Viser resultater 1 til 8 af 8
-
17-09-06, 09:26 #1
Børnenes Jul 2006, 2007, 2008, 2009
Der er ingen grund til at formode, at i år bliver det anderledes (bedre) end sidste år eller de sidste 4-5 år.
Den 1. december 2005 skrev Danmarks Radio på sin hjemmeside....
Oprindeligt indsendt af DR
Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
-
17-09-06, 09:27 #2
Af det næstsidste (i denne tråd) indlæg fremgår det med all tydelighed, at man fortsat skændes bravt om hvad fattigdom er eller ikke er.... og når man hører/ser en konservativ politiker udtale sig om velfærd i samfundet - mens hun står ud på landet og kærligt strigler sin ridehest.... kan man få lov til at beholde sin tvivl om, om denne diskussion nogensinde får en ende, vel at mærke til de fattiges fordel....
Mens meningsdannere skændes - går tiden - tiden går og det bliver tiden ved med.... helt frem til den 24. december i år.... næste år og årene fremover.... og hver en juletrauma sætter dybe spor i hvert barnesind - og skader for livet!
Man kan vælge, bekvemt at vente på udfaldet af diskussionen eller.... man kan vælge selv at gøre lidt med det samme.... Uden dog at glemme at presse og trykke, så velgørenheden ikke bliver en sovepude og et påskud til at legitimere og acceptere dennes udspring. Der skulle gerne blive mindre og mindre brug for det - og ikke mere og mere, som tilfældet er stigende de sidste 4-5 år.
Bidrag til Julehjælp kan sendes til:
Børnenes Kontor
Indbetaling af bidrag.
Kontante bidrag kan indbetales på:
Børnenes Kontor
Nørre Farimagsgade 63
1364 København K
kl. 9 - 14 mandag til fredag.
Giroindbetaling: girokonto 642-2500.
Bankoverførsel: Arbejdernes Landsbank konto nr. 5301-0434217
Frelsens Hær
Bidrag online - klik her
Bidrag med SMS - klik her
* Giro 700 15 68
* Bidragstelefon 90 56 59 99 (100,-)
* Netbank 4180-7001568
Desuden kan man vælge at støtte gennem: PBS, Gavebrev, Testamente, Fadderskab, Shoppen, Sponsorat eller www.engodsag.dk - læs mere på hjemmesiden http://www.frelsens-haer.dk/
Kirkens Korshær
Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til Kirkens Korshærs Hovedkontor:
Tlf.: 33 12 16 00 eller e-mail: kk@kobenhavn.kirkenskorshaer.dk
eller ved at udfylde et formular her: http://www.kirkenskorshaer.dk/ (klik på: Bidrag)
Mødrehjælpen
Læs presseklip/2005 her
Bliv fast bidragyder, Tegn et gavebrev, Bliv medlem, Støt Mødrehjælpen når du shopper på nettet, Køb børnetøj i vores genbrugsbutikker, Donér genbrugstøj, Bliv frivillig! Sådan kan du støtte os - klik her
På Frivillighed.dk finder du alt, der er værd at vide om velgørenhed i Danmark... www.frivillighed.dk Klik på Social Vejviser og du vil blive ført til en fortegnelse over alle muligheder for at kunne støtte gode formål af enhver art. Men lige nu, gælder det Børnenes Jul 2006.Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
-
17-09-06, 09:27 #3
Inden du overvejer, om du kan støtte dette og/eller andre formål som privatperson - vær opmærksom på følgende:
Gaver: gaver til anerkendt velgørenhed kan ifølge ligningsloven trækkes fra på selvangivelsen. Ægtefæller kan hver for sig få højeste fradrag. Hvis du f.eks. giver 7.100 kr. til velgørenhedsorganisationen, kan du trække i alt 6.600 kr. fra. Der er altså ikke fradrag for de første 500 kr. Postkvittering er gyldig dokumentation for fradragsberettigede gaver.
Gavebreve: med et gavebrev til anerkendt velgørenhed har du mulighed for fradrag ud over de 6.600 kr. om året. Gavebreve udstedes på et bestemt beløb eller som en procentdel af den skattepligtige indkomst. I henhold til ligningsloven §12, stk. 3, kan ydelser, der betales til anerkendt velgørenhed i henhold til et gavebrev, fratrækkes fuldt ud på selvangivelsen. Gavebreve skal have en løbetid på mindst 10 år. Der kan opnås fradrag for beløb på indtil 15 pct. af den personlige indkomst med tillæg af positiv kapitalindkomst. Dog vil man altid - uanset indkomst - kunne opnå fradrag for indtil 15.000 kr. årligt.
Testamentariske gaver: anerkendt velgørenhed er i henhold til arveafgiftslovens §3, stk. 4 fritaget for betaling af arveafgift. Det betyder, at de beløb, der testamenteres til den pågældende velgørenhedsorganisation fuldt ud går til velgørenhedsarbejde.Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
-
17-09-06, 09:29 #4
Hvor går grænsen?
Det gælder helt sikkert også din by....!
Oprindeligt indsendt af Signe Schlichtkrull på bupl.dk sept.2005
Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
-
17-09-06, 09:31 #5
Oprindeligt indsendt af admin
Komponist: Emil Hornemann, 1848
Tekst: Peter Faber, 1848
Højt fra træets grønne top
stråler juleglansen
spillemand, spil lystigt op
nu begynder dansen.
Læg nu smukt din hånd i min
ikke rør ved den rosin!
Først skal træet vises
siden skal det spises.
Se, børnlil, nu går det godt
I forstår at trave,
lad den lille Signe blot
få sin julegave.
Løs kun selv det røde bånd!
Hvor du ryster på din hånd
Når du strammer garnet,
kvæler du jo barnet!
Peter har den gren så kær,
hvorpå trommen hænger
hvergang han den kommer nær
vil han ikke længere.
Hvad du ønsker, skal du få
når jeg blot kan stole på
at du ej vil tromme
før min sang er omme.
Anna, hun har ingen ro
før hun får sin pakke
fire alen merino
til en vinterfrakke.
Barn, du blir mig altfor dyr
men da du så propert syr
sparer vi det atter,
ikke sandt, min datter?
Denne fane ny og god
giver jeg til Henrik.
Du er stærk og du har mod
du skal være fændrik.
Hvor han svinger fanen kækt
Børn, I skylder ham respekt
vid, det er en ære,
Dannebrog at bære.
O, hvor er den blød og rar
sikken dejlig hue!
Den skal sikre bedstefar
imod frost og snue.
Lotte, hun kan være stolt
tænk jer, hun har garnet holdt!
Det kan Hanne ikke,
hun kan bare strikke.
Børn, nu er jeg bleven træt
og I får ej mere.
Moder er i køkkenet,
nu skal hun traktere.
Derfor får hun denne pung,
løft engang, hvor den er tung!
Julen varer længe,
koster mange penge.Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
-
17-09-06, 11:34 #6Frelsens Hær
Bidrag online - klik her
Bidrag med SMS - klik her
* Giro 700 15 68
* Bidragstelefon 90 56 59 99 (100,-)
* Netbank 4180-7001568
Desuden kan man vælge at støtte gennem: PBS, Gavebrev, Testamente, Fadderskab, Shoppen, Sponsorat eller www.engodsag.dk - læs mere på hjemmesiden http://www.frelsens-haer.dk/
Hvad hjælper det, vi giver en masse til diverse indsamlinger til hjælp i udlandet, når vi selv har så mange mennesker herhjemme, der trænger til en hjælpende hånd! Selvfølgelig burde ALLE, der har behov for det, hjælpes, men vi kan nu engang ikke redde hele verden, så derfor synes jeg, vore egne bør hjælpes først!
Jeg behøver bare at se, hvilket arbejde Frelsens Hær gør i vores egen lille by! De holder bl.a. hvert år juleaften for folk, der ikke selv har mulighed for at holde jul - enten fordi de ikke har råd, eller fordi de er hjemløse eller ensomme - og såvidt jeg husker, var de sidste år omkring 60 personer! Samtidig med, at de uddeler et hav af pakker med lidt godt til de børnefamilier, der ikke selv har mulighed for at holde en anstændig jul for deres børn. Dette uselviske arbejde har min dybeste respekt!
AnneAlder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!
-
05-12-09, 21:15 #7
Re: Børnenes Jul 2006 (og nu også 2007)
Afskaf julehjælpen ved lov eller, i det mindste: beskat den!
Inger Støjberg og Karen Ellemann
samt
deres chef, Claus Hjort Frederiksen mener at....
... i Danmark findes ikke fattigdom.
"For eksempel siger 1,5 procent af HK’erne – det svarer til cirka 4.500 – at de vil søge om julehjælp i år.
Og fire procent af medlemmerne – det vil sige cirka 12.000 - fortæller, at de tidligere har prøvet at søge om julehjælp.
Det viser en rundspørge Nyhedsmagasinet HK har lavet." Kilde: hk.dk
Alligevel påstår Treenigheden + Gud:
...."Derfor er den relative fattigdomsgrænse vælgerbedrag og noget plat,
man ikke kan bruge til noget som helst i forhold til lavindkomstgrupperne." ;
"Alle ting, der gør vores sociale sikkerhedsnet så fintmasket, at ingen burde kunne falde igennem.
Vi har et godt system, og kommunerne gør en stor indsats på det sociale område."
"Der findes mennesker, der af forskellige grunde er i en udsat social position. Årsagen til det skal vi forholde os til.
Skyldes det misbrug, gæld eller vanskeligheder med at styre økonomien? Det er de problemer, vi skal beskæftige os med." Kilde...
Som en debatør meget rigtig bemærkede et sted på Internettet:
"De 2 ministre repræsenter jo bare deres vælgeres holdning og det er fair nok."
Da var en gang, hvor de borgerlige dyder kunne fremvises uden skam og uden forlegenhed.... De borgerlige vælgere, hvis ære og integritet endnu ikke er skrumpet helt væk, kan ikke undgå at have brændende kinder og røde ører. De spildte borgerlige stemmer.... er gået til nederdrægtighed. Amen.Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!
-
05-12-09, 22:30 #8
Re: Børnenes Jul 2006 (og nu også 2007)
Nogens ører brænder og hvad så?
"Den tidligere konservative finansminister Palle Simonsen anklager i en bog politikerne for at svigte samfundets mest udsatte og sårbare. Palle Simonsen havde håbet på en reaktion, da han for et par måneder siden sendte bogen ”Gemt - eller glemt” til sin konservative formand, Lene Espersen. Den kom ikke. (...) Som Palle Simonsen skriver i et efterord til bogen: »Det handler om anstændighed. Den såkaldte borgerlige anstændighed har jeg altid betragtet som en vigtig ledetråd for mig selv.« Læs mere i Den anstændige borgerlige JP.dk
Hvad mon den borgerlige "konserverer" (bevarer), når det ikke længere er de borgerlige dyder? Hvem skal varetage demokratiet, når politikere er blevet lobbyister og vælgere stemmekvæg?"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
Bookmarks