Overgangsalder/ blødning (arkiv)

Tante Ana

"At lære er at leve"

Debat: Overgangsalderen
Dato: 28. juli 1999
Fra: Anne
Overskrift: Overgangsalder/blødning

Jeg er 48 år og synes ikke jeg har haft overgangssymptomer overhovedet, udover at mine menstruationer ophørte med at være regelmæssige for 4-5 år siden. Nu har blødningen varet i 10 dage. Den kom midt i en periode mens jeg tog p-piller, blødningen er ikke voldsom, men den fortsætter. Er der nogen der har erfaring med det, jeg ved ikke om det er normalt.


Debat: Overgangsalderen
Dato: 4. august 1999
Fra: Jette
Overskrift: Regulering af blødninger

Det er i hvert fald ikke unormalt. Jeg er 47 år og har i de sidste par år lidt af uregelmæssige blødninger. Jeg har haft perioder på op til 3 måneder uden blødninger hvilket har passet mig fint, men så har jeg desværre også haft blødninger der varede i 1½ måned. Min gynækolog har ordineret Perlutex (et gestagenpræparat) til regulering af uregelmæssige blødninger og efter hendes mening er det vigtigt at udstøde slimhinden hver måned for at den ikke vokser. Jeg vil helst undvære hormoner, da jeg ikke er meget for at fylde mig med kunstige præparater.

Er der nogen der har nogen erfaringer, skal man lade blødningerne passe sig selv, eller er der andre "naturlige" alternativer?

I den sidste måned har jeg endvidere haft hedestigninger, så jeg er vel nok kommet i overgangsalderen.​


Debat: Overgangsalderen
Dato: 9. august 1999
Fra: Hanne
Overskrift: SV: Regulering af blødninger

Hej. Jeg er i lidt af den samme situation og er i 7 sind. Jeg er 42 år, og det synes mig at være alt for tidligt at komme i overgangsalderen. Men jeg har underligt lange menstruationer, 3 uger, ikke så lange som dine, men heller ingen menopauser, så...

Min læge har også givet mig recept på Pertulex. Jeg har ikke lyst til at tage dem. Det værste for mig er ikke hedestigningerne, men jeg har hovedpine og er meget ofte trist eller opfarende. Ved ikke om det er min mand, der ikke slår til, det er mest ham, jeg bliver vred på og ked af det over, eller om det er mig, der er lidt "tosset".

Han er ihvertfald dødtræt af mig, og så er der en ond cirkel igang. Kender du noget til det?

Jeg har tænkt at prøve zonetrapi eller anden form for alternativ behandling inden jeg tager tabletterne. En af bivirkningerne ved tabletterne er humørsvingninger, dem har jeg nok af!!

Svar, hvis du har lyst, det kan blive lidt spændende at høre, om du ved mere nu.

Venlig hilsen Hanne


Debat: Overgangsalderen
Dato: 20. august 1999
Fra: Inge
Overskrift: Blødning trods Livial

Jeg bløder som en stukket gris, selv om jeg har fået Livial i 5 måneder og i den forløbne tid har jeg haft 3 blødninger af 8-14 dages varighed, selv om Livial kun må gives til kvinder, der ikke bløder.

Min læge synes, at jeg skal fortsætte, men jeg er i tvivl. Jeg har prøvet flere hormonpræparater, men blødt voldsomt i tide og utide (jeg har et fibrom i bagvæggen af livmoderen), så nu fortsætter jeg med Livial og håber at det begynder at hjælpe.

Venlig hilsen
Inge​


• Bemærk: Dette emne er gendannet (forklares her)
• Flere af de gendannede gamle indlæg findes i Overgangsalder Arkiv 1999-2005
 
Back
Top