Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 30 af 41
    Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Beas vægttabstråd

Jeg går på vægten i morgen tidlig. Jeg vil erne tabe fem kilo af gangen. Hvis jeg går i gang med en for stor mundfuld duer det ikke for mig. Der er noget psykologisk i at tage små mål, det sagde dætisten også og jeg har også selv den erfaring. Jeg har efterhånden så meget erfaring indenfor slankekure, så det er da utroligt at jeg stadig er for fed. Diætisten sagde også at hvis man taber sig hurtigt helt uden motion, ja så tager man lettere på igen. Det er der selvfølgelig ikke noget nyt i!!!

På med vanten piger, jeg dykker lige i posen med bukkehornsfrø.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Beas vægttabstråd

Jeg går på vægten i morgen tidlig. Jeg vil erne tabe fem kilo af gangen. Hvis jeg går i gang med en for stor mundfuld duer det ikke for mig. Der er noget psykologisk i at tage små mål, det sagde dætisten også og jeg har også selv den erfaring. Jeg har efterhånden så meget erfaring indenfor slankekure, så det er da utroligt at jeg stadig er for fed. Diætisten sagde også at hvis man taber sig hurtigt helt uden motion, ja så tager man lettere på igen. Det er der selvfølgelig ikke noget nyt i!!!

Knus Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg dykker lige i posen med bukkehornsfrø.
    Bea... jeg købte dem som piller, jeg snupper 4 om dagen... Anina lavede vist te af det tror jeg??? Jeg kunne ikke forene mig med at jeg skulle drikke te ( er stor kaffedrikker ) og da slet ikke en te som ikke smager særlig godt. 90 piller koster lige ved 64 kr.
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard

Jeg dykker lige i posen med bukkehornsfrø.
    Bea... jeg købte dem som piller, jeg snupper 4 om dagen... Anina lavede vist te af det tror jeg??? Jeg kunne ikke forene mig med at jeg skulle drikke te ( er stor kaffedrikker ) og da slet ikke en te som ikke smager særlig godt. 90 piller koster lige ved 64 kr.
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Helle

Hvor mange piller skal du så have om dagen.

Jeg skal lige hilse og sige, at det ikke smager godt, det jeg har købt, men ned kommer det.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Helle

Hvor mange piller skal du så have om dagen.

Jeg skal lige hilse og sige, at det ikke smager godt, det jeg har købt, men ned kommer det.

Knus Bea

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Standard Re: Beas vægttabstråd

Knus Bea
    Bukkehornsfrø.....? Mon tro hva det betyr på norsk? Fant det ikke i ordlista jeg har. Noen som kan forklare det nærmere? Ble nysgjerrig..

Lykke til Bea og klem (knus) fra meg.

Du skriver at du har meget erfaring innenfor slankekurer, og jeg melder meg inn i klubben! Du nevner også hvor viktig det er med mosjon, og det kan jeg bare ikke få understreket godt nok! Det er kjempeviktig! Om man har helse til det....så ut på tur!
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette
    Bukkehornsfrø.....? Mon tro hva det betyr på norsk? Fant det ikke i ordlista jeg har. Noen som kan forklare det nærmere? Ble nysgjerrig..
    Hej Yvette

Se bare her: http://www.overgangsalderen.net/foru...-Din-mad-i-tal
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Standard

Takk Anina. Jeg har kikket på det og driver og snoker på nett...
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Nu har jeg altså glemt at veje mig til morgen, men så må jeg gå ud fra hvad jeg vejede for et par dage siden. Et par dage fra eller til gør vel heller ikke så meget.

Desværre er jeg faldet i i dag, da jeg var i Netto jeg købte nogle kalorie chokoladetoppe som jeg åd allesammen. Nå, men jeg må videre og ikke lade mig slå ud. Det er trods alt bedre at falde i en gang om ugen, end at gøre det hver dag. Jeg har kompenseret ved kun at spise grøntsager og et lille stykke æggekage til aften. Jeg har kogt frugtgrød, kunstig sødet. Det spiser jeg lidt af en gang imellem, når jeg synes jeg skal være god ved mig selv. Jeg har købt 1 % fromage frais som jeg spiser til. Jeg får ikke meget mælk så det er godt på denne måde at få kalk, som man jo siger er så vigtigt i vores alder.

I morgen aften skal vi til 50 års fødselsdag (stor fest), så må jeg passe på hele dagen, for der ryger jo nok noget ombord, som jeg ikke burde spise. Alkohol feder jo også så.........Heldigvis er der ikke flere fester noteret i min kalender foreløbig, så det går nok.

Jeg må tage et par gode traveture, så går det nok.

Håber det går godt for I andre.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette

Knus Bea

Lykke til Bea og klem (knus) fra meg.

Du skriver at du har meget erfaring innenfor slankekurer, og jeg melder meg inn i klubben! Du nevner også hvor viktig det er med mosjon, og det kan jeg bare ikke få understreket godt nok! Det er kjempeviktig! Om man har helse til det....så ut på tur!
    Hej Yvette

Jeg skal jo ikke prale af min erfaring, da jeg altid har taget på igen efter en slankekur. Dog må jeg inrømme at jeg godt ved, hvad der er godt at gøre for at tabe sig. Jeg har faktisk vejet nogle kilo mere end jeg gør i dag, så hvis ikke jeg til tider har sat mig selv på diæt, ja, så ville jeg ligne resten af min mors familie. De er kraftige/ fede alle sammen.

Motion er som du skriver meget vigtigt og det sætter virkelig gang i kuren, hvis jeg dyrker meget motion.

Jeg er spændt på effekten af bukkehornsfrøene. Jeg kan ikke udtale mig efter så kort tid.

Håber du får bugt med dine overflødige kilo.

Knus Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard

Hej Bea
    Jeg har også frådset i dag og spist alt det som jeg ikke burde spise.... Sådan har jeg det når jeg bliver nervøs så kan ALT spises...

Jeg begynder igen i morgen med hård hånd God fornøjelse til fødselsdagen!
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Helle
    Sådan har jeg det når jeg bliver nervøs
    Hmm... hvis det er p.g.a. det "pludselige" pensions-møde, der skal finde sted på onsdag (iflg. K10.dk) - så er det meget forståeligt at du ikke kan holde øje med den indre regime endnu.

Men hvis afgørelsen ikke bliver som du ønsker, er det fortsat ikke alt der er udtømt og du (vi) fortsætter bare ufortrødent med at afprøve andre muligheder. Det er lidt her i Beas tråd, men hvis du skriver lidt inde ved "dig selv", kan du få lettet trykket lidt alligevel (Hejdien tager vist nok en weekend-ferie fra sin computer....).
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Desværre er jeg faldet i i dag,
    Personligt mener jeg at ærligheden er det næstvigtigste efter selve kostændringen og kalorietælling.

Hvis også "uheldene" er med, kan man på sigt danne sig et indtryk af sine egne "uvaner" og se om de sker regelmæssigt eller på anden måde, træder i stedet noget andet..... Og har man først en eller anden slags overblik hvad det angår - kan man nemmere forebygge "uheldene" senere, også ved måske at indse hvordan man selv fungerer når stress eller fristelserne er tilstede....

Det ville man ikke kunne hvis det bare gik i glemmebogen hver gang - så i min optik er den slags oplysninger lige så meget værd som "pral" af de dage hvor det lykkes helt og 100%.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Jeg synes nu ikke det gør noget, man "falder i" en gang imellem. Skal man strengt holde sig fra alt det, man kalder "forbudt", så taber man sig hurtigere, men det bliver til gengæld også mere surt, og risikoen for, at man til sidst opgiver, tror jeg er større.

Om det hænger sådan sammen for dig, Bea, ved jeg ikke, men for mig gør det.

Er det en uvane, som gentager sig, er det selvfølgelig noget helt andet - og noget man må ændre.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Min forbrænding er slet ikke som den har været, men det kan lade sig gøre. Jeg er må også indrømme at jeg accepeptere min alder og det gør mig ikke noget hvis jeg har et par kiko for meget. Det vigtigste er at vi føler os godt tilpas.

Jeg var på vægten i går eftermiddag og der var såmænd røget næsten et kilo siden sidst jeg var på vægten i denne uge. Nu var vi til fest i aftes, så jeg ved snart ikke. Nu venter jeg med at veje mig til på fredag.
    Hmm... Bea

Jeg måtte helt over på Biddis for at læse om din bedrift på vægten - næsten et kg siden hvornår.... ... ikke mere end et par dage eller 3?

Tillykke med det.

Jeg håber sådan at det smitter, ikke mindst på mig

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej med jer

Jeg tror du har helt ret Anne. Det virker ikke efter hensigten med at forbyde sig selv alt.

I går morges jeg var på vægten har jeg stadig kun tabt et kilo og det er på næsten to uger. Ikke meget, men jeg ved at det er bedst når det går langsomt. De sidste par dage har jeg også ophobet vand. Det gør jeg engang imellem. jeg drikker hyben og grøn the for det. Det er lidt svært det med at være nøjagtig, men det her føles ok for mig.

Jeg håber også af hele mit hjerte, at du Anina får styr på den grimme sygdom, og At den nye medicin hjælper dig. Du burde være slank som en ål, med den smule mad du indtager

Håber også det går godt for i andre., og at i er ved "frisk mod".

Helle jeg er lidt bekymret for dig og hvordan det gik i onsdags.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej piger

Nu er jeg lidt spændt på hvordan det ser ud i morgen. Det føles ikke som om jeg har tabt mig, men nu må vi se hvad vægten siger.

Jeg er ikke faldet i søde sager i denne uge. Det er også som om jeg ikke bryder mig så meget om aftensmaden især kødet.

Der er altså noget med de bukkehornsfrø. Når det virkeligt kan hjælpe så meget, ja, så burde det slås lidt større op. Det er jo ikke sikkert alle mærker den effekt, eller effekten er lige så stor på alle, men jeg bliver mere og mere sikker på, at det hjælper mig meget. Jeg tager en teske med top bukkehornfrø hver dag.

Nå men vi får se, om jeg har tabt mig lidt. Det burde jeg have.

Hvordan går det med i andre :

Knus Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard

Hej Bea
    Hos mig går det godt med vægten ( håber jeg ) skal jo til kontrol med min sukkersyge i morgen så der bliver jeg vejet....
    Jeg tror også bukkehornsfrø virker, hvad tager du det i? jeg er næsten løbet tør for piller og overvejer om jeg skal prøve pulveret...?
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Bea
    Hos mig går det godt med vægten ( håber jeg ) skal jo til kontrol med min sukkersyge i morgen så der bliver jeg vejet....
    Jeg tror også bukkehornsfrø virker, hvad tager du det i? jeg er næsten løbet tør for piller og overvejer om jeg skal prøve pulveret...?
    Hej Helle

Jeg tager hele frø med en teske. Hælder dem i munden og skyller efter med vand. Jeg kan sagtens klare det. Jeg kan ikke lige huske hvad det var jeg gav for en lille pose. Så vidt jeg husker kostede det omkring 50 kr. Jeg tror der er omkring til tre fire ugers forbrug. ( mit forbrug) Jeg tror bare det er billigere end tabletter.
    Det bliver spændende hos lægen i morgen. Håber du har fået meget " blod på tanden" og stadig er motiveret til at fortsætte. Vi må se i morgen. Jeg skal bare huske det i morgen tidlig.

Vi se

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Har været på vægten til morgen, og kan se jeg har tabt 2,45 kg ca tre uger. det går fremad og giver mig lyst til at fortsætte

Knus Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard

Har været på vægten til morgen, og kan se jeg har tabt 2,45 kg ca tre uger. det går fremad og giver mig lyst til at fortsætte

Knus Bea
    FLOT!!!!! Så får man jo lyst til at forsætte... Det er et godt gennemsnit, jeg har på min egen vægt tabt et ½ kg, men er spændt på hvad den siger på hospitalet
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Hej Bea
    Hej Helle

Jeg tager hele frø med en teske. Hælder dem i munden og skyller efter med vand.
    Hej Bea

Jeg håber at det ikke er hele frø du bruger, men knust... Hele bukkehornsfrø passerer stort set igennem mave/tarm og hjælper kun på evt. hård mave...

Hvis det er det knuste frø du indtager tørt med et glas vand at skylle med - vil du kun få halvdelen af effekten ud af det... Det næstbedste efter at koge det knuste frø i nogle minutter og drikke kogevandet inkl. frø er - bare at overhælde den mængde af tørt knuste frø du bruger - med lidt kogende vand, der svarer til 1/3 glas, vente nogle minutter og få det spist, ledsaget af et glas vand... På denne måde bliver de virknigsfulde indholdsstoffer frigjort meget nemmere undervejs i mave/tarm... og ind i cellerne med blodet...

Jo, bukkehorn er en meget powerfuld urt.... meget

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg ved ærlig talt ikke om frøene er hele eller knækkede, men jeg er sikker på at jeg har en effekt af det. Jeg vil prøve at tage det med kogt vand, men jeg skal have noget, der ikke tager så meget tid, ellers bliver jeg træt af det. Jeg prøver lige med det kogende vand. Nu får jeg mere tid, hvis jeg skal til at gå hjemme.

Tak for dit gode råd, og jeg er sikker på dit råd hjælper. Nu vil jeg så se om jeg kan få lidt mere effekt vredet ud af dem.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Altså Bea og Helle! Hvor er det flot, I allerede har tabt jer så meget. Tillykke med det!

Her går det godt nok ikke så hurtigt, men lidt har jo også ret. Jeg håber, det hjælper, når jeg fra næste uge igen besøger fitnesscentret 2 gange om ugen. På lørdag genoptager jeg min badning, så det skal også nok få sat gang i systemet.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg ved ærlig talt ikke om frøene er hele eller knækkede, men jeg er sikker på at jeg har en effekt af det. Jeg vil prøve at tage det med kogt vand, men jeg skal have noget, der ikke tager så meget tid, ellers bliver jeg træt af det. Jeg prøver lige med det kogende vand. Nu får jeg mere tid, hvis jeg skal til at gå hjemme.

Tak for dit gode råd, og jeg er sikker på dit råd hjælper. Nu vil jeg så se om jeg kan få lidt mere effekt vredet ud af dem.

Knus Bea
    Anina, i dag har jeg købt noget der bare er pulver. Til dig Helle kan jeg sige det koster 20.00 for 200 g. Det er da til at overkomme. Det er underligt, men der står på den pose jeg har nu med de større frø at de man skal have 11/2 teske to gange dagligt ved hovedmåltiderne, som skal skylles ned med vand. Det samme står på pulveret. det er altså lidt misvisende.

Nå, men nu begynder jeg at putte kogende vand i.

Ved du Anina om det kan give lidt mavesmerter? Jeg har haft lidt mavegener/smerter på det sidste, men jeg ved jo også godt at når der skal ske noget med min sag, går det i maven.

Håber altså der er fine tal fra lægen til Helle i dag.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Altså Bea og Helle! Hvor er det flot, I allerede har tabt jer så meget. Tillykke med det!

Her går det godt nok ikke så hurtigt, men lidt har jo også ret. Jeg håber, det hjælper, når jeg fra næste uge igen besøger fitnesscentret 2 gange om ugen. På lørdag genoptager jeg min badning, så det skal også nok få sat gang i systemet.

Knus, Anne
    Tusind tak Anne. Det er godt du er med på sidelinjen til at holde øje med mig, så kan det være jeg strammer mig mere op og holder kuren.

Selvfølgelig kommer du også til at tabe noget, når du igen begynder i fitnesscenter. Du har jo heller ikke så mange kilo du skal af med, så det er helt sikkert bedst bare at tage den med ro.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Anina, i dag har jeg købt noget der bare er pulver. (...) Det er underligt, men der står på den pose jeg har nu med de større frø at man skal have 11/2 teske to gange dagligt ved hovedmåltiderne, som skal skylles ned med vand. Det samme står på pulveret. Det er altså lidt misvisende.

Nå, men nu begynder jeg at putte kogende vand i.

Ved du Anina om det kan give lidt mavesmerter? Jeg har haft lidt mavegener/smerter på det sidste, men jeg ved jo også godt at når der skal ske noget med min sag, går det i maven.
    Hej Bea

Det kan være, at hvis du ikke får vand nok til de større frø, at de kan give noget mavekneb mens de svulmer op i mave/tarm.... Mig bekendt er det ikke farligt... men prøv dig nu frem m.h.t. overhældning med lidt kogende vand + et stort glas vand til - lige efter måltidet.... ikke før og ikke under...

Det er muligt, at din mave skal omstille sig til lidt mere fiber (en del af i bukkehornsfrø) - men uanset hvad - er "overhældte" knuste frø nemmere for maven at arbejde med. Desuden er du jo ikke forpligtet til at gøre det hver gang. Hvis du f.eks. er på besøg ude kan du sagtens skylle det tørre pulver ned som hidtil. Og samtidigt kan du jo prøve dig frem OM du mærker noget forskel (mavekneb).

Alt dette gælder nok ikke kapsler - indholdet er jo malet helt til mel og derfor sikkert meget nemmere at passere.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Anina

Det går nu fint med maven. Jeg tager knuste bukkehornsfrø overhældt med kogende van og så spiser jeg HUSK hver dag.

Jeg har spist alt for meget i denne uge. Nu hvor jeg er begyndt at gå hjemme, skal jeg have en slags rytme. Det lyder som on jeg har autistiske træk, men det tror jeg også jeg har om end i mild grad. Jeg befinder mig bedst med en rytme i dagligdagen. Jeg skal i alt fald vænne mig til lige pludselig ikke at have nogen rytme.

Undskyldninger, men jeg er bange for, jeg har taget en del på. Vi får se i morgen uff uff.

Knus Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard

så er du ihvertfald IKKE alene Bea.... jeg har vist også været FOR god ved mig selv, jeg tør næste ikke kravle på "husalteret" i morgen Men om ikke andet kan vi give kulden skylden for vores synderi
    Knus fra Helle

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg