Viser resultater 1 til 2 af 2
-
07-11-06, 11:34 #1
Endokrinologi af Klaus Johansen (bl.a. lavt stofskifte)
Endokrinologi - basisbog
af Klaus Johansen
Pris: DKK 328,00
Levering: 1-4 hverdage
Bestilling: http://www.saxo.com/item/164428
Sideantal: 230
Indbinding: Hæftet
Forlag: Munksgaard Danmark
Udgivet: 13-06-2001
Udg./opl.: 3. udgave, 1. oplag
Sprog: Dansk
ISBN: 87-628-0227-5
Jeg har set denne bog varmt anbefalet i tidsskrifter og på foraer hvor "medicinske" faggrupper færdes. Vi har skaffet bogen og inden længe kommer en anmeldelse her i tråden - en anmeldelse, til en forandring skrevet af en stofskiftesyg dvs. en "mislykket" patient, der ad denne vej forsøger at skaffe sig bedre viden om sygdommen, end speciallægerne i almindelighed er villige til at dele med deres patienter.
Oprindeligt indsendt af Saxo.com
Det er en sandhed uden modifikationer, at når man lider under så diffus, "håbløs", "usynlig" og "utroværdig" sygdom, som stofskiftelidelsen normalt optræder i enhver patients liv - er oplysninger og objektive redegørelser om sygdommens egentlige karakter - guld værd!
Når man så, år efter år bliver udsat for speciallægerne, der hellere vil tyde laboratorieresultater end dykke ned i deres egen ekspertise (hvis de reelt har nogen) eller er villige til at forske videre i stoffet - for sine patienters skyld... ja, så har man kun valg mellem at lade sig selv visne hen og holde mund eller.... gå selv i gang med at udforske, hvad der måtte være af viden om sygdommen.
Og sålædes er der efterhånden flere stofskiftesyge, der har en viden om deres sygdom, der langt overstiger hvad de fleste, middelmodige spæciallæger kan præstere, for slet ikke at kunne sammenligne, hvad de alment praktiserende læger går og tror de kan
.
Ærgerligt folkens! Var det ikke kineserne der sagde allerede for mere end 5.000 år siden.... noget i retning af, at en læges uddannelse er aldrig fuldbragt og jo mere en læge lærer - desto mere er der endnu at lære. Min egen tilføjelse lyder sålædes: Kære læge. Sålænge du ikke kan finde ud af at lytte til dine patienter; sålænge du ikke har den fulde tillid til dine patienters udsagn; sålænge du ikke værdsætter dine patienters overlevelsesvilje; sålænge du finder dine patienter utålelige, kværulerende eller besværlige - sålænge kan du ikke kalde dig læge og uanset hvor mange år du ellers havde brugt på at samle på den viden, du nu så nødigt anvender til dine patienters bedste - er du blot en "tabellæser" og "receptudskriver" - og som sådan, er du mere til skade for dine patienter end du er til gavn...... For havde du ikke været der og dine patienter kom til en anden, bedre læge - havde de nok blevet meget bedre hjulpet, uden at havde lidt under tabet af liv og trivsel for sig selv og deres familier - gennem mange, mange år - du havde spildt på deres vegne.
Hormonsygdomme med oprindelse i hormon-mangel er på en gang, både nemmeste og sværeste at behandle....
...nemmeste - fordi altid findes en "nøgle" til helbredelsen i form af det manglende hormon; sværeste - fordi ved udelukkende at støtte sig til laboratorieprøver og konsekvent at nægte at lytte til de syge - finder man ganske enkelt ikke denne "nøgle".... om man så havde den dinglende foran næsen til evig tid.
Lad os nu se, om Klaus Johansen, speciallæge i endokrinologi, overlæge, dr. med. havde lyttet til patienterne, mens han skrev basisbogen i "Endokrinologi".... I mellemtiden kan vi læse, hvad han skriver om Lavt stofskifte på www.sundhed.dk
Link til artiklen
Oprindeligt indsendt af Klaus Johansen
Af samme forfatter atikel om "For højt stofskifte (Thyrotoksikose)" klik HER:• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥
-
07-11-06, 12:02 #2
Re: Endokrinologi af Klaus Johansen (bl.a. lavt stofskifte)
Hmm... det lyder vældig godt.... lige bortset fra, at jeg personligt fik stukket en recept på Eltroxin i hånden dengang i 1978 med besked om, at de 100 mcq skulle jeg indtage resten af livet, hvilket jeg så også fortsat gør.... Der er ikke en sjæl der bekymrer sig om halvårlige målinger og kun når jeg kravler på mine grædende knæ, får jeg allernødigst en rekvisition til blodprøvetagning.... en gang hvert.... 5. 6. år måske... Og hver gang får jeg at vide, at mine tal ligger nederst i normen ergo: er jeg rask som en havørn, selv om hele mit liv siden operationen i 1978 har været en lang Golgota-vandring....
Først fornyligt havde jeg opdaget på egen hånd, at en del patienter der modtager supplerende behandling med Tyroxin (T4) faktisk ikke kan omdanne denne til Trijodthyronin (T3) i tilstrækkeligt omfang, hvorfor de bliver ved med at lide under et lavt stofskifte uden at dette kan bekræftes af blodprøveresultater.... Og sålædes går tusinde af patienter - raske på papiret, syge i virkeligheden....
Hmm... hvor "rask" kan man egentlig være, når det tilførte hormon T4 Tyroxin - rent faktisk slet ikke eller for ringe omdannes til T3 "som er det mest aktive af de to stofskiftehormoner".... ?
Men lad os nu ikke tage sørgerne på forskud. Lad os se, hvad Klaus Johansen rent faktisk skriver om denne side af problemet i sin bog.... hvis han i det hele taget skriver noget som helst om netop dette.... Bogen er blevet afsendt fra saxo.com i dag. Det tager nogen tid at studere "thyreoid-kapitlerne" og når jeg er nået så langt..... følger fortsættelsen....
• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥
Besvar med citat

Bookmarks