Viser resultater 1 til 2 af 2
-
06-11-06, 10:10 #1
Træt og tung - stofskifte
Kilde: http://web.archive.org/web/200710271...8ba5084.0.html
Oprindeligt indsendt af Speciallæge Ebbe Eldrup
• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥
-
06-11-06, 10:11 #2
Det er meget muligt, at flertallet af patienter oplever en bedring eller endda et nyt liv, som følge af behandlingen. Disse patienter opsøger ikke Nettet for at delagtiggøre andre i deres held og gode resultater.
Oprindeligt indsendt af Speciallæge Ebbe Eldrup
Anderledes forholder det sig med de patienter, der en en eller anden grund ikke reagerer positivt på tabletbehandlingen og ser frem til et liv fyldt af pinsler og plager, hvoraf de psykologiske og langtidsbiologiske er de værste.
Derfor er det vigtigt at meddele alle hvis blodprøver fremviser de rigtige tal, uden at disse bekræftes af øget velbefindende eller en klar helbredelse - at de ikke må opgive forsøg på at tvinge lægerne til at lytte og tænke nyt i forbindelse med behandlingen af netop disse "genstridige" patienter.
Heri ligger der den egentlige udfordring for sagkundskaben og de har en ufravigelig forpligtelse til ikke at give op i deres vedvarende forsøg på at hjælpe netop disse patienter. Specielt fordi man har været og fortsat er alt for glad for at ty til kniven eller radiojod, i masser af tilfælde alt for tidligt i sygdomsforløbet og før man kan være sikker på, at det forhøjede stofskifte er/ikke er et forbigående fænomen.
Jeg har en lumsk mistanke om, at det er fortrinsvis disse forhastede indgreb, der medfører de alvorligste konsekvenser hvor organismen afviser Eltroxin-behandlingen og vedvarende "kalder" på en to-komponents-behandlingen med T4 og T3 samtidigt!
Jeg kan simpelt hen ikke fatte, at man vover at henvise patienterne til operation eller radiojod velvidende om, at disse indgreb i masser af tilfælde medfører opståen af et lavt stofskifte senere i forløbet.
Hvis man undtager de ekstreme tilfælde af forhøjet stofskifte, hvor man kan være sikker på, at behandlingen medfører en bedring, simpelt hen fordi det forhøjede stofskifte er så invaliderende - tilbage står alle de andre, hvor stofskiftet var letforhøjet og ellers ville være forbigående - at man ligeledes griber til kniven og ødelægger for bestandigt hormonbalancen hos masser af mennesker.
Det er disse tilfælde jeg protesterer imod - hvor behandlingen inkl. konsekvenserne påfører patienten langt værre og permanente tilstande end selve sygdommen på indgrebtidspunktet.• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥
Besvar med citat

Bookmarks