Viser resultater 1 til 11 af 11
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Stop vold mod kvinder!!!

STOP VOLD MOD KVINDER!

• Hver TREDJE kvinde i verden bliver i løbet af sit liv slået, voldtaget eller på anden måde misbrugt.
    • I 14 lande i verden kan mænd få strafnedsættelse eller helt undgå straf, hvis de begår vold mod eller myrder en kvinde for ærens skyld.
    • Hvert år henvender ca. 10.000 voldsramte kvinder sig til de danske krisecentre for at få støtte

Fakta

Kvinder udsættes for diskrimination og vold fra både stat, samfund og familie. Millioner af kvinder bliver hvert år udsat for voldtægt. Overalt i verden udsættes kvinder for vold, dér hvor de burde føle sig mest trygge – i hjemmet. Under væbnede konflikter bruges voldtægt af kvinder endda som et krigsvåben, der terroriserer både kvinderne og det samfund, de tilhører.

• I 14 af verdens lande kan mænd få strafnedsættelse elle helt undgå straf, hvis de begår vold eller myrder en kvinde for at forsvare æren.
    • Flere end 60 millioner piger, som burde være i live, ”mangler” på grund af kønsbestemte aborter, vanrøgt eller drab.
    • Hver femte kvinde bliver i løbet af sit liv udsat for voldtægt eller voldtægtsforsøg.

Kilde: Stopvoldmodkvinder.dk/dansk/
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard Re: Stop volden mod kvinder!!!

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg

STOP VOLD MOD KVINDER!

• Hver TREDJE kvinde i verden bliver i løbet af sit liv slået, voldtaget eller på anden måde misbrugt.
    • I 14 lande i verden kan mænd få strafnedsættelse eller helt undgå straf, hvis de begår vold mod eller myrder en kvinde for ærens skyld.
    • Hvert år henvender ca. 10.000 voldsramte kvinder sig til de danske krisecentre for at få støtte

Fakta

Kvinder udsættes for diskrimination og vold fra både stat, samfund og familie. Millioner af kvinder bliver hvert år udsat for voldtægt. Overalt i verden udsættes kvinder for vold, dér hvor de burde føle sig mest trygge – i hjemmet. Under væbnede konflikter bruges voldtægt af kvinder endda som et krigsvåben, der terroriserer både kvinderne og det samfund, de tilhører.

• I 14 af verdens lande kan mænd få strafnedsættelse elle helt undgå straf, hvis de begår vold eller myrder en kvinde for at forsvare æren.
    • Flere end 60 millioner piger, som burde være i live, ”mangler” på grund af kønsbestemte aborter, vanrøgt eller drab.
    • Hver femte kvinde bliver i løbet af sit liv udsat for voldtægt eller voldtægtsforsøg.

Kilde: Stopvoldmodkvinder.dk/dansk/
    Og mod mænd - der er også mænd der udsættes for vold. Og de bliver mobbet! Både af mænd og kvinder. Så stop meningsløs vold i det hele taget. Fleur

Guest avatar
    Gæst

Kære Fleur

Jeg tror ikke, at det er helt den samme vold opråbet gælder. Der er trods alt en stor forskel mellem at dø af voldtægt man ikke kunne undslippe når nogen rettede en maskinpistol mod hovedet og en mobning på en arbejdsplads eller et husspektakel mellem familiemedlemmerne. Man skal selvfølgelig bekæmpe all slags vold, men her og nu gælder det den "lovlige" vold mod kvinder som værende et "lovligt" bytte rundt om i verden og jeg er sikker på, at det er du meget enig i.

Venlig hilsen fra en forbipasserende.

Guest avatar
    En anden gæst Gæst

Ja, og i Himalaya sætter man levende nyfødte piger ud til rovfugle. I Kina aborterer man pigefostre fordi det er mere spændende at have drenge, i Indien myrder man svigerdøtre hvis deres familier ikke kan betale mere i medgift og i Brasilien bortfører man gravide fattige, skærer barnet ud og smider kvinden med åben bug på lossepladsen. Hvis ikke også det er VOLD MOD KVINDER så ved jeg ikke hvad vold er.

Guest avatar
    Joanna Gæst

I det nordlige Nigeria, der er styret af sharia loven, er det blandt andet tilladt at stene kvinder til døde hvis de er mistænkt for utroskab…

Kærlig hilsen
    Joanna

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Citer Oprindeligt indsendt af Fleur
    ...Og mod mænd - der er også mænd der udsættes for vold. Og de bliver mobbet! Både af mænd og kvinder. Så stop meningsløs vold i det hele taget. Fleur
    Hmm.... jeg håber ikke, at svarene her har skræmt Fleur?

At leve et helt kvindeliv sammen med en mand, som også samtidigt er ens store kærlighed gør, at man selvfølgelig er kærligt og positivt opmærksom på mænd i all almindelighed. Jeg tror ikke, at bevidstheden om de grumme skyggesider et kvindeliv også kan have både her og fjernt herfra, er så meget tilstede i det kærlige liv Fleur lever sammen med sin kærlige mand her og nu. I hvert fald kan man have svært ved at forestille sig, at kvinderne i verden er fortrinsvis ikke alle så heldige.

Mange tætte knus til dig Fleur

Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005

"Underskud" af kvinder på verdensplan!

I oktober-nummer af SCIENTIFIC AMERICAN på side 18 læste jeg fornylig en artikel forfattet af RODGER DOYLE under overskrift: "More Boys Than Girls".

Det fremgår af artiklen, at i perioden fra år 2020 til år 2060, som følge af den aktuelle kvinde-overdødelighed kommer vi stigende til at mangle over 200.000.000 (to hundrede millioner) kvinder på verdensplan. Så skal vi alle nok se løjerne, når 200.000.000 mænd drager ud for at skaffe sig kvinderne fra 200.000.000 andre mænd....

Godt nok kan presset være ubærlig, men alligevel kan jeg ikke fatte, at vi kvinder gør i den grad så lidt for hinanden, at så mange af os lægger sig "frivilligt" under kniven for at fordrive pigefostre, eller tager imod spædbørn stjålet fra andre kvinder - myrdet i processen, eller avler drenge og opdrager dem så de deltager i massevoldtægter under militære aktioner etc. etc.

Enhver bøddel er født af en kvinde og enhver bøddels sorte gerninger falder tilbage på bødlens mor. Derfor er det ovenud vigtigt og magtpåliggende, at enhver kvinde tager sin ansvar som mor alvorligt, da dette ansvar er meget mere afgørende for enhver af os, individuelt og kollektivt - hvis man vil sikre sine børn af begge køn et godt og trygt liv i generationer fremover.

Det er og vedbliver kvinderne, som bærer magten og ansvaret for, at livet her på kloden består! Mændene har desværre ikke denne evne, da de sjældent kan se ud over deres egen tid/generation, andet end i bagspejlet!

Læs evt. lidt videre om den historiske forskel mellem kvindernes og mændenes syn på livet her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ader-de-som-om

Registreringsdato
    Feb 2005

Verden mangler 200 millioner kvinder

Ifølge FN er der 200 millioner færre kvinder i Verden end der burde være.

"Tallet for kvinder der dør på grund af kønsrelateret vold og diskriminering er større end det samlede tabstal i alle krige i det tyvende århundrede til sammen," siger chefen for Geneve-centeret for demokratisk kontrol med væbnede styrker, Theodor Winkler til AP.

Tallene fremgår af en ny rapport, der indsamler data om vold mod kvinder i hverdagen, i krig og i perioden efter krig.

"Underskuddet på 200 millioner kvinder skyldes ganske enkelt, at de er blevet slået ihjel. Det er helt simpelt og drabene skyldes kønsrelaterede årsager," hævder Winkler ifølge Nettavisen.

80 millioner pige-aborter
    Ifølge rapporten skyldes 80 millioner af de 200 millioner manglende kvinder abort af pigefostre i samfund, der sætter værdien af drenge og mænd højere.

Blandt de andre årsager til de manglende kvinder er begrænset adgang til medicin og mad for unge piger, æresdrab, medgiftsdrab, vold i hjemmet og dødsfald i forbindelse med krige.

2 til 3 millioner kvinder årligt mister livet på grund af, at de er kvinder. Til sammenligning dør 2,8 millioner mennesker hvert år på grund af aids. 190 millioner mennesker døde som følge af krige i HELE forrige århundrede.

Ifølge rapporten anslår WHO, at 1 ud af 5 kvinder i Verden vil blive udsat for voldtægt eller forsøg på samme i løbet af livet.

Geneve-centeret blev etableret i år 2000 for at støtte den demokratiske kontrol med væbnede styrker Verden over.

Af poul.tvilum@jp.dk i Jyllands-Posten

Guest avatar
    Gæst

Kære Admin

Hmm... En barn har både en mor, en far, kultur, et " selv" og sine daglige påvirkninger. Det er da ikke kun en mor alene, der er skyld i hvis hendes søn bliver voldelig. Der er mange andre faktorer der spiller ind. Moderrollen er meget vigtigt og skal tages meget alvorligt. De første skridt mod en personlighed tages i de første leve - måneder.

At ansvaret skal tages alvorligt er jeg helt enig i. Dog er jeg mere og mere overbevist om at den gamle psykologiske fase - tænkning ikke er helt korrekt. Jeg tror at mennesker udvikler sig hele livet.

Du har helt ret i det er skræmmende tal og der er et forfærdeligt syn på kvinder rundt omkring. Det er så nedværdigende at måtte opleve sådanne forfærdelige gerninger imod sit eget køn.

Nu sidder jeg her i mit lune hus, og får en masse informasioner ind via TV, Radio og Internet. Alle informationerne suser igennem mit hoved, men ind imellem er der også noget der klæber sig fast på nethinden.

Personligt har jeg lyst til at hjælpe alle, være med til at gøre en forskel, men det bliver ikke til andet end nogle tilskud til forskellige hjælpeorganisationer.

Den eneste løsning jeg kan se er, hvis vi står sammen. Dette ønske, bliver mere og mere urealistisk, da der også er mange millioner kvinder, der har nok i deres eget.

Har du en ide, en mening, når du skriver, at det er mærkeligt at ingen har lyst til at tale om det emne? Hvar er det du ønsker at sige?

Knus Bea

Jeg vil gerne tale om emnet, og synes det er grusomt.

Guest avatar
    Joanna Gæst

Kvinder i uniformer…

Under mine ophold i Afrika, både i de fredelige og de borgerkrigshærgede lande, har jeg ofte set kvinder som soldater, og som væbnet politi… desværre har jeg aldrig opserveret at kvinder i uniformer er mere anti voldelige indstillet i Afrika, tværtimod, er de blandt deres egne regnet for at være yderst barske og barbariske… Men de er alle kvinder, mødre, eller kommende mødre…

Jeg ved godt mit lille indlæg ikke rigtigt har noget med dit indlæg at gøre Admin, og Kips respons - men det var bare noget jeg lige kom til at tænke på...Og selvfølgelig er det mine personlige observationer og erfaringer…
    Joanna

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Har du en ide, en mening, når du skriver, at det er mærkeligt at ingen har lyst til at tale om det emne? Hvar er det du ønsker at sige?

Jeg vil gerne tale om emnet, og synes det er grusomt.
    Hej Søde Bea

Jo, jeg har en dybere mening med dette oplæg og jeg synes samtidigt, at dit indlæg giver et virkelig brugbart afsæt til et ordentligt svar. Jeg har ikke glemt det, men tiden pt har været så hektisk, at jeg ville ikke kunne på nogen måde yde hverken dig eller emnet en retfærdighed - hvis jeg "bare" skrev et eller andet, så hvis du bare gider være tålmodig lidt endnu [-o< , til jeg kan vende tilbage med et ordentlig svar. Du kan virkelig få tankerne hos os herinde op i omdrejninger. Tak

Knus

Bookmarks

Regler for indlæg