Viser resultater 1 til 9 af 9
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    73

Standard Prisen på et liv = prisen på valgflæsk

Prisen på et liv = prisen på valgflæsk = prisen på Bendt Bendtsen

1.
    "10 milliarder i valggave fra regeringen" Vores penge klattes væk til betydningsløse skattelettelser. Ud af 10 milliarder kroner, får pensionisterne 1 krone om dagen; kassedamerne m.fl får lidt over 100 kroner om måneden, mens resten går til dem, der har langt mere nok i fovejen og kan derfor købe sig en uges ekstra skiferie for beløbet...

Bendt Bendtsen har lige kostet os 10 milliarder kroner. En dyr herre, hvis man spørger mig. Beløbet er nemlig godtgørelsen for et partipolitisk strategisk spil, med sigte på at beholde taburetterne og sørge for, at de konservative vælgere ikke smider Bendtsen på porten lige med det samme.

10 milliarder samfundskroner er klattet væk til forlorne skattelettelser ingen, heller ikke de velbjergede får noget betydende ud af. Ingen andre end Bendt Bendtsen idet disse 10 milliarder kroner er prisen på Bendt Bendtsens politiske liv. Betalt ud af din og min lomme. Mens vi dør af sygdomme, samfundet ikke har råd til at behandle!

Internettets veje er uransagelige....

2.

ØRESUNDSDEBATTEN, en debatside for danskere bosat i Sverige... i en tråd om noget helt andet er jeg faldet over et indlæg, der fik mig til at spærre øjnene op.... hvor gæsten 'carspar' skriver blandt andet:

Jeg selv bliver her i Sverige resten af mit liv, da jeg vil risikere mit liv ved at flytte tilbage til danmark. Jeg har haft LungeCanser, men er nu medicinsk blevet så helbredt at vi ikke længere kan se Canseren. Historien er på: Paku.dk/Sygehistorier

Jeg er vist (i følge lægerne på http://www.usil.se/ ) en af de første i Nordeuropa det er sket for. Jeg kan næsten ikke få armene ned.

Men den sygehistorie har medført temmelig mange mails fra danmark hvor de vil høre om deres chanser i dette tilfælde. Jeg forsøger at opmundre dem, men jeg er ikke læge. grundet den historie så kender jeg en del til det svenske sygehusvæsen.

I går så jeg på TV2 teksttv at der var flere der bliver helbredt fra Canser i EU undtagen i Danmark og Storbritannien???

3.

Jeg skynder mig så videre til 'caspars' sygehistorie på paku.dk, hvor jeg læser en hel beretning om et menneskes kamp mod en lungecancer og metastaserne og den.... hjælp carspar havde modtaget undervejs af det svenske sundhedsvæsen. Og så er han ikke engang svensker. Det, der for alvor fik mig til at spærre øjnene op er:

"Jeg har nu fået rede på at pillen har været på verdensmarkedet i ca. 3 år, hvor jeg og andre svenskere har været med i de 15 måneder. 10-20 procent har vist ufattelige positive tegn (lægens ord), og hos ca. 50 procent har det stoppet canceren, resten skal have en anden behandling. Tarcevaen koster 670 svenske kroner pr stk. og jeg skal have en om dagen, det bliver 244.550 svenske kroner om året.

I Sverige er der en maksimal egenbetaling på 1.800 svenske kroner om året, så det redder mig fra en konkurs, da ingen ved om jeg nogen sinde kan stoppe med disse piller, da jeg selv er en af de første referencepersoner. Men nu arbejder jeg fuldtid og betaler da skat.

Jeg tror ikke, at man kan få Tarcevaen i DK, og det har vist noget med regeringens spareplaner at gøre, dette er dog min egen vurdering og i må gerne fjerne denne linie uden at spørge mig.

Blandt andet grundet ovenstående, arbejder jeg hårdt på at blive fuldt integreret svensker, da jeg ikke har helbred til at komme tilbage til DK."

Sikken en udmelding! Den svenske stat spænderer 244.550 svenske kroner om året til et lægemiddel, der skal holde kræften nede for resten af live. Til en dansker, der bor i Sverige, men arbejder og betaler skat i Danmark (som de fleste andre pendlere, formoder jeg). Plus hele behandlingsforløbet, der heller ikke er gratis, vel?

Til en dansker. Mens danskere i Danmark....? Jo, 'carspar' nævnte i sit [indlægØresundsdebatten noget om, at han læste på "TV2 teksttv at der var flere der blev helbredt fra Canser i EU undtagen i Danmark og Storbritannien"???

4.

Jeg fandt det ikke på TV2 teksttv, da nyhederne opdateres løbende, men jeg fandt en masse tilsvarende, bl.a. på Avisen.dk under overskriften "For mange dør af kræft i Danmark", står der blandt andet:

"Det bliver også påvist, at jo flere penge et land bruger på sundhedsvæsenet, jo bedre er chancen for overlevelsen af en kræftsygdom. Undtagen altså i England og Danmark.

- Hvis overlevelsen i et land er væsentligt lavere end i andre lande, især sammenlignet med dem med samme velstand, så fungerer sundhedsvæsenet nok ikke, som det skal, skriver forskerne i artiklen."

Når vi bruger lige så mange penge på sundhedsvæsenet som i andre lande, hvor overlevelsesraten er himmelvidt højere end hos os... hvad siger det dig?

Siger det dig ikke, at i så fald må pengene bruges anderledes og forkert? Kan vi forestille os overhovedet, at vores egne kræftpatienterne kan få, foruden en effektiv behandling, også en efterbehandling til 194.000 (omregnet efter dagens kurs fra 244.550 svenske kroner) årligt og på livstid?

Ikke på vilkår!

Det sker ikke hos os, og så er der lige pludselig ikke noget at sige til, at vi hygger os i selskab med britterne, polakkerne, sloveniere og tjekkere til de mange flere kræft-begravelser, end i alle andre lande i EU.

Idet teknikken og behandlingsmulighederne findes, kan det ikke være det danske sundhedsvæsenets skyld, at de ikke kommer de danske borgere til gode?

Hvem bestemmer, hvad vores penge skal bruges til indenfor sundhedsvæsenet?

Bingo! Så er vi tilbage ved politik og politikere. Jeg er udmærket godt klar over, at sølle 10 milliarder forslår som skrædder i helvede, når faldefærdige skoler skal renoveres, når kloakkerne flyder over, når den kollektive trafik skaber kaos på vejene hver anden dag eller uge... når de gamle fattes bleer eller når vi skal sende ungersvende til eksotiske lande for at udkæmpe andres krige eller skal købe et par F-16`re til en milliard stykket osv. osv. (I et land med verdens højeste skattetryk, ikke at forglemme ;) )

Men et eller andet sted må man jo starte og begynde at tælle på fingrene hvad vi betaler og hvad vi får ud af det, eller.... ikke får. Hvad tæller og gælder og hvad bliver negligeret og glemt?

Bare et par simple eksempler, så tallene kommer ned i knæhøjden og vi begynder at fatte, hvad disse tal og penge, i virkeligheden betyder for den enkelte menige borger, hvis behov "man" hævdes at tilgodese gennem at yde en skattelettelse på et par hundrede kroner om måneden....

Hvorfor så ikke finde ud af, hvor mange livsvarige kræft-efterbehandlinger, hvis mangel på i Danmark har fået 'carspar' til at emigrere til Sverige.... kan man få for 10 milliarder kroner?

Vi må hellere sidde ned. Og tage et glas vand først.....

For 10 milliarder kroner kan man få i alt: 51.546 efter-behandlings-år i lighed med dem, den svenske stat betaler for efterbehandlingen af carspar, hvert år, for resten af hans liv.

Afhængig af hvor gammel man er på tidspunktet for sygdommens udbrud og de år, man dermed får tilbage at leve i (og betale skat) - handler dette om mange tusinder mennesker, der ville overleve og som i dag dør af sygdommen.

Hvis man så i stedet bare antager, for "sjov", bare for anskueliggørelsen - at det resterende liv, som følge af efterbehandlingen er på 25 år - ville 10 milliarder kroner række til 17.182 liv.

17.182 overlevende borgere og skatteydere.

Og fortæl mig så om du mener, at alt dette skal ofres for at Bendt Bendtsens politiske liv skal undsættes? Og hvad siger det om en Statsminister, der bruger løs af skatteydernes penge, for at befæste en partipolitik, i stedet for at tage vare på samfundets borgere?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    78

Standard Re: Prisen på et liv = prisen på valgflæsk

Jeg kan slet ikke finde ord for, hvordan jeg føler det lige nu ved at læse dette indlæg!

Jeg kan kun finde vrede, afmagt, håbløshed og dyb sorg for alle de mange, den førte politik går ud over, nemlig syge og fattige, herunder dig og mig - og man kan intet gøre mod de høje herrers arrogance.

Allerhelst lukker jeg ørerne og øjnene, når der tales politik i dag. Jeg bliver så aggressiv og trist. Min mand og jeg, som er henholdsvis førtidspensionist og efterlønner - om et halvt år folkepensionist - kæmper en hård kamp hver eneste dag for på den ene side at leve et aktivt og udadvendt liv, og på den anden side at få vores formidable indkomster til at række måneden ud, mens andre vælter sig i friværdipenge og topgager! Sidstnævnte kan se frem til endnu en ferierejse sydpå hvert år, hvis den nye skattereform vedtages, hvor pensionisten vil blive beriget med hele 400 kr. OM ÅRET! Hvor er det flot, Fogh og Bendtsen!

Uha, jeg må hellere stoppe her, for det ender med, at tankerne kværner så meget, at jeg ikke kan sove, og det gider jeg ikke!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    lene Gæst

Standard Re.: Prisen på et liv = prisen på valgflæsk

den førte politik går ud over, nemlig syge og fattige, herunder dig og mig - og man kan intet gøre mod de høje herrers arrogance.

Det kan vi faktisk godt, vi kan stemme nogle andre ind, og melde os ind i interesseorganisationer.

Nu ved jeg godt det er de færreste der har overskud til det; men jeg tror desvære det er det eneste der er at gøre.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    78

Citer Oprindeligt indsendt af lene
    Det kan vi faktisk godt, vi kan stemme nogle andre ind, og melde os ind i interesseorganisationer.
    Det kan jeg også love dig, jeg prøver på, men det er der desværre alt for mange andre, der ikke gør.

Interesseorganisationer? Tjah, hvad skulle det så bære? Kræftens bekæmpelse? Ældresagen? De er ikke et hak bedre, efter min mening. Partiforeninger? Det har jeg prøvet. Der er en sammenspisthed af uhørte dimensioner, så det fik jeg hurtigt nok af.

Hvad skal man så?

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Hvad skal man så?

Knus, Anne

Man kan oprette webblogs hvor man kan. Man kan oprette sig selv som bruger på http://www.denmarkonline.dk/ og kommentere på de politiske nyheder, der bliver formidler derigennem.

Man kan stifte en interaktiv, virtuel politisk forening på Nettet, hvor alle aktiviteter foregår udelukkende via skærmen og tastaturet derhjemme, og således kan man samle folk uafhængigt af, hvor man tilfældigvis bor i landet og hvor meget/lidt tid man har til rådighed.

Det værste man så kan gøre er - ingenting eller at "lide i tavshed" bag sine egne fire vægge. Problemet er netop, at den daglige forskel mellem den borgerlige livsstil og den ikke borgerlige er - at i de borgerligt orienterede familier snakkes der politk ved middagsbordet og ungerne bliver tilvænnet forældrenes politiske meninger fra de endnu er små og modtagelige. De borgerlige er også dem, der flest går til stemmebokserne, mens de ikke-borgerlige er flest, der overgiver dem til "afmagten" og bliver hjemme i sofaen, på valgdagen.

De ikke borgerlige er meget dygtige til at opleve livet og tilværelsen på andre måder end de "politiske". Faktisk sker det ofte, at netop politik bliver ofte vurderet som værende et emne, der indenfor familien sår skår i glæden og forringer livskvaliteten - og derfor bliver politik ofte erstattet af andre emner/gøremål, der (på kort sigt) skaffer den ikke-borgerlige familie et livsindhold, der bygger på, hvad den borgerlige familie overhovedet ikke kan hamle op med.... Den ikke-borgerlige familie "producerer" dermed mange glade, socialbevidste og socialansvarlige børn, mens den borgerlige familie fremstiller fremtidige, borgerlige vælgere nærmest på samlebånd.

Man må kunne finde et balancepunkt således, at det politiske verdensbillede kan indlemmes i den ikke-borgerlige families dagligdag.... Ellers kommer de glade, socialbevidste og socialansvarlige børn i mindretal den dag de bliver voksne og hvor de borgerliges, nu voksne børn allerede havde indrettet og befæstet samfundet i overenstemmelse med deres forestillinger om rigtigt og forkert.

At der ikke skal et helt århundrede til fremgår klart af holdningsudviklingen blandt "almindelige" mennesker siden år 2001. Og når jeg tænker tilbage i tiden, gennem perioder med både borgerlige og ikke-borgerlige regeringer ved magten.... slår det mig med en ufattelig styrke, at jeg har aldrig nogensinde oplevet en regerende politik som den, der aktuelt hersker over os - som værende mere....

.... adskillende, isolerende, fordomme-frembringende og fjendebillede-skabende i vores samfund borgerne indbyrdes - som tilfældet er i dag!

Aldrig før havde vi oplevet en regering, og dette uanset partifarve, der i lignende grad havde svigtet sin pligt til at holde samfundet homogent og samlet....

Tværtimod har vi i dag en regering, der har formået at skabe splittelse og fjendebillederne internt i samfundet, og havde sat menige borgere op imod hinanden.... som følge af, at denne regering er den første i danmarks historie, der med overlæg (eller af en ufatteligt dumhed) undlod at tilpasse partipolitik det ansvar, der følger med at overtage regeringsmagten....

Tværtimod er denne regering den første, der sætter rendyrket partipolitik over landets/borgernes tarv.... Det er og bliver Venstre og Konservatives regering, mens resten af befolkningen kan nøjes med at smage pisken, eller i bedste fald - sejle sin egen sø.

Det er ved at gå op for mig, at Socialdemokratiets tilsyneladende "passivitet" kan nemt gå hen og blive et genistreg af format når regnskabets time oprinder ved det næste eller næste igen valg.... Idet socialdemokraterne hverken havde understøttet gennem div. forlig eller "tilskyndet" noget gennem aktivt at anbringe dem selv i "opposition" tingenes tilstand og resultaterne af den aktuelle, borgerlige politik helt nede på gadeplan - bliver den grav regepartierne er ved at grave for dem selv, alene deres eget værk og vil ikke kunne henvises til, at det er oppositionen, der har sin andel i at "tingene er ikke gået som de skulle".

At udnytte Anders Fogh Rasmussens`s iver til at holde Socialdemokratiet ude af spillet gennem at overtage socialdemokratiske velfærdsmål og føre dem ud i livet ved brug af de borgerlige politiske "teknikker" - er det andet socialdemokratiets genistreg....

Der er nemlig en afgørende kvalitetsforskel mellem den måde hvorpå de borgerlige og de socialdemokratiske politikere realiserer div. velfærdstiltag....

De første har snart hundredeårs erfaring med "opgaven" og ved, hvad der skal til at få et samfund til at trives.... selv hvor de svageste befinder dem....

De borgerlige har intet know-how at sætte ind. Intet andet undtagen kassetænkninger og en overbevisning om at pengemageri og besparelser er et samfunds fornemste eksistensberettigelse og mål.... Når de borgerlige så begynder at rode med, hvad de ingen forstand har på - bliver tingene til et sminket lig, i stede for til et levedygtigt, sammenhængende, socialt og økonomisk stabilt samfund.

Det er ved at gå op for mange, at hvad denne regering i virkeligheden mestrer og præsterer er en excellent psykologisk manipulation med sigte på at splitte samfundet, sætte en pensionist mod pensionist, en syg mod andre syge, den arbejdsløse mod andre arbejdsløse samt at skabe frygt blandt dem, der endnu sidder på den grønne gren - og dermed frembringe en svag vælgerskare, der yderst modtagelig for en tom talmagi, der tilsynalende ser ud til at sikre bl.a. velfærd, samtidigt med, at det der sker - er faktisk det modsatte....

Regeringen manipulerer og Regeringen bruger talmagi - er kun to overskrifter af mange, der påpeger, at regeringens sminkede kvalitetsreform reelt gør et fjer til fem høns og de højtbesungne 50 milliarder man tilsyneladende havde viftet borgerne foran næsen med - "reelt kun er et årligt løft på to milliarder kroner". Og vi farer bare på limpinden, som en fåreflok, og....

.... det bliver vi med med, sålænge politik er et fy-ord i sofavælgernes hjem og sålænge vi hindrer vores børn og børnebørn i at kende til vores egne, politiske holdninger.... Det har de borgerlige allerede fundet ud af, man ikke skal....

Kommer vi ikke snart op fra de bløde sofaer - bliver den verden vores børn og børnebørn skal leve i i fremtiden - meget anderledes og ringere, end den verden vi havde født dem til.... dengang.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Anne som Gæst Gæst

Wauv for en opsang! - og tak for det, Anina, for det var lige, hvad jeg havde brug for!

Selvfølgelig skal man ikke sætte sig hen i et hjørne og lukke øjnene for, hvad der foregår i politik, men der skal et stort overskud og et stort overblik til for at være aktiv og engageret. Det overskud er der desværre nok mange, der ikke har, og det er også dem, der ikke har mulighed for at kæmpe for den sag, de så gerne ville kæmpe for.

Min hjerne arbejder desværre ikke på samme måde som din. Når jeg læser dine tanker og ideer, jubler jeg indvendigt, for holdningsmæssigt ligger vi helt enormt tæt ved hinanden.

Forskellen er bare, at du er formidabel til at formulere dig og give udtryk for dine holdninger på skrift og uden tvivl også mundtligt. Det kan jeg slet ikke, for så kreativ er min tankegang ikke. Først når jeg læser dine og andres tanker eller taler med så velformulerende mennesker som dig, får jeg indsigt og forståelse - jeg formår ikke selv at få det ud.

Jeg er (desværre) ikke opdraget til at være politisk bevidst, jeg har "bare flydt med strømmen" hele min ungdom og en stor del af mit voksenliv. Jeg havde det jo godt, så hvorfor bekymre sig om politik? Min interesse for politik og samfundsforhold er faktisk først rigtig startet, da jeg lærte min nuværende partner at kende - ikke af "nød", men fordi han var aktiv i mange politiske sammenhænge, og jeg fandt ret hurtigt ud af, at her var noget, jeg selv kunne bruge.

Jeg ville gerne deltage i spændende debatter, men jeg nøjes med at læse og måske kommentere en smule. Jeg vil slet ikke være i stand til at kreere et læseværdigt og interessant indlæg, som andre kunne få noget ud af - det er måske en af grundene til, at jeg "føler" meget voldsomt, når jeg læser om en urimelig og associal politik og forskelbehandling af befolkningen, for alle frustrationerne og afmagten forbliver indeni.

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Citer Oprindeligt indsendt af Anne som Gæst
    Jeg vil slet ikke være i stand til at kreere et læseværdigt og interessant indlæg, som andre kunne få noget ud af - det er måske en af grundene til, at jeg "føler" meget voldsomt, når jeg læser om en urimelig og associal politik og forskelbehandling af befolkningen, for alle frustrationerne og afmagten forbliver indeni.

Altså... jeg har læst mere end rigeligt af dit til at vide, at det eneste du 'mangler' er, at du selv indser det, du kan. Man skal nemlig kunne føle "voldsomt" for at skrive. Det gør du jo allerede....

Men det er faktisk heller ikke så afgørende om du skriver eller "bare" tænker og handler derefter...

Selv et tusinde af bevingede skribenter ikke kan, personligt flytte 100.000 stemmer fra spild til nytte. Det kan kun de gøre, der læser og "føler voldsomt" som du gør....

Men det, der er endnu vigtigere, er faktisk hvad du gør, når du lever i dit hjem, færdes sammen med dine og hvad du vælger at tale om eller lade være. Hvorfor? Fordi et stemmeskred er endnu aldrig kommet fra toppen.... Det kommer altid fra græsrødderne og dette uanset om "græsset" er sort eller grønt.

Så det vigtigste er faktisk ikke OM du vil skrive, men OM du vil dele dine tanker og følelser med andre, der har det lige som dig, og som - lige som du - går i den vildfarelse, at bare fordi de ikke deltager i samfundsdebatten aktivt og i forgrunden - er deres meninger og holdninger ikke værd at dele.

Det er de!

Det er de netop der hvor du er - der hvor man forstår de daglige konsekvencer af det som foregår, og hvor man fortsat ser meningen i at kæmpe for sine børn, selv om "debat-manipulatører" ser helst, at størst muligt antal af borgere ikke tror på dem selv og ikke tror på, at de kan....

Det kan de!!

Det vigtigste foregår hvor du er, og ofte kræver det ikke mere end, at man ikke styrer uden om de politiske emner og ikke tiger dem ihjel, bare fordi det gør ondt. Det vil - ophobet - gøre meget mere ondt senere, hvis de forkerte får magt, som de har agt.

Jeg har squ lyst til at sætte en stærk reminder ind til dig, mig selv, og andre 'koner', der går hver dag i den vildfarelse og tror, at de ingen betydning har fordi de enten ikke er gået 'nok' i skole; eller har 'ikke forstand'; eller 'betyder ingenting'; eller lignende vrøvl.... :

En almindelig kone

Jeg er ikke en engel - jeg er en almindelig kone.
    Det er ikke de store problemer, men mand, børn og hjem.
    Først var der manden og ungen. Så kom de andre.
    Så fik jo ungerne unger. Nu gælder det dem.

Hver dag det hele på vip til ikke ku klare den.
    Hver dag det vigtigste klaret. Ja, det er banalt,
    men der er jo livet. Og vi har da levet igennem,
    altid lidt værre end godt og lidt bedre end galt.

Det er en dejlig, men uresonnèrlig familie,
    slagsmål og druk og fiduser og ingen kredit.
    Så sat på gaden og så hele smadderen forfra.
    Men med knaphed og klatlån enhver fik svaret sit.

Glæde ved livet? Nå, nej, det var ingen teater,
    hvor man så på og ku hygge sig trygt, hvor man sad.
    Livet skal slide en op. Manskal slås, til man styrter.
    Og så var det godt. For man måtte. Og kunne. Og gad.

Jeg har ingen hellig og blå illusion om det herre.
    Jeg har gjort venlige miner til mange slags spil.
    Alt har jeg villet og giddet og tålt og ædt i mig.
    Men nu er det altså, jeg sir Jer, hvad j e g ikke vil.

Jeg vil ikke ha, at de små liv skal slås overende
    af stumpe mekaniske stormagtens magtpolitik.
    At livet skal males ihjel mellem to halve verdner
    med deres politiske højre- og venstretrafik.

Jeg vil, at vi mennesker hævder dèn levende mening,
    som samfund har skabt til at tjene og skal kendes ved.
    At dette forbandede, dejlige liv skal slå fra sig
    og tvinge de mægtige til at la livet i fred.

Fred - det er ikke en engel, der kommer med gaver
    ned til en viljeløs klump af uansvarlige kvaj.
    Freden er os, som vil kæmpe for livet mod magten.
    Freden er ikke en engel. Freden er mig og dig.

Kilde: Piet Hein fra "Digte fra alle årene"

Kan vi så tage og lære det?! Tak

Guest avatar
    lene Gæst

Hvad skal man så?

Melder sig under fanerne, når der er arrangement man brænder for.

Jeg selv gør i fagbevægelsen ( ved god det er frygteligt gammeldags) men vi får dog vores politik op en gang i mellem, jeg var også med ved demonstrationen mod velfærdsudspillet.

Jeg ved godt det er svært, hvis man ikke har så meget selvtillid; men det kan læres, jeg er heller ikke født med det.

hvordan så det ud, om ikke vi var der
    både ved dag og ved nat?
    hvem er det, der holder et samfund oppe?
    hvem er det, der altid tar fat?
    hvem er det, der altid slæber og slider?
    hvem sørger for dette, at tingene glider?
    … Så ret dog ryggen i selvsikker trods:
    Vort samfund fungerer i kraft af os!

Carl Scharnberg

Du skal tro på, dig selv.
    Du skal tro på, at du er lige så meget som andre.
    Du skal tro på, at du er lige så klog som de andre.
    Du skal tro på, at ingen er bedre end andre.
    Du skal tro på, at det du har lært, er lige så godt som det, de andre ved.
    Du skal tro på, at du er ligeværdig med andre.
    Du skal tro på, at du duer til noget.
    Du skal le sammen med de andre - også ad dig selv.
    Du skal tro på, nogen bryder sig om dig.
    Du skal tro på, at...

Det er dette du skal tro på.

Det gælder ikke om at skrive store kronikker, det gælder om at skrive sine tanker ned.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    78

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Altså... jeg har læst mere end rigeligt af dit til at vide, at det eneste du 'mangler' er, at du selv indser det, du kan. Man skal nemlig kunne føle "voldsomt" for at skrive. Det gør du jo allerede....
    - og så er jeg samtidig en smule konfliktsky - det er nok mere her, hunden ligger begravet. Jeg har det lidt med at være bange for, at jeg ikke kan modargumentere, når jeg vil fastholde mine meninger! Det må jeg se at få lært! I herinde har allerede hjulpet mig et godt stykke på vej - tak for det! :smi006

Citer Oprindeligt indsendt af lene
    Melder sig under fanerne, når der er arrangement man brænder for.
    Jeg har været medlem af en partiforening - jeg var endda bestyrelsessuppleant. Jeg har siden meldt mig ud igen, for jeg fandt ret hurtigt ud af, hvor sammenspiste de "gamle" medlemmer var. Nye fik ikke et ben til jorden, medmindre vedkommende virkelig havde spidse albuer og forstod at bruge dem.

Det er slet ikke noget for mig - kan man ikke arbejde på lige fod, så hopper kæden af for mit vedkommende.

Jeg synes, det er fint, du er aktiv i fagbevægelsen - om det er gammeldags eller ej er da ligegyldigt. Desværre er det nok den generelle holdning i dag - dvs. alt det, vore forældre og bedsteforældre har kæmpet for i mange, mange år, er tabt på gulvet gennem de sidste 6 år. Skammeligt og sørgeligt!

Tak for den positive jantelov - den bør man nok lige tænke lidt over.

Dette vers fra Carl Scharnbergs tekst til sangen "Nu er det tid" er vist meget a propos:

Nu er det tid at erkende:
    Verden blir aldrig som før.
    Nu er det tiden at vende
    vor tanke mod alt det, vi gør.
    Nu er det tiden at kende
    mørket, der gjorde dig blind.
    Nu er det tiden at tænde
    drømmen, du har i dit sind.

Knus, Anne

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg