Re: Folketingsvalg. Demokrati eller bedrag?
Citer:
Oprindeligt indsendt af
Anina
Og allersidst - ja, det bliver ikke Fogh, der vil føre de "blå" til næste valgkamp. Fogh har allerede kridtet vejen for sig selv mod en toppost i EU og inden der er gået et år, max. halvandet.... hedder Danmarks Statsminister -> Lars Løkke Rasmussen. Manden bag de mange venteliste-dødsfald, manden bag det nedslidte sundhedsvæsen, manden bag de skæbnesvangre løgne om screening af donorblod for HIV og manden bag den nye trend: Private Sundhedsforsikringer for dem, der har råd. Det bliver altså hverken pensionister eller lavtlønnede skal jeg hilse og sige. Det bliver nemt at vinde over ham, bare vent og se....
Citer:
Oprindeligt indsendt af
Anne
Enig - og Lars Løkke Rasmussen som statsminister - må Himlen forbyde, at det nogensinde sker!! :smt097
Selv om jeg ellers, af princip, ikke benytter udtrykket "hvad sagde jeg" - kan jeg denne gang ikke gøre andet end fravige..... Set i lyset af lutter bekræftelser af, at vores Statsminister gik til valg, så at sige pro forma og ikke havde i sinde at sysle med landets tarv valgperioden ud - vil helt givet bekræfte sig selv i løbet af de kommende måneder.
For øjeblikket er den eneste forhindring for Statsministeren - usikkerhed omkring den kommende, irske folkeafstemning og spørgsmål om, hvem, i givet fald, skal være hans afløser på posten, fordi det rette "sortiment" af mulige afløsere på Venstres hylder er stort set ikke eksisterende. Jeg har tidligere spundet tanker omkring Hans Engel, men det er jo som sagt - kun et tankespind... :wink: Det er derfor muligt, at "man" vil slippe ud af dette personlige dilemma gennem ganske enkelt at udskrive et Folketingsvalg i utide (igen) og se om det ikke hjælper på problemet med at blive fritstillet til at kunne modtage en storpost i den store verden....
Det vil måske ikke være det mest loyale over for partiet Venstre - men man kan jo altid sætte Danmarks tarv (anseelse, prestige m.v.) over partiets. Og således vil Håndværksrådets tidligere tiders investering i sponsorship for en fremdyrkelse af en stor politisk personlighed, gå tabt FØR alle tænder er trukket ud på velfærdsstaten.... For hvad har danske håndværkere ud af, at en dansker bliver ny generalsekretær for NATO eller en præsident for EU? Ikke meget, vel?
Uanset om det kommende Folketingsvalg kommer i tide eller utide - vil det igen blive landets lønmodtagere, der kommer til at afgøre resultatet og her er Dansk Folkeparti en umiskendelig trækplaster, der synes at vokse sig stærkere for hvert et angreb fra det halvpassive og uoverbevisende venstrefløj..... Og her kunne det måske nytte at dykke ned i den norske Magnus Marsdals bog Frp-koden - Hemmeligheten bak Fremskrittspartiets suksess - her omtalt i Dagbladet Information og hvoraf man kan udlede bl.a., at jo grovere angreb man retter mod Dansk Folkeparti - jo større og styrkende effekt har det på DF`s vælgere, dvs. opfattes af dem som et personligt angreb på dem selv og dette er ikke måden at svække netop dette parti på. Tværtimod - bliver det styrket yderligere og sammentømret i det fælles modstand mod angrebene udefra.
Der må være en anden og bedre måde at nå disse mennesker på..... fordi det er i bund og grund netop i Dansk Folkeparti der endnu findes resterne af den oprindelige arbejderklasse, der trætte af ikke at blive hørt af sine egne (dengang) repræsentanter - udskiftede de partibogen....
Magnus Marsdals bog Frp-koden - Hemmeligheten bak Fremskrittspartiets suksess er så absolut værd at ofre tid på og bogens budskaber bør undersøges med åbent sind og med egoet hængt op på krogen udenfor døren. Denne sag er for vigtig til en personlig navlepilleri.... :smi033
Citer:
Oprindeligt indsendt af
Anina
Denne sag er for vigtig til en personlig navlepilleri.... :smi033
.... hvilket også opmærksomheden omkring denne tråd vidner om... over 36040 besøg her i emnet er altså et tal, der påkalder sig respekt og antyder omfanget af interessen for vores udgave af emne.... Jeg vil derfor gå lidt videre og hjertensgerne anbefale de besøgende at kaste et opmærksomt blik på et relateret emne herinde... Træd varsomt! - for at minde lønmodtager-vælgere om, at lønmodtager er man kun så længe man er rask og rørig.... og at foregangslandets USA-model af private sygeforsikringer er langt fra pålidelig i længden, hvilket omtales her på sitet i emnetråde: Fogh Junior, Michael Moore og "amerikanske tilstande" samt i Den syge sygeforsikring.
Et kig på hjemmesiden K10.dk, hvor netop de forhenværende raske beskriver deres gang i vores egen danske virkelighed.... skader heller ikke :smt039
Og før vi igen sætter et kryds ved de "blå", bør enhver se sig grundigt om i sine nærmeste omgivelser, hvor de fleste vil kunne få øje på pårørende, venner eller bekendte, der i dag kæmper en ulig kamp om overlevelse, fordi sygdom er blevet kriminaliseret og derfor ethvert kryds på dem der svinger pisken over de syge - er også en stemme mod deres ofre.... dvs. vores egne og os selv den dag sygdommen eller ulykken banker på døren.... :smi304
Eller måske skulle vi tage det fra en helt anden vinkel? Hvad med at vi kun stemmer på de politikere, der også er gode mennesker? Findes de overhovedet? Og kan en politiker overhovedet være et godt menneske?. Hvis ikke - er de så værd at ofre stemme på, eller skal vi bare prøve at vælge den mindre af to onder? Hvis så, hvordan kan vi vide hvem er skidt og hvem er værre? :-k
Citer:
Oprindeligt indsendt af
Anina
d. 19. august 2006
Citer:
Oprindeligt indsendt af Bea
http://www.jernesalt.dk/ide.asp
Måske kan vi finde lidt af roden til manipulation fra vores politikere ved at læse lidt om de psykiske grundprincipper og artiklen om Anders Fog, der bliver omtalt som et kontrollerende menneske.
Jeg har hørt om denne "fortolkning" før og personligt havde jeg fattet denne "mistanke" allerede da den første regering i Foghs første valgperiode er blevet præsenteret for nationen.
Mens ansigterne skiftedes på tv-skærmen og hver minister blev præsenteret - steg en følelse af at blive ringeagtet og fornedret i mig, efterhånden det gik op for mig, hvilke personer er blevet udpeget til at varetage de forskellige ministerposter.
Specielt tydeligt var, at alle de politisk begavede i Venstre er blevet konsekvent forbigået og man i stedet havde gjort nogle ukendte, farveløse og lidet kvikke personligheder til ministre. Dette støtter faktisk påstanden om, at statsministeren sørgede omhyggeligt for, ikke at komme i den situation, hvor han skulle til at konkurrere om magten, internt i regeringen og samtidigt kunne sikre sig, at hans ord bliver lov for de sløve ministre. Det må siges lykkedes til UG. De får lov til at mugge lidt ud i ny og næ, men ellers hæver de deres løn for at være stråmænd for det enevældige statsministeriet.
Personligt ser jeg kun Connie Hedegård som den eneste kompetente ministerpersonlighed, men selv hun drukner i det "gode selskab" med sine nikkedukker til kollegaer. Det er mig en gåde hinsides alle, at de konservative kan nøjes med Bendt når de har Connie!? Det siger nok mest om de konservative selv.... alene dette fravalg, der vidner om partiets visionsløshed og en dødelig autoritetstro samt en medløbermentalitet - ville få mig til at sætte mit kryds ved alt andet en de Konservative.
He, he... det var den gang, og i dag skriver professor Tim Knudsen i Dagbladet Information - en artikel under overskrift Ministerstolene overtages af amatører.
Hmm.... mig bekendt var ministerstolene i forvejen optaget af amatører.... så her er der ikke noget nyt under solen. Det bekræfter blot, at Statsministeren fortsat holder sin ministerflok i et skruestik og at (de facto) enevælden fortsætter.
Underligt nok, er der ingen der undrer sig over, at der er flere og flere tegn på embedsstandens voksende styrke, idet det er dem der står for sortering af data, og ellers den lovforberedende indsats, ministrene fremsætter som værende deres egne forslag. Dette tiltagende rod i, og så ofte selvmodsigende lovstof, virvaret af betænkninger, forordninger m.v. tyder på, at embedsmændene vitterligt anstrenger sig for at gætte sig til/opfylde, hvad de mener, er ønsker fra højeste sted i samfundet.
At der så sikkert nok, også findes ensomme, embedsmandsriddere, der derigennem også har reelt en mulighed for selv at føre den politik de ønsker, kan ikke komme bag på nogen, med realitetssans i behold. Uanset partifarve. Når ministrene er stråmænd, danser embedsmændene på bordet....
Ja da, sjovt nok er jeg lige nået til at læse Tim Knudsens "advarsel", hvor han citeres for at sige om ministerrollen: "Har ministrene ikke det, kan det ende med, at embedsmændene styrer ministrene." Lige i øjet. Problemet for Statsministeren kan nemt udvikle sig til, at hvor han kan kontrollere sin, trods alt begrænsede i antal, ministerflok - kan han langt fra udrette det samme med den enorme hær af embedsmænd, der nu vejrer (igen) morgenluften og hvor en del af de særlig"selvstændige" af dem - nu roligt kan fortsætte med at støbe deres egen politik.
For kan man overhovedet undgå fristelsen, når man, f.eks. læser om vores vittige Lene Espersen, der spøgte med netop amatorismem i anledning af den nyeste regeringsrokade og sin nye stilling som afløser for Bendt Bedtsen: "Jeg er uddannet økonom, så området har en naturlig interesse. På den anden side sagde jeg også, da jeg i 2001 startede som justitsminister, at det var en fordel, at jeg ikke anede noget om jura, sagde Lene Espersen - der nu har overladt justitsministerposten til den lige så lidt jurakyndige Brian Mikkelsen (K)."
Ja da... gad vide, hvad mere manden kan udrette her, som ikke allerede er ødelagt. :-k
Læs mere HER!
Utroligt, hvor forskelligt (se forrige indlæg) det samme emne behandles af to forskellige dagblade... og endnu mere utroligt er, hvor stort et selvmål JyllandsPosten leverer, når bladet reelt bekræfter Tim Knudsens "fordomme", ved at skrive følgende om skepsis omkring ministrenes manglende faglige kompetencer:
"Den skepsis er udtryk for en misforståelse af ministerembedet. Selv nok så indviklede ting skal embedsmandsværket nok sørge for at tage sig af. Ministerens opgave er at udvikle politik, og det behøver man ikke have hverken en embedseksamen eller et særligt fagkundskab for at kunne.
Faren for en minister er netop, at han opsluges så meget af embedsværket, at han bliver administrator og ikke længere evner at betragte tingene som politiker."
Hmm... jeg har endnu ikke mødt en eneste leder, der kunne bindes noget på ærmet af sine medarbejdere (her embedsmænd), når han/hun reelt havde kendskab til og kunne forstå, hvad de gik og rodede med... Men JyllandsPosten mener øjensynligt, at man kan kun være en "kompetent" leder, når man ikke aner en hujende fis om det fagområde man beskæftiger sig med...
En bestemt politisk observans burde såmænd ikke være en hindring for en ganske almindelig logisk sans eller sund fornuft.... Men det gælder øjensynligt ikke for JyllandsPosten. Det er sikkert derfor, at det er undgået deres opmærksomhed, at de her har leveret et selvmål, man ikke behøver at være et geni, for at kunne genkende...
Heldigvis er dette guldkorn af kommentar leveret uden forfatter-ID. Det er en helt korrekt disposition, idet selv de middelmådige journalister ser nødigt deres rygte spoleret af et så svageligt bidrag til dagens nyheder.
Guldkornet...."Leder: Ministerembedet" af d. 10.09.2008, kl. 19:40.