Side 1 af 3 123 Sidste
Viser resultater 1 til 30 af 65
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Standard Folketingsvalg. Demokrati eller bedrag?

Når den jævne borger uden formue stemmer borgerligt....

Om nogen tid vender jeg tilbage med et indlæg med mine betragtninger om de jævne, hverdagsmennesker uden de store indtægter, uden formuer og ikke født med sølvske i munden. Mennesker, der lige har nok til dagen og vejen, men ikke nok til at spare nævneværdigt op til tynde tider på sine ældre dage.... - og som alligevel stemmer borgerligt.....

.... stemmer på dem, der kun varetager egen og de lige"værdiges" interesser og dem, der mener at de svage, de syge og de fattige er værdiløse - uden tanke på hvem det er, der ved at trælle livet igennem - bærer de "rigtige" på sine skuldre og kyser hånden, der pisker dem. Og alligevel stemmer de på dem.....

Er det angsten for at blive slået i hardkorn med de mindre "pæne" og de "sølle", der gør, at man forsøger at lægge størst mulig afstand til andre i samme situation ved at sætte sit kryds ved dem, man ellers selv så gerne ville have tilhørt? Er det fordi man gerne vil skabe en illusion af, at høre sammen med de "stræbeværdige" - at man, anført af de "pæne" sætter efter sine egne og slutter sig til hylekoret mod dem, man selv tilhører..... almindelige, hverdagsmennesker?

Hvad mon grunden er, at almindelige, hverdagsmennesker i den grad saver den gren de selv lever på og tager til takke med sølle krummer fra de "pænes" bord, de selv (hverdagsmenneskerne) har dækket til med gods og guld....

Dette og et par andre spørgsmål vil jeg skrive om en dag, om ikke så længe - når jeg har fået tid til ikke at skulle rejse mig fra computeren, før jeg er helt færdig med at tænke og skrive om èt af de vigtigste spørgsmål, som gang på gang får mit blod til at fryse til is af forundring og angst for den fremtid, vi almindelige hverdagsmennesker er ved at blive manipuleret til at skabe - på vores egen bekostning og til gavn kun for de få..... der ikke er os....

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv og kan derfor umuligt gøre mig håb om at kunne fremkomme med enegyldige svar.... jeg vil derfor, med kyshånd lytte til andres bud på, hvad årsagen kan være til, at vi ikke længere er solidariske med hinanden og vælger heller at logre for de mægtige - vi selv efterhånden havde limet fast til taburetterne...
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Underligt nok, så er det tanker, jeg også tit har gjort mig - og jeg fatter heller ikke hvad det er for mekanismer!

Dit indlæg giver virkelig stof til eftertanke og sætter de små grå hjerneceller igang! Jeg vender i hvert fald tilbage, når jeg lige får vendt det hele og luften bliver en smule køligere!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Anina

Jeg har gået og funderet og hvorfor den jævne borger uden formue stemmer borgerligt.

Hver gang jeg tænker på det, dukker tanker op omkring selvudviklingsboomet i det moderne samfund.

I dag er det næsten umuligt at proffilere sig, ved at at være god til noget som helst. Hvis man på arbejdspladesen siger til mester " Nu har jeg været her i 15 år. Mit arbejde kører derudaf på rutinen og sådan har jeg tænkt mig, det skulle blive ved". Jeg tror ikke at der bliver nogen lønforhøjelse til den person. Nej man skal være konstant omstillingsparrat og villig til at selverkendese og sige, at måske er det jeg laver ikke godt nok og jeg vil arbejde videre på at forbedre produktet. Ikke nok med at forbedre produktet, jeg vil også forbedre mig selv og udvikle mine tanker og min selvindsigt samt deltage i selvudviklingskurser. Måske en sådan udtalelelse vil give noget i lønposen?

Selvudviklingskurser har jo egentlig udspring i, at fortælle at det man er, eller det man gør eller ved, ikke er godt nok. det kan altid gøres bedre og mere effektivt.

Jeg er ikke mod selvudvikling, men mod det pres som hviler på det enkelte menneske, som arbejder pligtopfyldende på deres rutiner. Presset hviler nok især på vores egen generation af mennesker der er opvokset med at profilere sig selv via egen formåen og ikke via teams og grupper.

Tilbage til hvorfor mennesker stemmer borgerligt, så tænker jeg, det peger mod usikre moderne mennesker, der har været på selvudviklingskurser udarbejdet af kommercielle interressenter. Jeg mener at man via selvudvikling kan manipulere pligtopfyldende mennesker til at tro så meget på forandringstanken/modernitetsbølgen, at de helt glemmer sig selv og deres "plads" i samfundet. Egne normer og værdier bliver draget til diskussion ikke blot hos arbejdgiveren, men også hos det enkelte individ. det enkelte individ bliver selvktitisk og usikker på egne vurderinger og formåen.

Selvudviklingsbølgen har formentlig sit udspring i freudianske tankegang der lægger vægt på at få insigt i egne mangler og færdigheder, og dels udspringer den fra ideologien om, at den største samfundsopgave, er at vi som mennesker kan begå os i den altomfattende økonomiske konkurence.

Nu bliver jeg grov, men alt den snak om selvudvikling, KAN have det formål at manipulere vores hjerner til at tvivle på os selv og vores kunnen. Vorers kunnen, vores normer og vores værdier kan drages til diskussion. Vi har ikke noget " sikkert" at klamre os til, vi er pressede personer, og vi er usikre på vores egen formåen. Vi rider med på selvudviklingens modernitetsbølge og stemmer borgerligt.

Vi er liberalistiske i tankegang, og den liberalistiske tankegang kan have sit udspring i selvudviklingstanken, selvinsigt på en og samme tid som ens " Selv, "jeg er min egen lykkesmed" bliver gennemhullet af tvivl og usikkerhed af ens egen formåen.

Selvudvikling er et paradoks, der dels sender signaler om at være noget i kraft af ens egen formåen på en og samme tid som den også sender signaler omkring jantelovens paragraffer.

Dette et mit bud lige pt, min forforståelese af dette problem. Måske bliver det til noget helt andet, hvis jeg er forandringsparat, så bliver disse tanker til forforståelser hvoraf opstår nye for forforståelser osv. Denne metode at arbejde med problemstillinger hedder hermeneutik, og er i lanceret af en Herre der hedder Gadamer. Den oprindelige hermeneutiske tanke er meget gammel ( kan ikke huske hvor gammel) Forandringstanken er ikke ny, men bliver genopfrisket og omformuleret, alt efter hvilke hensigter og formål tankerne må have på det givne tidspunkt.e en helt anden?????????

Jeg er ikke mod selvudvikling, men må nok indrømme, at jeg til tider sidder og tænker på hvad jeg skal sige, for at klare mig bedst i samfundet. Jeg har været så heldig at lære og kommunikere på et plan, som tillader at gøre brug af " ikke så pæne" metoder. Hvis man i dagens Danmark åbent erkender i en samtale vedrørende job og penge, at være modstander af selvudviklingstanken, er det samme som at grave sin egen grav, og så naiv er jeg ikke.

SELVudvilingstanken kan, hvis den falder i liberalismens jord, udvikles så den bliver til SELVdestruerende og manipulerende.

Vi skal passe på, for lige pludselig står vi i "liberalisme til halsen", uden at ville det. Vi vil jo bare gøre vores bedste i det samfund og den globaliserede verden, som vi er født ind i.

Nu skal jeg slutte, da jeg har svært ved at finde de rigtige ord, men det kunne være sjovt hvis i andre vil komme med et bud på hvorfor i tror at mennesker " saver den gren over, de selv sidder på".

Disse tanker kan vække harme hos mange mennesker, men jeg vover alligevel at formulere mig.

God weekend til alle

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Disse tanker kan vække harme hos mange mennesker, men jeg vover alligevel at formulere mig.
    Hej Bea

Dine tanker om "selvudvikling" vækker ikke harme hos mig simpelt hen fordi i min begrebsverden er det "selvudviklende menneske" det samme som det "søgende menneske". Om man så søger "svaret" på hvorfor man er som man er og hvordan kan man gebærde sig, for at have det bedre med sig selv end "hidtil" - har menneskerne beskæftiget sig med længe før ordet "coach" er blevet anvendt til andet end sportsnak.

Jeg mener også, at "selvudvikling" er ikke alene på sin plads men også nødvendig, hvis man selv ønsker at ændre eller modificere sine tanke- eller handlemønstre på et eller flere punkter, fordi man ikke længere har lyst til at stå model til det ene eller det andet i sin egen oplevelse af sig selv.... man selv har konstateret og taget en beslutning om at førsøge at ændre.

Derudover mener jeg faktisk, at dit bud dækker meget fint en stor del af spektret, men giver ikke den fulde forklaring på, hvorfor arbejdsmand Olsen, det aldrig kunne falde ind at lade sig indrulle i kursusaktiviteter og som faktisk ikke aner ret meget om det - med raske skridt kommer ind i et valglokale og selvtilfreds sætter sit kryds ved Fogh eller Pia eller Thor..... vel-u-vidende om at f.eks. den sidste er mangemillionær, hvis største problem i dagligdagen består af et valg mellem Armani og Boss, og som ikke aner hvilke konsekvencer af den politik han forlyster sig med - må Olsen døje med resten af sit liv, hvis han altså forinden ikke dør som følge af f.eks. en kriminel ventetid på kræftbehandlingen, når/hvis han bliver slidt og syg om nogle år.

Jeg vil ellers kun nødigt indlade mig på en skolastisk diskussion om, hvorfor jeg ikke mener at "de rige" bør have samme "rettigheder" til at rode med andres liv gennem den demokratiske proces - som jævne mennesker. Jeg tror på, at kun fordelingen af stemmeberettigede i Folketinget kan enten bekræfte eller afkræfte graden af demokrati i landet. Men sålænge de velbjergede er i overtal og de jævne er i undertal i vores lovgivende forsamling - m-o-d-s-a-t af, hvad fordelingen blandt valgere er ude i samfundet - kan der i min verden ikke eksistere en oplevelse af demokratisk retfærd.... men dette er nok noget, nogen vil påstå - ikke meningen med demokratiet eller hur?

Jeg tror vitterligt ikke på, at generelt de velbjergede aner en hylende fis om hvordan menig Jensen lever i sin hverdag på bunden af rangstigen og når jeg f.eks. tænker på Charlotte Dyremose og hendes baggrund hjemmefra, hvor denne smarte fader havde nyligt tiltusket sig en aftrædelsesordning på over 30 millioner og efter at havde afhændet TDC til udenlandske pengemænd - så nu vanker der fyringer, uanset hvad manden ellers sagde før handlen var i hus .....ja, undskyld mig, men jeg giver ikke ret meget for hverken hvad Charlotte eller indirekte hendes fader kan fostre af forslag/tiltag for hverdagsmenneskene i gaderne. Når jeg så oven i det - kommer i tanker om, at hendes mand tilhører danmarks kerne-libera-egoistisk fløj af såkaldte liberale, der kun drømmer om at staten skal afskaffes og alle skal forskanse sig mod alle i et ultra-væren-sig-selv-nok ikke-samfund - ja, så falder min kæde fuldstændig af, når jeg tænker på hvis stemmer bragte Charlotte og dermed også hendes fader og hendes mand - tættere på beslutningsmagten og mit hjerte græder for den dumme Olsen, Jensen eller Hansen, der gør sig store tanker ved fyraften, efter at de er vendt hjem fra den fabrik, som det fine politiske selskab er ved at lukke ned bag deres ryg og outsourcer arbejdet til de lande, hvor den altomfattende fattigdom tillader en endnu mere målrettet udbytning. Bare tanken om den indiske bomuldsarbejder, der max kan forvente at leve i 25 år - får ideen om minimalstaten til at sætte sig lodret i halsen på mig.

Og dette er bare et eksempel af mange. Der er en principielt lignende historie bag andre Dyremoser i Folketinget - og hver eneste af dem er blevet stemt ind enten af de mindre priviligerede eller deres direkte efterkommere, der nu forgældede til halsen lever flot for lånte penge, og fører sig frem som de aldrig nogensinde havde jorden under egne negle. Det er sørme i orden, at andres jordslåede negle har båret dem frem og op, det gælder dog om, i en fart at glemme hvis hænder har fodret een før og man har ufattelig travlt med at lægge afstand til sin egen herkomst. Uha da da..... hvlken "bedrift" og et hav af vanære....

Det var en afstikker..... næsten. Men jeg er langt fra færdig med at kommentere dit indlæg. Det må dog vente lidt, til jeg kan tænke ud over min vrede (omkring emnet) og efter at det er blevet lidt mere svalt derude...

Mange tak og mange knus
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej

Jeg har lagt mærke til at mange af dem med et hårdt liv og som har klaret sig gennem mange problemer ved egen hjælp er meget rabiate når det kommer til at tale om velfærd. Det er som om de ikkeunder andre at have en sikkerhedsnet fordi de mener at når de har klaret dem selv ud af kriserne skal alle andre ikke beklage sig men gøre det samme som de gjorde.

Det er meget lig dem der er holdt op med at ryge og er begyndt at mobbe dem der stadigvæk ryger. Og dem der har haft det svært før kan ikke tåle dem der stadigvæk har det svært. jeg kan ikke forstå hvordan det kan være at man ikke er solidarisk med hinanden nemlig fordi man har prøvet det selv at have det svært. Tværtom går de nu sammen med de andre, som aldrig har prøvet at være i knibe og gør en fælles sag af at undertrykke dem som har det svært i dagens danmark. Måske er de så bange for deres egen fortid at de prøver at ligge afstand til alt der minder dem om dem selv fra dengang de selv havde problemer. Meget godt brev. alle tænker på det men ingen siger noget om det. Synd socialdemokraterne er blevet for fine til at gøre deres arbejde ordentlig,

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære gæst

Det du skriver rammer plet, i alt fald flere steder.

En forheværende alkoholiker sidder og rakker naboen og andre ned, der drikker. jeg fatter ikke hvorfor og jeg sidder og krummer tæer når sådan noget sker. Detter bare et lille eksempel, men jeg tror også du har ret i det du skriver.

Jeg har også spurgt fire mennesker hyvorfor de stemmer borgerligt, selv om de er ganske almindelige lønarbejdere. De tre af dem er gamle socialdemokrater, der er utilfredse med socialdemokratiets indvandrerpolitik. Den fjerde fik ljeg ikke så meget ud af ud over at han svarede at det var på tide danskerne vågner op og lærer at klare sig selv.

Til Aninas tro på at den almindelige Jensen eller Pedersen ikke kender til selvudviklingskurser, tror jeg ikke er helt rigtig ( flere og flere bliver konfronteret med udviklingen). Vi har en stor koncern i vores by, hvor der er mange ufaglærte medarbejdere, og jeg ved at der er selvudviklingsmoduler flettet ind i de kurser de er på.
    Desværre tror jeg virksomhederne køber udviklingskurser på steder, der har udviklet kurser der tilgodeserpræcis deres koncern.

Nå det var bare lidt flere tanker!!!!!!!!!!!!!!!

Håber der kommer mange fler bud på dette emne.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Det er nogle interessante betragtninger, I er kommet med. og jeg kan da heller ikke være uenig i ret meget af det.

Ud fra Bea's nedenstående indlæg vil jeg give et bud på, hvad jeg tror, årsagen kan være - eller i hvert fald noget af den:

Jeg har også spurgt fire mennesker hvorfor de stemmer borgerligt, selv om de er ganske almindelige lønarbejdere. De tre af dem er gamle socialdemokrater, der er utilfredse med socialdemokratiets indvandrerpolitik.
    Hvorfor er de så utilfredse med socialdemokratiets indvandrerpolitik? Jo, fordi der sidder en Pia Kjærsgaard, som har gjort dem bange! Mange – især ældre – er skræmt fra vid og sans over alle de ulykker, de ”fremmede” trækker ned over vore små, uskyldige hoveder. Så kan de lige så godt give deres stemme til DF i stedet for til den venstrefløj, de egentlig burde stemme på, for her er noget, de kan forholde sig til! I venstrefløjen finder de nemlig ingen samhørighed mere – Helles Gucci-look udstråler jo ikke ligefrem solidaritet, ligeværdighed og forståelse for den jævne borgers levemuligheder.

Politikeren, der selv kommer fra "gulvet" er en uddød race! De er enten akademikere, født med en guldske i munden, eller folk fra høje stillinger i erhvervslivet.

Mange ældre fra venstrefløjen er også faldet for DF’s store ord om bedre vilkår for de ældre, flere penge at gøre godt med (ældrechecken fx). Hvad de bare overser, er at de ikke får en rød øre mere, for hvad der gives med den ene hånd, tages flerfoldigt med den anden, men det lyder jo flot og besnærende, når Pia Kærsgaard kommer med alle sine gyldne løfter fra folketingets talerstol!

Dette er den ene gruppe, der stemmer borgerligt. Den anden gruppe er de arbejdere, der op igennem 60’erne, 70’erne og et stykke op i 80’erne der tjente ret så godt. Det gav dem mulighed for at købe hus, idet huspriserne var lave og renterne tårnhøje, men det betød mindre, for renterne kunne jo trækkes fra i skat. Mange af disse huse var belånt med 30 års lån, og disse lån er nu indfriet. Da renten nu i en lang periode har ligget lavt som aldrig før, har man enten solgt huset med en enorm skattefri gevinst, eller man har belånt friværdien til op over skorstenen - ofte med 10 års rente- og afdragsfrihed! Penge, der anvendes til endnu mere forbrug!

Det er disse ”velbjergede” der i dag lever i sus og dus – det er mange af dem, der bor i luksuslejlighederne, der skyder op rundt omkring på vore havneområder, det er dem, der har investeret i store sejlbåde, som der mærkværdigvis ikke skal betales afgifter for som det skal for den fattige borgers gamle Skoda, og det er mange af dem, der pisker rundt på golfbanen eller som turister på fjerne og eksotiske rejsemål! Det gælder om at vise, at man ”ER” noget, og at man hører til i de ”rigtige” kredse, og i de ”rigtige” kredse stemmer man borgerligt!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

...vi må prøve at finde frem til, hvorfor denne regering har så meget medgang....
    Spørgsmål er - Bea..... Piger .... om denne regering vitterlig har denne medgang eller.... om det ikke er resultat af et veltilrettelagt spind og medietaktik... ?

Hvis det er, hvilket jeg tror på.... styrkes det af, at der ikke bliver modsagt nok f.eks. her på Nettet. Jo, der findes blogs, hvor folk skriver hvad de har på hjertet eller hvad de tror, de gør... Problemet er blot det, at der er ikke mange Jensen`s og Olsen`s, der søger efter viden på denne måde, at de finder disse blogs og indholdet....

Derfor er det så nyttigt, at skrive på et forum som dette og andre.... hvor det vigtigste af det samfundsrelaterede stof ligger frit tilgængeligt for søgemaskiner - i modsætning til de lukkede foraer, hvor søgerobotter ikke kan komme ind. Og derfor nytter det ikke, at vi bliver arrige så ordene sidder fast i halsen på os, så vi i den sidste ende ikke får skrevet ned og postet - hvad der virkelig rører sig i samfundet i guvhøjden, hvor de fleste "kryds-påsættere" har deres gang.

Jeg vil derfor opfordre alle, der ha en historie at fortælle - også at gøre det. Også her og også selv om man ikke er en tilmeldt bruger! Kun på denne måde, lidt efter lidt kan vi samle sammen et materiale, der udgør et alternativ til den mentalt korrumperede presse, der kryber i støvet for enhver magthaver, hvilken lige pt er netop denne politiske konstelation.

De traditionelt i oppositionsbefindende sig grupperinger/partier - har totalt ødelagt deres indflydelse ved ensidigt og unuanceret at satse på en del nationale og internationale sympatier, der i bund og rund netop kolliderer med hvad Jensen og Olsen mener og frygter.... derfor vender Jensen og Olsen sig til dem, der lover ham at mindske frygten og fremme trygheden - uanset om disse løfter bliver holdt eller ej (som regel: ej). Alligevel er det "nok" til dagen og vejen.... og netop denne "forløsning" takker Jensen og Olsen for, ved at sætte deres kryds ved dem, der ligger på lur efter, ved hjælp af den magt krydserne fra Jensen og Olsen bragte til huse - at netop udnytte/udbytte de samme vælgere, der bliver spundet ind i ensidig og nøje profileret nyhedsstrøm - der ingen alternativ til er, undtagen hvis flere tager bladet fra munden....

Vi kan ikke længere regne med journalister og vi kan ikke længere regne med de folkevalgte.... vi kan heller ikke regne med "folkets" partier på venstrefløjen. De har forlængst sat sig selv på sidesporet ved at lefle for forældede kernedoktriner og ved internationelt at tage adskillige standpunkter mod enhver sund fornuft.... derfor har de ingen indflydelse. Vi kan kun regne med os selv, ved at skabe en alternativ nyhedsstrøm, der flyder i anden retning end det, på forhånd samstemte mellem de officielle medier og de (til enhver tid) aktuelle magthavere.

Det er, i hvert fald det foreløbige bud jeg har på et svar på spørgsmål om - hvad der får Jensen og Olsen til at grave sin egen grav.... i dagens politiske billede....

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Det er sgu spind og medieteknik, og vi skal ud med vores historier. Historier som er objektive og ikke farvet af at skulle " holde med nogen". Der ligger en masse kommunikationsteknik i vores medier.

Nå, nu bliver jeg forvirret, men skal nok vende tilbage igen. Jeg har siddet for længe ved PCéren. Har lige skrevet om mine skånehensyn og sendt dem til arbejdskonsulenten. Han er så langsom, det er til at skrige over.

Når min sag er forbi, kommer jeg nok til at kede mig efter al den tid jeg bruger på den.

http://www.jernesalt.dk/ide.asp

Måske kan vi finde lidt af roden til manipulation fra vores politikere ved at læse lidt om de psykiske grundprincipper og artiklen om Anders Fog, der bliver omtalt som et kontrollerende menneske.

Jeg har ikke læst så meget på jernesalt, men efter en hurtig gennemgang tror jeg, at her findes materiale, således vi bedre kan forstå lidt af hvad der sker i vores hjerner, når mennesker lade sig manipulere af medier og spindoktorer, til at stemme på politikere, der med deres politik er med til at gøre livsbetingelserne ringere for deres vælgere.

Det er et link jeg skal ind og kigge nærmere på, når jeg igen skal til at gå hjemme i nogle få uger.

Det var bare lige lidt tanker om noget spændende læsestof, jeg igen har været inde og læse i. Sidste gang jeg var der, gav jeg ikke mig selv så god tid som denne gang.
    Jeg skal have købt de briller, for jeg får kvalme igen af at læse på skærmen.

God weekend alle sammen.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard

Jeg er sikker på at vi er af med hele banden ved næste valg :P . Jeg tror at det had der blev lagt til os verden over, da muhammedkrisen rasede, har vakt mange menneskers opmærksomhed. Det er ikke sjov, at gå fra at være de hyggelige danskere til at vi skal skamme os over vores nationalitet, bare fordi Fjogh render og spiller ven med ham tossen i USA.

Desværre skyldes regringsskiftet i sin tid nok det faktum, at Nyrup for mange mennesker virkede for kejtet, men sandheden er at han i virkeligheden var knaldhamrende dygtig. Jeg har læst de fleste biografier om ham, bl.a den Henrik Qvortrup har skrevet, og han siger det samme.

Interessant debat piger :P glæder mig til at følge den
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi Se indlæg
    Jeg er sikker på at vi er af med hele banden ved næste valg :P . Jeg tror at det had der blev lagt til os verden over, da muhammedkrisen rasede, har vakt mange menneskers opmærksomhed. Det er ikke sjov, at gå fra at være de hyggelige danskere til at vi skal skamme os over vores nationalitet, bare fordi Fjogh render og spiller ven med ham tossen i USA.

Desværre skyldes regringsskiftet i sin tid nok det faktum, at Nyrup for mange mennesker virkede for kejtet, men sandheden er at han i virkeligheden var knaldhamrende dygtig. Jeg har læst de fleste biografier om ham, bl.a den Henrik Qvortrup har skrevet, og han siger det samme.

Interessant debat piger. Glæder mig til at følge den
    Knus Biddi
    Kære Biddi

Jeg håber så inderligt du har ret, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Jeg har snart fået nok af overvågning og mistro. Det hele stammer fra vores politikere. De overvåger amt og kommuner og straffer hvis ikke tingene bliver gjort lige som de vil have det.

Det kommunale personale bliver bange, pressede og stressede og det går så ud over os almindelig dødelige. Jeg er sgu så rasende på det system vi har nu. Nu vil de også til at bestemme hvad De skulle skamme dem at tage dette ord i deres mund. Det hele ender med privatisering og at vi skal tegne forsikringer, hvis vi vil have en ordentlig behandling på vores sygehuse. Jeg kunne blive ved, men der er ved og opstå et raseri inden i mig. Hvad kender de " fæhoveder" til at leve på sulteløn og hvad kender de til ældre og børns behov og hvordan fanden kan de udtale dem om noget, som de ikke kender til, ej heller er uddannet til.

De burde høre efter nogle mennekser som har en humanistisk uddannelse, men disse vil de borgerlige også have skåret ned på, så dem må de jo synes der ikke er så meget brug for i fremtiden. Jeg får kvalme og lyst til at give Fjog og de andre kumpaner en ordentlig skideballe.

Mennesker der stemmer på dem forstår jeg ikke.

Nej nu slutter jeg altså Biddi, og jeg er som sædvanlig glad for at høre fra dig. Du startede bare lige et raserianfald, men det er et af de sunde, så det gør ikke noget. Jeg skal have luft, og det har jeg fået. :!:

Jeg synes også debatten er spændende og vil så gerne bidrage med noget der kan hjælpe til at vippe disse pause klovne af pinden.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Nu vil de også til at bestemme hvad________? De skulle skamme dem at tage dette ord i deres mund. Det hele ender med privatisering....
    Hej Bea

Som du altså raser.... det kan jeg sq.. godt forstå, mere og mere endda. Men du har altså "slugt" et ord eller to.... Hvad er det "de" også vil bestemme?
    http://www.jernesalt.dk/ide.asp

Måske kan vi finde lidt af roden til manipulation fra vores politikere ved at læse lidt om de psykiske grundprincipper og artiklen om Anders Fog, der bliver omtalt som et kontrollerende menneske.
    Jeg har hørt om denne "fortolkning" før og personligt havde jeg fattet denne "mistanke" allerede da den første regering i Foghs første valgperiode er blevet præsenteret for nationen.

Mens ansigterne skiftedes på tv-skærmen og hver minister blev præsenteret - steg en følelse af at blive ringeagtet og fornedret i mig, efterhånden det gik op for mig, hvilke personer er blevet udpeget til at varetage de forskellige ministerposter.

Specielt tydeligt var, at alle de politisk begavede i Venstre er blevet konsekvent forbigået og man i stedet havde gjort nogle ukendte, farveløse og lidet kvikke personligheder til ministre. Dette støtter faktisk påstanden om, at statsministeren sørgede omhyggeligt for, ikke at komme i den situation, hvor han skulle til at konkurrere om magten, internt i regeringen og samtidigt kunne sikre sig, at hans ord bliver lov for de sløve ministre. Det må siges lykkedes til UG. De får lov til at mugge lidt ud i ny og næ, men ellers hæver de deres løn for at være stråmænd for det enevældige statsministerie.

Personligt ser jeg kun Connie Hedegård som den eneste kompetente ministerpersonlighed, men selv hun drukner i det "gode selskab" med sine nikkedukker til kollegaer. Det er mig en gåde hinsides alle, at de konservative kan nøjes med Bendt når de har Connie!? Det siger nok mest om de konservative selv.... alene dette fravalg, der vidner om partiets visionsløshed og en dødelig autoritetstro samt en medløbermentalitet - ville få mig til at sætte mit kryds ved alt andet en de Konservative.

Jo, jeg tror at man roligt kan forlade sig på denne og andre artikler på jernesalt.dk. Selv når man ikke nødvendigvis ideologisk kan dele nogle af div. synspunkter - er stoffet både lødig og yder en ligestillet respekt for ikke mindst modstandere. Under alle omstændigheder, det bedst mulige udgangspunkt for videre overvejelser for enhver.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg hørte i min radioen, at de vil til at bestemme over, hvad kommunerne bruger pengene til for at bevare den kommende velfærd. De giver de kommunale arbejdere tommelskruer på, hvilker også kan se ud til at være nødvendigt i visse tilfælde, men de glemmer at kommunale medarbejdere også er mennesker, der er pressede og bange. Jeg kan godt forstå det kommunale personale siger op og søger andre steder hen.

(Nå nu bliver den bedre halvdel sur og det med rette. Vi skal gøre klar og af sted på Hjarlhede.)

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    64

Standard

Kære Anina
    Der satte du tingene på plads for mig :P så langt havde jeg ikke selv kunnet gennemskue ham vores enevældige Fjogh, men selvfølgelig, det er jo sådan det hænger sammen i hans hoved, jeg vælger de dummeste som samarbejdspartnere , så kan de ikke give mig andet end klap på ryggen
    Jeg har lige været nede og købe bogen" fogh bag facaden" der er iøjeblikket 3 bøger for en hund i kvickly, og denne var en af dem.Derud over købte jeg Lilly Gyldenkildes biogrgafi samt Bertel Haarder, så er der noget at gå igang med.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    ¨Kære Anina
    Der satte du tingene på plads for mig :P så langt havde jeg ikke selv kunnet gennemskue ham vores enevældige Fjogh, men selvfølgelig, det er jo sådan det hænger sammen i hans hoved, jeg vælger de dummeste som samarbejdspartnere , så kan de ikke give mig andet end klap på ryggen
    Jeg har lige været nede og købe bogen" fogh bag facaden" der er iøjeblikket 3 bøger for en hund i kvickly, og denne var en af dem.Derud over købte jeg Lilly Gyldenkildes biografi samt Bertel Haarder, så er der noget at gå igang med.
    Knus Biddi
    Tak Biddi

Kloge og kloge... jeg har altid været meget opmærksom på de politiske vilkår for samfundets udvikling, netop fordi det altid er skæbnesvangert, positivt/negativt - for den enkelte borger. Desuden er jeg velsignet/forbandet med en hukommelse som en elefant...

F.eks. undrede jeg mig stort, da Fogh havde udnævnt en integrationsminister. Her undrede det mig, at han har udpeget en meget bleg, meget lyshåret og meget kølig person til at varetage de "temperamentsfuldes" og "farveriges" færden her i landet. En mere "neutral" udseende person i denne stilling - ville sikkert have større gennemslagskraft, større magt over begivenheder, hvor udlændinge fra de eksotiske lande har en andel og ellers mere direkte tilgang til enhver udlændings bevidsthed. Det skulle man gerne tro, ville være en force for enhver Integrationsminister.

I stedet har vi en kølig udseende, "følelsesløs" person, der på alle måder lever op til den korrekte, nordiske kanon og på ingen måde indbyder til dialog med dem, hun forventes at tage sig af.

Eller.... hmm... er det måske tilsigtet, at det netop skal virke sådan og at der i dette personvalg er skjult et signal til "målgruppen" om, at "her hjælper ingen kære mor uanset hvad man måtte have på hjertet" og i så fald - er valget yderst passende....

Med hensyn til bogen "Fogh bag facaden" - havde jeg hørt, at det ikke er utænkeligt, at denne bog er mere eller mindre et bestillingsarbejde og passer det - ja, så får du fornøjelsen af at opleve Fogh som et menneske. Noget han ikke formår at manifestere når han optræder officielt - og i så fald er det ikke utænkeligt, at bogen har til hensigt at supplere op på og pynte på statsministerens image i folkets øjne.... Med bogen "Fra velfærdsstaten til minimalstaten" er jo vejen mod den store verdens karriere påbegyndt. Først skal "man" bevise sit værd som statsmand, der kan dreje et helt land fra fortidens politik og mod nye tider. Når man kan det, kan man hvad som helst og således (mis)brugt hele befolkning til en mands ambitioner vil stå tilbage med regningen for familien Fogh Rasmussens fremtid mod noget mere interessant end en kedelig landspolitik.

Er meget spændt på dine kommentarer, når du engang er færdig med at læse den.

Knus og de bedste hilsner

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

Standard

Derudover mener jeg faktisk, at dit bud dækker meget fint en stor del af spektret, men giver ikke den fulde forklaring på, hvorfor arbejdsmand Olsen, det aldrig kunne falde ind at lade sig indrulle i kursusaktiviteter og som faktisk ikke aner ret meget om det - med raske skridt kommer ind i et valglokale og selvtilfreds sætter sit kryds ved Fogh eller Pia eller Thor... vel-u-vidende om at f.eks. den sidste er mangemillionær, hvis største problem i dagligdagen består af et valg mellem Armani og Boss, og som ikke aner hvilke konsekvencer af den politik han forlyster sig med - må Olsen døje med resten af sit liv, hvis han altså forinden ikke dør som følge af f.eks. en kriminel ventetid på kræftbehandlingen, når/hvis han bliver slidt og syg om nogle år.
    Hmm lige den sætning satte altså lige nogen tanker i mig
    Jeg hedder ikke Olsen men meget tæt på, altså plain pære dansk så langt øjet rækker...

Jeg har såmænd været en af dem der var meget tæt på at stemme DF, jeg gjorde det ikke, men nøøj den var tæt på.

Det skyldes jo at vi som almendelige mennesker lever her ude i det almindelige samfund, og med de almendelige problemer der høre til det.

Når man så kigger på den ofte blødsødene politik der har været ført inden for indvandre området i mange år , og man som jeg lever midt i hele det kaos det har medført, ja så kan man fristes over evne til at stemme DF.

Man kan blive skræmt ved tanken om hvor danmark ender hvis ikke der gøres noget, når man så selv en dag bliver ramt (det er jo aldrig os selv men naboen der bliver ramt) og man har et barn stående hjemme, gennemtævet truet med kniv, fået dødstrusler og hvad ved jeg, og det endda i skoletiden, pga hans holdning til hovdetørklæder..

Så glemmer man som Olsen at man har et barn på en inkompetent skole, at man bor i en vattet kommune osv.

Man tænker kun på sit barns sikkerhed, og man kigger på partierne og ser hvem kan og vil gøre noget ved det problem det er med utilpasset invandre og ens øjne falder så unægteligt på DF

Står man midt i det, i et getto kvarter hvor dit barn ikke kan få fred, hvor det ikke kan få hjælp, hvor politiet kun kan sige til dig, i skal være bange i skal være meget bange, vi kender dem der er efter dit barn og vi ved de ikke står tilbage for noget, men desværre de er ikke alle blevet 15 år endnu..

I sådan en situation tænker man ikke mere over hvordan konsekvensen kan blive for dig selv eller andre i din situation..

Jeg tror at virkelig mange mennekser der som jeg ikke høre til i det højre luftlag, har tænkt eller stemt borgerligt for at få gjort noget..

Nu kommer konsekvensen så af det, vi betaler selv for at få gjort noget ved et andet problem.

Politik er en pakke løsning, ingen partier repræsentere alt hvad jeg står for, så jeg er nød til at plukke og vælge ud fra nogle af deres holdninger.

Jeg er en af dem der blev ramt virkelig hårdt af den siddene regering..

Jeg har været en af dem der sad mere end godt i det, med villa volvo og vovhund.
    Men jeg har ALDRIG stemt borgeligt, men jeg var tæt på mens jeg var syg , ramt af kontanthjælpsloftet og enlig mor..

Ikke logisk vel ?
    Men en ting i dit liv kan få dig til at gøre og stemme ting der vil ramme dig hele vejen rundt

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kære Hejdien

Jeg har læst dit indlæg og blev da helt glad over at du trods alt ikke kunne finde på at sætte kryds ved DF Det parti giver mig røde knopper, og deres fremmed fjendskhed og hele deres menneskesyn giver mig kvalme.

Der er nogle problemer, det vil jeg gerne give dig ret i, men de skal ikke løses på deres måde, for det der er galt er, at vi ikke har gjort integrationen godt nok. Her er mange ting at tage fat på, vi skal gøre en ekstra indsats mod de unge kriminelle, gøre folkeskolen bedre for de tosprogede, og så skal vi stoppe med at samle alle de sociale problemer det samme sted, så vi undgår ghettoerne.

Men der er ingen tvivl om, at mange mener at Pia og præsten kan løse de problemer, men de kan i mine øjne kun gøre det værre, og jeg synes det er tankevækkende, at de får så mange stemmer. Det er som om folk lader sig narre, og hver gang de taler runger det hult i mine ører.

Ja jeg kunne ikke lade dine ord stå uimodsagt, for jeg mener faktisk ikke at der er tale om blødsødenhed, men mere en stor forfejlet integrationspolitik, hvilket vi kan takke den forrige og nuværende regering for.

Pisk er ikke vejen frem, men derimod dialog og atter dialog samt et socialt og humanistisk menneskesyn.

Knus JS

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg tror at der er mange, der som Hejdien, der er bange for konsekvenserne af alt for mange indvandrere. Rigtig mange endda, så en del af svaret på hvorfor Olsen og Jensen stemmer på borgerligt, ligger der. Det ligger i angsten for det fremmede og angsten for at andre kulturer tager over og metoden hvorpå det til tidertager over på.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af JS
    Der er nogle problemer, det vil jeg gerne give dig ret i, men de skal ikke løses på deres måde, for det der er galt er, at vi ikke har gjort integrationen godt nok. Her er mange ting at tage fat på, vi skal gøre en ekstra indsats mod de unge kriminelle, gøre folkeskolen bedre for de tosprogede, og så skal vi stoppe med at samle alle de sociale problemer det samme sted, så vi undgår ghettoerne.
    Jeg er bange for, at det ikke blot er "nogle" problemer, menneskerne der lever fysisk tæt på hinanden - oplever i dette henseende. Alle tegn på himlen og jorden tyder på, at der ikke bliver igangsat nogle "ekstra indsats". Ikke i stil med fortidens, i hvert fald.

Problemet er i all sin enkelhed, at intet virker, hvis der ikke der foregår en udveksling begge veje. Efter at have været "med" og iagttaget tingenes gang de sidste 31 år, er jeg alvorligt i tvivl om vi kan reparere den skade, vi selv havde forvoldt de tilrejsende, ved at lære dem, at almindelige og universelle "færdselsregler" i hvordan man gebærder sig i "vores hus" - før det kan blive til "vores fælles hus" - ikke gælder hos os. At her i landet tager vi imod gæster alene på (daværende) gæsternes præmisser og at vi vil strække os så langt, som til ikke alene respektere og anerkende gæsternes tro, men også selv at praktisere dennes forskrifter, selv om vi ikke direkte konverterer. Dette er skaden. Denne skade, der har præget vores forhenværende gæster og stillet dem forhold i udsigt, vi ikke kan levere, medmindre vi lader os selv assimilere i denne medbragte livsstil, der i sin oprindelse ikke er vores.

Denne nye opfattelse af gæstfriheden og "færdselsregler" vi selv havde egenhændigt bibragt vores (dengang) gæster, lever fortsat og nu også gælder den nye generation, der har overtaget forældrenes nye opfattelser og samtidigt er "hjemme" her, hvor de også er født. Og således udstyret med en helt tredje "regelsæt", tiden har vist ikke kan andet end splitte, istedet for at samle - ja, så sidder vi i et problem til halsen - de gode viljer og de ædle hensigter man udtrykker, når man taler om integration, som det var udelukkende vores opgave at gennemføre - ikke længere er realistisk. For hvordan kan vi "omvende" den nye generation af unge mennesker, der er født her, er stats- og medborgere, som har udviklet helt deres egne forestillinger om hvordan deres leve- og tænkemåde skal være i forhold til landet og os andre?

Vi kan ikke længere stille os op og meddele gæsterne, at "sådan og sådan foregår det her hos os". Det er for sent. For nu er vi "os" alle sammen og det er heri, at utrygheden (vores ikke mindst) udspringer fra..... at vi nok nu er klar over, at "vi" kan blive ved med at forsøge at påvirke "deres" holdninger, mens "de" bliver ved med at forsvare "deres", som det gjalt livet - hvilket det også gør, når man ikke har andet at sætte istedet for det, man evt. opgiver eller laver om på.

Det er denne kompleksitet og til tider også - håbløshed ved udsigten til generationslange tovtrækkerier, der påvirker Jensen og Olsen til at lede efter "troldmænd", der kan trylle problemerne væk..... Om "lettelsen" kun varer kort og viser sig at være illusorisk - ja, så er det alligevel bedre, end at være/føle sig utryg konstant og vedværende.... Et kryds opleves som fair pris for en lindring, selv om denne lindring kun er midlertidig og på sigt bliver udsigterne for os alle, der ikke direkte sidder på den grønne gren - forringet eller fjernet helt. For os alle, dem af "os" og "dem" der har det tilfælles, at vi tilhører ikke samfundets ressourcestærke flok. Uanset hvilket flag vejrer over kolonihavehuset.

Godt nok har vi været vant til, at det er på venstrefløjen man finder støtte og energi til at tage vare på den "lille mand"..... Men "venstrefløjen" har siden ikke udviklet sig videre og dermed har efterladt et tomrum, de borgerlige kun er lykkelige for, at kunne tage i besiddelse.... Alle grupperinger fra Enhedslisten, gennem SF, Socialdemokrati og afsluttende med "midterparti" De Radikale.... har begået den fejl at mene, at Jensen og Olsen nok vil følge med, som de gjorde i en menneskealder.... hvor man nærmest arvede sit politiske tilhørsforhold efter forældrene.... At en bestemt politisk linie skal beskyttes, vedligeholdes og fastholdes for sig selv alene. At har man et standpunkt - følger man det slavisk - uanset hvad der ellers sker i samfundet....

Goddav du.... der blev vi alle klogere..... blot der sker noget, der opleves af Jensen og Olsen som truende deres eget liv her og nu samt deres børn - sker der noget, uanset hvor mange MF`er dyrker og fastholder en forældet politik.... Jeg har før i denne tråd skrevet:

vi kan heller ikke regne med "folkets" partier på venstrefløjen. De har forlængst sat sig selv på sidesporet ved at lefle for forældede kernedoktriner og ved internationelt at tage adskillige standpunkter mod enhver sund fornuft.... derfor har de ingen indflydelse.
    .... og der er siden ikke sket noget, der kunne animere til en "berigtigelse". Derfor kan jeg lige så godt gentage: ved at lade sin politiske linie ukritisk bestemme over den virkelighed, denne var med til at skabe ude i samfundet og ved den manglende vilje til forandring - har venstrefløjen svigtet både Jensen og Olsen....

De borgerlige mener kun, hvad de borgerlige plejer at mene og altid har ment.... ingen overraskelse her.... de gør præcist hvad Venstrefløjen også gør: holder fast på deres. Jamen, så er det bare "heldigt" at et mindretal af indvandrere ligefremt går de borgerliges ærinde, forsyner dem rigeligt med "politiske" argumenter og derved er med til at skaffe os en politik på halsen, der hverken gavner dem selv eller Jensen og Olsen.

Og hvem er jeg så selv? Ja, jeg er en "hjemløs" socialist, der slet ikke aner hvor krydset burde sættes næste gang.... for dette kommer i hvert fald ikke på en vagseddel, hvor virkelighedsfjerne opstillingsberettigede er listet op - det er helt sikkert!

Jeg kunne virkelig tænke mig at spørge en eller anden..... "hvordan det kan gå til, at et mindretal, der dårligt udgør sølle 4% af landets befolkning, hvoraf de fleste opfører sig ordentligt, mens måske kun et pat promiller kommer i mediernes søgelys med den ene overtrædelse efter den anden.... hvordan kan det gå til, at det er nok til at påvirke det totale billede af den sociale og anden politik, gældende for og omfattende hele befolkningen?"

Medmindre det med overlæg (mis)bruges som dække til gennemførelse af "passende" (for hvem?) lovgivning og med henvisning til de "nemme skyldige"?

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af JS
    Men der er ingen tvivl om, at mange mener at Pia og præsten kan løse de problemer, men de kan i mine øjne kun gøre det værre, og jeg synes det er tankevækkende, at de får så mange stemmer. Det er som om folk lader sig narre, og hver gang de taler runger det hult i mine ører. (...) for jeg mener faktisk ikke at der er tale om blødsødenhed, men mere en stor forfejlet integrationspolitik, hvilket vi kan takke den forrige og nuværende regering for.

Pisk er ikke vejen frem, men derimod dialog og atter dialog samt et socialt og humanistisk menneskesyn.
    Jeg er meget enig i, at pisk er ikke vejen frem, men hvad angår dialog - er det netop problemet, at denne har indtil fornyligt alene foregået på vores præmisser, hvilket vil sige - dialogen var forsøgt etableret og vedligeholdt på basis af vores "socialt og humanistisk menneskesyn", der er klart meget forskelligt fra det menneskesyn, der karakteriserer de kulturelle og politiske forhold de første tilrejsende selv kom fra og siden har omhyggeligt vedligeholdt helt frem til i dag, hvor den dermed forfejlede dialog har bredt sig ud, til også at omfatte deres børn og børnebørn.

Det ligger også meget klart og tydeligt, at de yngste efterkommere af de første indvandrere oplever en samlet problemstilling i forbindelse med deres egen pubertet og indtræden i de voksnes rækker - de tager afstand fra det omgivende samfund fordi det gør unge mennesker generelt + de tager afstand fra deres egen forældregeneration og som følge deraf - bliver de, om muligt endnu mere religiøse, end deres egne forældre var/er.... og heri ligger der det største problem for familierne for, for at prøve at overleve som familie og holde familien samlet.... har man brug for et fikspunkt udenfor den given families private sfære. Man har, som er et velkendt fænomen, brug for et fælles fjendebillede man kan samles om og det er nemt nok, at rette afledende en fælles negative opmærksomhed mod det øvrige samfund. Dette er prisen (mener man) for at kunne holde på de unge indenfor familen - selv om effekten af denne fejldisposition er, at kløften mellem "dem" og "os" bliver bare dybere, bredere og danner en grobund for (til)væksten af "alternativ", rebelsk modstand snart over for alt og alle, der ikke lige netop ligner, mener og agerer som een selv.

Jeg vil kun meget nødigt lade denne tråd udvikle sig alene i retning af en konklusion, at alle vore aktuelle politiske genvordigheder skal og kan henføres til invandrernes tilstedeværelse i landet. Det må og skal ikke være hovedårsagen til, at vi oplever en politisk og social nedtur i vores dagligdag fra både det centrale hold og allermest vigtigt - blandt os selv indbyrdes..... os, menneskene på gaderne.

Og man kan ikke advare nok imod, at vi ikke skal lade nogen form for politisk manipulation ytre sig således, at der under dække af den "fremmedangst" man både stimulerer flittigt fra politisk hold og indvandrerne selv "hjælper en del til med" - foretages gennemgribende ændringer af vores samfundsstruktur, indføres flere begrænsninger i den personlige frihed, foretages adskillige tiltag for at gøre os møre nok til at skabe "den perfekte borger", der er samtidigt "den perfekte forbruger", "den perfekte køber", "den perfekte skatteyder" og "den perfekte zombie" de egentlige magthavere i vores samfund får til at tilbede sig.

Hele denne manipulation gennemføres konsekvent og med (hoved)udgangspunkt i denne så "nyttige" og praktisk anvendte frygt for de fremmede. Mens vi er travlt optagede af at være bange og lede efter løsninger, "sovepuder" eller anden form for lindring af utrygheden - trækkes flere og nye forringende og skadelige dispositioner over hovederne på de almindelige borgere - alle borgere! Uanset deres etniske oprindelse! Og dette er det egentlige politiske "kunstværk" man mestrer og ytrer i den grad i dagens Danmark.

Det kan man ikke advare nok imod! Lad ikke indvandrerdebatten (mis)bruges til at sanktionere og påvirke det totale sociale og politiske billede i landet. Hverken på det personlige eller det politiske plan!

Lad os ikke viljeløst finde os i at blive indrulleret i et politisk spil, hvor vi istedet for at bevare fokus på dem, vi har krydset til, til opgaven at varetage samfundet - forfølger og bekriger hinanden, nede på det gadeplan, dem der trækker i trådene kun sjældent betræder udenfor limousinen.

Jeg tror ikke på, at vi kommer videre førend indvandredebatten får lov til at forløbe af sig selv og for sig selv..... fri for at bruges, genbruges og misbruges til at tilsløre den egentlige politiske agenda, hvilken er en underminering af fælleskabet og en underminering af solidaritet et fælleskab ikke kan eksistere uden. Vi er nemlig sårbare, sålænge vi hytter hver vores. Vi bliver sårbare, svækkede og i dette egenskab - meget mere modtagelige for alt det, det behager megalomanerne på Tinget at forføre os til. Som det for mig ser ud til, er den egentlige agenda - at overføre magten fra vælgerne til teknokraterne, de "rette" politikere og erhvervslivet samt denne finans, der ingen landegrænser kender og eksisterer kun for sig selv alene.

Alt dette er et udtryk for min oplevelse, mine tanker og min egen tvivl opstået og udviklet på baggrund af opmærksomme iagttagelser af samfundet de sidste (mindst) 30 år. Giver det nogen mening for andre end mig?

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

Standard

Anina, godt indlæg der vækker til eftertanke, og ja, jeg har jo et par bemærkninger til det indlæg, men søvn først

Dog vil jeg lige sige at du skriver
    Det kan man ikke advare nok imod! Lad ikke indvandrerdebatten (mis)bruges til at sanktionere og påvirke det totale sociale og politiske billede i landet. Hverken på det personlige eller det politiske plan!
    Sådan er det desværre allerede, det blev det da kontanthjælpsmodtagere uanset fødested og aner røg under intergrationsloven

Den dag jeg blev syg, faldt for sygdagpenge grænsen, og havnede på kontanthjælpen, det var den dag jeg åbenbart blev invandrer i mit eget land, og det selv at min pæredanske morfar blev dræbt i slutningen af 2 verdenskrig i den danske modstandsbevægelse, og selv om min tante der elsker stamtræer, har sporet mig tilbage til en biskop af Roskilde domkirke mang mange tip tip gange...

Så i Danmark santkionerer vi allerede på grund af det sociale billede ..

Også må jeg lige sige her på falderebet.. Jeg har erfaringer med indvandre (nok fordi jeg stadig er mor til teenager ) og jeg ved ikke om det er mig der er fordømmende, men de har en meget mere rå og hensynsløs måde at angribe deres uvenner på end de etniske danske har.

Jeg har haft kollegaer der er invandre og de siger nøjagtigt det samme.. Invandre ER mere rå i teenage miljøet.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien
    Anina, godt indlæg der vækker til eftertanke, og ja, jeg har jo et par bemærkninger til det indlæg, men søvn først
    Tusind tak alle - og Hejdien

.... og også på det sene tidspunkt (02:19) Glæder mig til at læse mere, når du har sovet ud... og får tid... Jeg er ikke så lidt beæret over, at du gider finde tid til at svare her, når du i forvejen har hænderne i den grad fulde over på www.k10.dk .

At dømme ud fra besøgsstatistikkerne - spilder vi ikke tiden i denne kategori. Der er en del gæster, der har bookmærket netop dette "entry" + kategorien her er et yndlings mødested for google og msn, som indekserer herinde på livet løs flere gange i timen..... Ikke så dårligt præsteret af en flok "modne" damer .

God weekend til alle

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

Standard

jeg er meget enig i, at pisk er ikke vejen frem, men hvad angår dialog - er det netop problemet, at denne har indtil fornyligt alene foregået på vores præmisser, hvilket vil sige - dialogen var forsøgt etableret og vedligeholdt på basis af vores "socialt og humanistisk menneskesyn", der er klart meget forskelligt fra det menneskesyn, der karakteriserer de kulturelle og politiske forhold de første tilrejsende selv kom fra og siden har omhyggeligt vedligeholdt helt frem til i dag, hvor den dermed forfejlede dialog har bredt sig ud, til også at omfatte deres børn og børnebørn.
    Ja der ligger nok en stor hund begravet der, jeg har snakket med mange invandre gode som dårlige, men jeg syntes at deres mentalitet er meget forskellig fra vores, det kan da tænkes at jeg er uheldig med mine møder med invandre, men desværre har det ramt min familie hårdt, at være "uheldig". Jeg ved ikke om den er en blødsødne politik eller vores egen tåbeligheder og angst for det fremmede.

Et eksempel, da min søn blev overfaldet i skolen i en time og derefter i et frikvarter, ja da gik jeg selvfølgelig helt op i limnigen jeg var over og true skolen med bål og brand, og her blev jeg så betroet et par ting i all hemmelighed om, hvor hårdt det barn som var overfaldsmanden havde det, og ville jeg virkelig være skyld i at han fik det værre .. Skolen fortalte at han i mange år havde sovet i sine forældres skur og at han var udsat for både misrøgt og fysisk og psykisk afstraffelse...

Min holdning til det er.. "stakkels unge", at han havnede i det korrekte og konfliktsky Danmark.. sad nogen mennesker inde med den viden om et "dansk barn " så er jeg ikke i tvivl om at det barn var fjernet for længst..

Men det gør man ikke over for indvandrere, for et er racisme..

Jeg mener at de ting jeg hørte om det indvandre barn var uhyrlige , men på intet tidspunkt formåde jeg at råbe skolen op om, at det må og skal være mit barns sikkerhed, der er det vigtigste. Først da jeg fik presse på og jeg lavde en hjemmeside om skolen, ja der skete der noget, og barnet blev bortvist (skal lige siges at allerede inden overfalet var der massive problemer med ham).

Efter mine udtalser om skolen og indvandrepolitik generelt , ja da fik jeg da også et par breve fra DF og blev såmænd bedt om at stille op for dem til kommunalvalg...

Men nej tak.

Min holdning til indvandre som jeg kender dem (tro mig jeg kender dem godt, det startede som en u-ven i skolen og er nu en bande fra det meste af vestegnene der har svoret at skade min søn, med det resultat at indvandrene trives og befinder sig i nær området , min søn er i den anden ende af landet , sendt på efterskole for sin egen "sikkerheds skyld " og ja ja kommunen betaler..

Jeg tror at rigtig mange af dem er uden for pædagogisk rækkevidde..
    Desværre.. Og egoistisk ja det er jeg.. men mine børns overlevelse er vigtigst af alt i mine øjne ..

Jeg vil kun meget nødigt lade denne tråd udvikle sig alene i retning af en konklusion, at alle vore aktuelle politiske genvordigheder skal og kan henføres til invandrernes tilstedeværelse i landet. Det må og skal ikke være hovedårsagen til, at vi oplever en politisk og social nedtur i vores dagligdag fra både det centrale hold og allermest vigtigt - blandt os selv indbyrdes..... os, menneskene på gaderne.
    Selvfølgelig har du ret i det, og der går nok heller ikke en dag hvor jeg ikke fortæller mig selv at de ikke er skyld i alle mine problemer i hverdagen...

Folk må tænke for sig selv og ikke lade sig lede af regerningen ..

Vi har mennesker der sidder på magten i dag som er så fikserede på at "ramme" de "grimme" indvandrere, at de er "nød til" at ramme os andre også. De ville få et hyr med andre lande, hvis det kun gik ud over indvandrere så derfor rammer det også os selv, men det tror jeg desværre først folk vil vågne op og indse den dag vi alle har prøvet at sidde i samme båd som indvandrerne ...

Jeg mener helt klart, at når man først lukker nogen ind i Danmark så skal de have de samme rettigheder som os andre, men de skal også mødes med de samme krav... Og de skal opfylde de krav, som det er gældende også for Jensen og Olsen...

Og man kan ikke advare nok imod, at vi ikke skal lade nogen form for politisk manipulation ytre sig således, at der under dække af den "fremmedangst" man både stimulerer flittigt fra politisk hold og indvandrerne selv "hjælper en del til med" - foretages gennemgribende ændringer af vores samfundsstruktur, indføres flere begrænsninger i den personlige frihed, foretages adskillige tiltag for at gøre os møre nok til at skabe "den perfekte borger", der er samtidigt "den perfekte forbruger", "den perfekte køber", "den perfekte skatteyder" og "den perfekte zombie" de egentlige magthavere i vores samfund får til at tilbede sig.

Hele denne manipulation gennemføres konsekvent og med (hoved)udgangspunkt i denne så "nyttige" og praktisk anvendte frygt for de fremmede. Mens vi er travlt optagede af at være bange og lede efter løsninger, "sovepuder" eller anden form for lindring af utrygheden - trækkes flere og nye forringende og skadelige dispositioner over hovederne på de almindelige borgere - alle borgere! Uanset deres etniske oprindelse! Og dette er det egentlige politiske "kunstværk" man mestrer og ytrer i den grad i dagens Danmark.
    Jeg tror nu at de fleste danskere vil vågne op på et tidspunkt.... tænk på kommunereformen som skulle være så fantastisk... nu er det pludselig nedskæringer over hele linjen.... folk bliver ikke ved at æde den råt.

Vi har et indvandrerproblem, ja vel har vi så... men vi har et lige så stort problem i det jeg er mig selv nærmest samfund vi er ved at få opbygget.....

Håber og tror på at rigtig mange indvandre kommer i job snart, og gør de det, ja så får de altså en anden mentalitet. De skal vide at de også gør nytte i samfundet.. ( jeg har haft alletiders kollegaer der var indvandrere.... søde, behalige og høflige mennesker)

Jeg tror ikke på, at vi kommer videre førend indvandredebatten får lov til at forløbe af sig selv og for sig selv..... fri for at bruges, genbruges og misbruges til at tilsløre den egentlige politiske agenda, hvilken er en underminering af fælleskabet og en underminering af solidaritet et fælleskab ikke kan eksistere uden. Vi er nemlig sårbare, sålænge vi hytter hver vores. Vi bliver sårbare, svækkede og i dette egenskab - meget mere modtagelige for alt det, det behager megalomanerne på Tinget at forføre os til. Som det for mig ser ud til, er den egentlige agenda - at overføre magten fra vælgerne til teknokraterne, de "rette" politikere og erhvervslivet samt denne finans, der ingen landegrænser kender og eksisterer kun for sig selv alene.

Alt dette er et udtryk for min oplevelse, mine tanker og min egen tvivl opstået og udviklet på baggrund af opmærksomme iagttagelser af samfundet de sidste (mindst) 30 år. Giver det nogen mening for andre end mig?
    Helt klart det giver mening og er godt obseveret

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Jeres indlæg er så flot skrevet, og jeg har intet at tilføje bortset fra, at vi nok alle - på hver sin måde - er frustrerede over det, der sker i vores samfund i disse år.

Der er sikkert stor forskel på, om man bor i et område med mange indvandrere - fx Vollsmose, Brøndby, Gjellerup osv. - eller om man bor i en lille provinsby som jeg gør, hvor der ikke er nogen problemer.

Det er jo ret nemt at være tolerant og fordomsfri, når man ikke har problemerne direkte i nakken hver dag. Jeg tror, at hvis mine børn blev truet på den måde som Hejdiens, ville min tolerance sikkert også ligge et meget lille sted. Jeg behøver bare at tænke på, hvordan jeg havde det under muhammed-konflikten. Det var alt andet end varme følelser, jeg havde for muslimer i de dage! Det er en generalisering, så det batter, men jeg ville lyve, hvis jeg gjorde mig selv bedre, end jeg er!

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der skal til for at ændre forholdene, men en ting er sikker: Jeg er hunderæd for mine børnebørn fremtid, hvis ikke snart de ansvarlige myndigheder vågner op og gør noget - men som for skrevet, så er det sikkert allerede for sent.

Kære Anina. Gid du dog havde været politiker! Så ville jeg aldrig være i tvivl om, hvor jeg ville placere mit kryds! Det kan, efter min mening, ikke gøres bedre, så jeg har ikke noget mere at kommentere her.

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Gid du dog havde været politiker! Så ville jeg aldrig være i tvivl om, hvor jeg ville placere mit kryds!
    Tak Anne.... men jeg tror faktisk man kan udrette mere "nede" hvor vi også mødes den dag, vi skal sætte vores kryds... Ellers vil det bare gå op i hat og briller, i koridortovtrækkerier, i topstyrede partier vi specielt har 3-4 grimme eksempler på allerede.... så nej tak. Jeg vil hellere have Jensen og Olsen til at huske, at uden solidaritet - gerne den partiløse af slagsen - kan de kun gå en grum skæbne imøde... inkl. de børn, de så gerne vil beskytte mod den utryghed, de bliver podet med af dem, der udelukkende har en politisk interesse derved. Denne tro på den magt og energi, der kun findes i en solidaritet kan umuligt komme fra Tinget. Den kan kun (gen)fødes, næres og vedligeholdes nede ved græsrødderne.

Når man tænker på f.eks. Enhedslisten... et parti, der har gjort solidaritet til et af sine politiske programpunkter.... hvor mange tror du, vil støtte solidaritet gennem at støtte Enhedslisten? Gad vide hvorfor der er så få, der gør det?

Er det fordi der er noget galt med solidariteten eller fordi, der er noget galt med Enhedslisten? Jeg skyder på, at det det det sidste.... de tilhører netop denne dinosaur-type, der ikke følger med og bærer deres ideologi så højt, at kun få af de almindelige vælgere overhovedet kan se, hvad der sker deroppe.... hvis der sker noget overhovedet. For hvor "spændene" er det, at blive ved og ved med at høre på det samme om og om igen..... det samme man i tidens perspektiv, selv som den mest "uskolede" vælger kan overskue som værende en fiasko.... + at blande internationale faste og uforanderlige synspunkter ind, kun de færreste kan ídentificere sig med, da disse strider imod all logik og den forestilling om "godt og ondt", "rigtigt og forkert".... Hvis et politisk parti kun kan forståes ved, at man først er nødt til at slå knuder på de basale begreber og faktisk opgive store dele af sin barnelærdom, for at kunne være med.... ja, så opgiver man hellere hele partiet!

Desværre opgiver man ikke kun partiet, men ikke mindst også det det pågældende parti har gjort til et af målene for sin eksistens... i dette tilfælde "solidariteten". Dvs. Enhedslisten har faktisk skadet den samme solidaritet, de ellers pladderer for - alene ved at ligestille sig selv med dette universel begreb, de overhovedet ikke har patent på! Men de fik Jensen og Olsen til at tro på at de har (patent på), og derfor undrer det mig ikke, at samme Jensen og Olsen lægger nu afstand til den solidaritet, de ser som vartegn for Enhedslisten.... for det ville være det samme (for dem), som at blive ved med at dyrke en virkelighedsfjern, fuld af spøgelser politik, Jensen og Olsen ikke tror på og ikke ønsker at støtte.

Sikken et laaangt sidespring... når det kunne siges så kort: nej tak, ikke nogen politikerhat til mig. Jeg har det meget fint hvor jeg er og kan udrette mere ved at skrive krønikker her, end jeg nogensinde ville få "lov" til på Tinget (som det er skruet sammen i dag)!

Det kan, efter min mening, ikke gøres bedre, så jeg har ikke noget mere at kommentere her.
    Hmm... så har jeg været for bombastisk.... jeg var nemlig i tvivl i nat, om jeg ikke kom til at lyde for enegyldigt... men var for træt til at gøre noget ved det...

Anne
    Selv om man havde opfundet de vises sten - er der mange veje, der fører til Rom og en god politisk idè må og skal kunne gennemføres v.h.a. så alsidig en fremgangsmåde, at den skal kunne rumme så mange individ-typer, at den netop kan få den nødvendige, brede opbakning. At have den "rette" politik - er overhovedet ikke nok.... det er først når/hvis man kan gennemføre den med færrest muligt nedjusteringer , at man kan tale om en politisk succes.... og når du ikke har kommentarer, fordi jeg allerede har sagt alt, hvad også du ville sige... ja, så går man glip af en hel del.... for jeg kender dig godt nok til at vide, at havde du tid - kunne du fremkomme med adskillige gode ideer til, hvordan denne gode politik, du og jeg er enige om - også kunne realiseres....

...hmmm.... også selv om det foregik helt nede på det private plan. For de fleste glemmer eller aldrig tænker på, at den eneste holdbare politik kan vi kun få til at "holde ved", hvis den kommer fra græsrødderne.... det er det, der holder! Derimod det bl.a. de borgerlige bilder sig ind - og sidst denne forfærdelige Hjort Frederiksen - at man kan bygge et samfund op ved at trække den ene forordning efter den anden over folk + svinge pisken til højre og venstre... Nej, deres politik kommer kun til at holde, mens de selv sidder ved magten.... lige så snart de er væk - er deres politik det også! Simpelt hen fordi de glemte at sørge for respekten fra bundlinien, men det gør jo "milljonær-finker" (som du betegnede dem engang) m.fl. af samme slags - gerne. For respekt - den har man kun for sig selv, dem der ligner een og den mammon der skævvrider deres udsyn...

Så kom ikke og sig, at man ikke kan sige/forklare det bedre eller lige så godt - bare anderledes. Der må være flere måder at gøre det på, hvis man skal have flest muligt med

I modsat fald bliver man bare endnu en "konge" med patent på de "rette" meninger.... sådan en har vi allerede og se selv hvad det har ført til, indtil nu?

Guest avatar
    Anders Gæst

Standard

Hov hov! Hold fingrene væk fra Fogh! Tilbage til kødgryderne med dig! Kællingerne skal holde sig fra politik og passe deres skønhedssøvn!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anders
    Hov hov! Hold fingrene væk fra Fogh! Tilbage til kødgryderne med dig! Kællingerne skal holde sig fra politik og passe deres skønhedssøvn!
    Jamen, jamen - min fine ven

Dine kødgryder ville jeg/vi altså ikke passe, om du så var den sidste mand på Jorden

Så er det kun godt, at du ikke kommer her forbi igen. I hvert fald ikke fra den computer, fordi dit fine IP-nummer er netop lige blevet bandlyst!
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hi - hi Admin , jeg kan altså ikke lade være og grine, over dit svar til gæsten, og ham gider vi altså heller ikke høre mere fra.

Jeg har ikke så meget at tilføje ti jeres debat, ganske enkelt fordi jeg ikke kan tillade mig at spille klog, fordi jeg går for lidt op i politik.
    Hvor er I bare gode til at formulere jer. Jeg kan kun tilslutte mig Annes indlæg, og jeg kan med min ringe forstand på politik se, at vi selv er skyld i at nogle af vores indvandrere opfører mindre heldigt.

Der er dog noget der optager mig med hensyn til denne debat om fremmede. Det er at vi er bange for og kæmper mod kulturer og religioner. Jeg tænker mere på at kæmpe mod og beskytte os mod fundamentalister uanset hvilken kultur mennesker har. Jeg tror det sætter os danskere i et dårligt lys og andre lande betragter os som smålige og borgerlige, med hensyn til den måde, hvorpå vi ser på indvandrere, fordi vi langer ud efter bestemte grupper.

Dette har ikke så meget at gøre, med hensyn til jeres debat, men kan have noget at gøre med, hvordan politikerne kan manipulere os til, hvor vi skal sætte vores kryds.

Bare lidt tanker fra Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    72

Standard

Jeg har ikke så meget at tilføje til jeres debat, ganske enkelt fordi jeg ikke kan tillade mig at spille klog, fordi jeg går for lidt op i politik.
    Jeg haaaader bare, når jeg hører dette udtryk om, at man "ikke vil spille klog" og derfor kan ikke gå ind i en politisk debat.... Dette er netop, hvad "man" gerne ser, at du tror på - så bliver du nemlig en "nem" vælger.... nem at forføre og nem at diktere (tror de "mægtige").

Wroooong! Er du "klog" nok til at sætte et kryds - er du også klog nok til at debattere og kræve en tak og respekt for dine bidrag/tanker! Jeg har læst nok af dig til at vide, at hvis man overhovedet kan bruge udtrykket "klog nok" - er du i hvert fald klog nok! Ja, langt mere end det!

Sålænge du gør dig tanker om det du ser, hører og oplever udenfor dine egne cirkler; sålænge dit liv påvirkes af, hvad der også foregår udenfor dine egne cirkler - sålænge er du også fuldt ud kvalificeret til, ikke alene at have en mening, men ikke mindst også til at præsentere den i en debat!

og jeg kan med min ringe forstand på politik se, at vi selv er skyld i at nogle af vores indvandrere opfører mindre heldigt.
    Vi er i hvert fald ansvarlige for, at have "forført" disse mennesker til den tro, at her kan man bare alt, sålænge dette "alt" blot kan retfærdiggøres med, henføres til eller begrundes med et kulturelt eller religiøst ursprung.

Der er ikke noget galt i, at fortælle folk der lige er ankommet, at her gør vi sådan og sådan hvad angår hverdagen og den praktiske tilværelse. Og at den religionsfrihed vi tildeler alle religiøse retninger er ikke ensbetydende med, at der er frihed til at forkynde, forfølge og kritisere andre trosretninger. Det ville aldrig falde os ind, at stille os kritisk overfor muslimerne og islam - hvis disse mennesker beskæftigede sig med deres tro privat og uden at bruge den til at manifestere sig politisk i samfundet.... Jeg vil slet ikke tage ordet "skyld" i min mund i denne forbindelse, men nøjes med at betegne det som vores fejl, at vi lod gæsterne (dengang) tro andet end tilfældet var/er.

Der er dog noget der optager mig med hensyn til denne debat om fremmede. Det er at vi er bange for og kæmper mod kulturer og religioner. Jeg tænker mere på at kæmpe mod og beskytte os mod fundamentalister uanset hvilken kultur mennesker har. Jeg tror det sætter os danskere i et dårligt lys og andre lande betragter os som smålige og borgerlige, med hensyn til den måde, hvorpå vi ser på indvandrere, fordi vi langer ud efter bestemte grupper.

Dette har ikke så meget at gøre, med hensyn til jeres debat, men kan have noget at gøre med, hvordan politikerne kan manipulere os til, hvor vi skal sætte vores kryds.
    Dette vil jeg meget gerne svare på over hos "dig".... når jeg er tilbage igen.

Tusind tak for, at du vovede pelsen. Bare bliv ved med det. Velfriserede og selvhøjtidelige bidrag til en politisk debat, flyder der i stride strømme nok af fra Christiansborg i forvejen.... her er vi levende mennesker, der debatterer om det, der egentligt foregår på det virkelige plan, hvor menneskerne lever og oplever....

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Kære Bea!

Jeg har såmænd heller ikke den store politiske forstand, men jeg ved, hvad jeg står for, og det er nok for mig. Det gør du helt sikkert også.

Jeg indlader mig aldrig på de store politiske diskussioner, for jeg er alt for usikker til at overskue og argumentere for en politisk sag. Enhver med talegaverne i orden vil kunne få mig ned under gulvtæppet i løbet af no time!

Det gør så godt at læse Aninas Indlæg, for det giver også mig mod og troen på, at vi ikke bare skal give op og lade stå til!

Der er desværre alt for mange "Anders'er" i det danske samfund (ovenstående indlæg)! Mennesker som ham, aner vist ikke engang hvad ordet "solidaritet" betyder! Han har nemlig kun lært hjemmefra, at han er verdens midtpunkt - og det er den slags, der sidder ved magten i dag!
    nej tak, ikke nogen politikerhat til mig. Jeg har det meget fint hvor jeg er og kan udrette mere ved at skrive krønikker her, end jeg nogensinde ville få "lov" til på Tinget (som det er skruet sammen i dag)!
    - og det er jeg stjernelykkelig for!

Jeg kom lige til at tænke på dengang der var folketingsvalg. Da kunne man gå ind på TV2's hjemmeside og besvare en hel masse spørgsmål, og en udregning kunne så vise, hvem af de opstillede politikere i samtlige partier, man havde flest lighedspunkter med. Jeg ramte 11 ud af 13 punkter (mener jeg, det var) på den unge Rune Lund. Ham har jeg stor sympati for, og jeg tror, han er en af de unge, der på sigt - når han har fået noget mere livserfaring - bliver en politiker, man gerne lytter til. Jeg håber det i hvert fald.

Knus, Anne

Side 1 af 3 123 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg