgive os med luxus.

Jeg er stoppet med at ryge ca. samtidig med at jeg er stoppet med Propranolol, så jeg føler mig hyper, men det har jeg det helt fint med ovenpå en vinter med en masse træthed.

Så nu strikker jeg en masse og får gjort rent og ryddet op

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    64

Standard Re: Rygestop

Kære Pipaluk
    Rigtig meget held og lykke med det, bare det var mig!!
    Jeg er gået fra de stærke til de mildere, og planen er at jeg går over til de helt milde for tilsidst at stoppe, men jeg syntes der kommer noget i vejen hele tiden (dårlige undskyldninger... jeg ved det) Men jeg har planer om at stoppe, kan bare ikke sætte tid på lige nu.
    Håber du fortæller os hvordan du klarer det, og NÅR du er ved at falde i HVIS det kommer til det, så skriv og skæld ud
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Hejsa Helle.

Jeg har faktisk været på vej de sidste 3 år, hvor jeg har sagt : Jeg stopper en dag. Jeg ved ikke hvornår, men jeg stopper.

Det har så taget mig 3 år at få sagt det så mange gange, at jeg tilsidst selv troede på det.

Nu har jeg været røgfri 2 1/2 dage og jeg er overrasket over, hvor nemt, det er, men jeg har også god støtte og opbakning fra en veninde og min store datter.

Jeg har faktisk kun haft en enkelt gang, hvor jeg var ved at blive panisk. Søndag aften, da jeg sad ved puteren, men så slukkede jeg og satte mig til at strikke og se fjernsyn. Det hjalp lidt, selvom aftenen bestemt ikke var særlig behagelig. ss

Jeg har været ude at gå nogle ture med min veninde og hendes hund, men det er jo kun sundt for sjæl og legeme oveni det, at jeg får afledet tankerne.

Jeg er da også så "barnlig" at jeg glæder mig til at komme på kursus i eftermiddag og til forældremøde på skolen i aften og prale af, at jeg er stoppet.

Jeg må indrømme, at jeg både går på rygestopkursus og tager piller, som nedsætter trangen. Men hellere være på den sikre side, så er risikoen for at falde i, det mindre.

Guest avatar
    Bea Gæst

Godt gået, du skal nok blive røgfri. Du er motiveret og har fortalt dig selv at du vil være røgfri så længe at det kun kan blive godt.

Er det godt at gå på ryge stop kursus? Vi snakker lidt om at få et sådan i gang på min arbejdsplads.

Glæder mig til at høre om det. Jeg går nemlig også og prøver at motivere mig selv til at stoppe.

Knus Bea

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Så er det 11. dag uden røg.

Bea, rygestopkurset er godt nok, det er rart at snakke med nogle andre og høre, at man ikke er den eneste, der kæmper. Men så er det osse sagt. Det vigtigste har været min egen motivation og jeg er ret overbevist om, at jeg skal ihvertfald ikke begynde at ryge igen.

Der er selvfølgelig tidspunkter, hvor jeg har rigtig meget lyst til en smøg, men jeg gør det ikke. Der er jeg faktisk ret afklaret. Jeg ville heller ikke kunne se mine to piger i øjnene, hvis jeg var nødt til at fortælle dem, at jeg var begyndt at ryge igen.

Har indtil nu sparet 350 kr som skal bruges til et eller andet luxus.

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    64

WoW!!! Tillykke!
    Bare det var mig!! jeg kan bare ikke stoppe lige nu Men jeg ved den dag kommer hvor jeg siger STOP!
    Jeg kigger misundeligt med fra sidelinien.
    Rigtig godt gået Pipaluk
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    WoW!!! Tillykke!
    Bare det var mig!! jeg kan bare ikke stoppe lige nu Men jeg ved den dag kommer hvor jeg siger STOP!
    Jeg kigger misundeligt med fra sidelinien.
    Rigtig godt gået Pipaluk
    Tak, Helle. Sådan har jeg osse sagt i i 3 år og sørme om det ikke lykkedes.

Så bliv bare ved med at sige sådan.

Bookmarks

Regler for indlæg