Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 30 af 35
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    73

Standard XyliWhite - verdens BEDSTE tandpasta.....

Hej alle

Pas på Colgate Total og andre typer af tandpasta som indeholder Triclosan!!
    Citer Oprindeligt indsendt af Børsen d. 17.10.2005
    Irma stopper salget af triclosan-tandpasta
    2005-10-17 14:02

Irma fjerner nu tandpastaen Colgate Total, der indeholder triclosan, fra hylderne. Det sker, fordi producenten har afvist at fjerne det miljøskadelige stof.

Som den første kæde i Danmark har Irma besluttet at stoppe salget af Colgate Total, der indeholder det bakteriedræbende stof triclosan.

Det sker, efter at Colgate i sidste uge meddelte, at det ikke ønskede at fjerne stoffet fra den populære tandpasta, selv om stoffet er kommet på EU's liste over skadelige kemiske stoffer.

EU har kategoriseret triclosan som "miljøskadeligt", og stoffet mistænkes for at gøre bakterier resistente over for antibiotika.

- Når Colgate ikke frivilligt vil fjerne stoffet, så vil Irma ikke frivilligt lægge hyldeplads til varen. Vores kunder skal være trygge ved de varer, de køber hos os, siger adm. direktør Alfred Josefsen, Irma.

/ritzau/
    Jeg har altid ment, at triclosan ikke alene er miljøskadelig, men bliver i kroppen og kan ikke udskilles igen.... det er enormt synd for alle forbrugere.... børn som voksne, at man bliver forledt til at bruge det skidt.... og bagefter kan man ikke forstå, at f.eks. drengebørn som voksne ikke kan præstere levedygtige sædceller m.m. Det tror jeg gerne de ikke kan sålænge man ikke kan regne med at det man børster tænderne med 2-3 gange om dagen - også er ufarligt at bruge.

Derfor....vil jeg gerne anbefale en anden tandpasta, hvis lige jeg aldrig har anvedt før... En tandpaste fri for fluor (skader på hormonbalance m.m.), triclosan (giftigt som bare pokkers) og andet usundt stads....

....XyliWhite fra NowFoods/USA

Denne tandpasta indeholder kun de sikre ingredienser og bl.a. holde tænderne hvide v.h.a. papain. Papain er et enzym vores krop i forvejen producerer og "bruger" til spaltning af proteiner fra maden. Papain findes i øvrigt bl.a. i umodne papaya og kivifrugter.

Jeg anvender denne tandpasta ved først at smøre den på tænderne/gumnerne og efter et par minutter børster jeg tænderne almindeligt. Ikke aleve ved jeg, at tænderne/munden nu er rene, men det også føles ekstremt rent.... og der går laaaaang tid før man mærker, at nu er tiden inde til at børste tænderne igen.

Denne tandpasta koster ca. 50 kroner for en tube, en meget stor tube på 181 gr og er ekstremt drøj i brug. Jeg plejer købe 10 tuber ad gangen hos Din Helse på tlf. 44 92 01 92. Man modtager tandpastaen med posten vedlagt et girokort. Jeg har ikke undersøgt om denne tandpasta kan købes andre steder i DK, men skulle man prøve - er det nok bedst at spørge i helsekostbutikkerne, hvor de sikkert også forhandler andre mærker uden fluor... er jeg sikker på.

Når du ringer, bed om at få kataloget sendt med. De har virkelig gode vitaminpræparater til bl.a. kvinder - og disse kan jeg også varmt anbefale.

På producentens hjemmeside er der følgende oplysninger (på engelsk) om denne tandpasta:

Om tandpastaen....
    Fakta....
    Om Xylitol....

Her på vores side kan man læse mere om dette Xylitol og dennes velgørende virkning på helbredet og ikke "kun" på tænderne, læs lige her: Xylitol
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Anina

Dejligt, at DU skrev om Colgate Total!
    Jeg har nemlig i et par uger ... gået og tænkt, at NU skulle jeg altså huske at advare jer om det stads! Men - altså glemt det igen hver eneste gang, jeg sad her ved skærmen!

Jeg har allerede advaret alle mine elever om den tandpasta, og mange af dem har fortalt, at de har udskiftet det derhjemme!

Tak for oplysningen om "det sunde tandpasta"!

Knus
    Dinah

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard Re: Verdens BEDSTE tandpasta.....

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    ....XyliWhite fra NowFoods/USA

Denne tandpasta indeholder kun de sikre ingredienser og bl.a. holde tænderne hvide v.h.a. papain. Papain er et enzym vores krop i forvejen producerer og "bruger" til spaltning af proteiner fra maden. Papain findes i øvrigt bl.a. i papaya og kivifrugter.

Jeg anvender denne tandpasta ved først at smøre den på tænderne/gumnerne og efter et par minutter børster jeg tænderne almindeligt. Ikke aleve ved jeg, at tænderne/munden nu er rene, men det også føles ekstremt rent.... og der går laaaaang tid før man mærker, at nu er tiden inde til at børste tænderne igen.

Denne tandpasta koster ca. 50 kroner for en tube, en meget stor tube på 181 gr og er ekstremt drøj i brug. Jeg plejer købe 10 tuber ad gangen hos Din Helse på tlf. 44 92 01 92. Man modtager tandpastaen med posten vedlagt et girokort. Jeg har ikke undersøgt om denne tandpasta kan købes andre steder i DK, men skulle man prøve - er det nok bedst at spørge i helsekostbutikkerne, hvor de sikkert også forhandler andre mærker uden fluor... er jeg sikker på.
    .... og her er en ny variant af "verdens bedste tandpasta" : XyliWhite™ Cinnafresh Toothpaste Gel - 6.4 oz. Indeholder tillige kanel,

Prisen, størrelsen og stedet, hvor man kan købe tandpastaen er de samme som ved XyliWhite™. På producentens hjemmeside findes følgende oplysninger :

Citer Oprindeligt indsendt af NowFoods.com
    XyliWhite™ Cinnafresh Toothpaste Gel - 6.4 oz.

* Fresh Taste
    * Whitening
    * Reduces Plaque
    * Floride-Free
    * 25% Xylitol

XyliWhite™ Cinnafresh is a remarkable new toothpaste gel from NOW Foods that uses Xylitol, a natural sugar alcohol that looks and tastes similar to conventional sugar with one major exception - it has 40% fewer calories!

Unlike many of the chemicals found in other fluoride based, whitening toothpastes, xylitol is a natural, well-tolerated substance commonly found in fruits, berries and other natural sources. In fact, the human body even manufactures its own supply - up to 15 grams, everyday. Xyliwhite™ is an all-natural “refreshmint” toothpaste made from select materials and guaranteed to be of superior quality.* Xyliwhite™ toothpaste is completely safe for users of every age.

Our decision to introduce new Xyliwhite™ toothpaste was not made overnight. Rather, it was the result of intense worldwide research and official endorsements from 6 international dental associations.
    Though it was discovered in the 1800’s, xylitol research has surged over the last 50 years. Some of the most notable studies (including those conducted at Finland’s Turku University) have tested xylitol’s ability to fight cavities, plaque, gingivitis, dry mouth and bad breath. Others have tested its ability to help neutralize plaque acids, assist in the re-mineralization of tooth enamel and attack the bacteria that can cause tooth decay. At the end of the day, this research ultimately suggests that xylitol may help promote a smile that is whiter, brighter and far more healthy.

The XyliWhite™ Advantage
    XyliWhite™ is a remarkable new fluoride-free "Cinnafresh" toothpaste gel that uses all-natural Xylitol as its main ingredient.

* Free of SLS chemicals (sodium laurel sulfate)
    * Perfectly suitable for vegetarians
    * Clean and fresh, cinnamon taste
    * Healthy teeth that are whiter and stronger
    * Contains 25% Xylitol, one of the highest contents available!
    * Proven safe for both adults and children alike
    * A toothpaste unilke anything you've ever experienced

Xylitol. Your Smart Alternative to Fluoride.
    The human body produces Xylitol every day. This makes it safe and well tolerated for users of every age! In addition, Xylitol...

* Supports healthy teeth and gums
    * Helps fight harmful plaque build-up
    * Supports healthy enamel tooth surfaces
    * Clinically proven to help promote dental health
    * Scientifically tested for over 30 years
    * Officially endorsed by 6 international dental associations
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard

Kære Anina.

Tak for din væremåde. Utroligt, at du har sådan et overskud. Og dejligt, at du bruger, hvad du har, på andre.

Jeg har nu prøvet kanel-versionen et par dage, og jeg kan allerede mærke, hvor dejligt rene tænderne føles. Det er for tidligt at sige, om tænderne også bliver mere hvide.

Det er godt nok en sjov fornemmelse at børste kanel-smag på tænderne. Og så er det brunligt. En lidt uvant oplevelse for smags- og synssans.

Jeg har også prøvet det tilsvarende mundskyllevand og må sige, at det er stærke sager, men giver en utrolig dejlig friskhed og god smag i munden, som holder i mange, mange timer.

Jeg giver en melding senere, om det også virker på "hvidheden".

Knus og mange kærlige kram

zuzan
    "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Anina

Det lyder spændende med den tandpasta. Jeg vil prøve at kontakte Elisabeth når jeg kommer hjem og får ro på igen.

Jeg vil gerne tilslutte mig Zusans ord om overskud og om at bruge det på andre.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan
    Jeg har også prøvet det tilsvarende mundskyllevand og må sige, at det er stærke sager, men giver en utrolig dejlig friskhed og god smag i munden, som holder i mange, mange timer.
    Citer Oprindeligt indsendt af NowFoods.com
    XyliWhite™ Mouthwash (Cinnafresh) - 16 oz.

* All Natural and Fluoride-Free
    * With Xylitol & Steam-Distilled Essential Oils
    * Freshens Breath
    * Cleanses Mouth
    * Promotes Dental Health

NOW® Cinnafresh Mouthwash is a safe and effective fluoride-free oral rinse that works in unique ways to help you achieve a smile that's healthier and brighter than ever before! Cinnafresh Mouthwash gets its cleansing properties from xylitol - a naturally occurring sugar alcohol that has been shown in clinical studies to help promote dental health; effectively rinsing debris, such as food particles containing bacteria from mouth surfaces. Xylitol also helps safeguard healthy tooth enamel surfaces. By preventing the mouth's pH levels from falling below their normal range, Cinnafresh Mouthwash protects the enamel surface of teeth.

Directions: It is recommended that you first brush with Cinnafresh Whitening Toothpaste and then rinse mouth for at least 30 seconds with Cinnafresh Mouthwash.

Ingredients: De-ionized Water, Xylitol, Vegetable Glycerin, Natural Essential Oil Flavor Blend (Ceylon Cinnamon Bark Oil, Thyme Oil, Tea Tree Oil, Natural Vanilla Flavor, Cassia Oil, Nutmeg Oil, Fennel Oil, Natural Menthol Crystals), Aloe Leaf, Grapefruit Seed Extract and Citric Acid. Steam-distilled Essential Oils.
    Om de forbløffende egenskaber af Xylitol (udvundet af birkebark og majs) Læs her....

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan
    Utroligt, at du har sådan et overskud.
    Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg vil gerne tilslutte mig Zusans ord om overskud
    Mange tak

Registreringsdato
    Jun 2007

Her er en opfølgning på mit brug af tandpastaen og mundskyllevandet.

Jeg har nu brugt den i nogle måneder har har mærket en helt klar fornemmelse af, at mine tænder føles meget renere, men at de også ser noget renere ud.

Vi er to, der har været hos tandlægen efter at have brugt tandpastaen, og tandlægen konstaterede i begge tilfælde, at "der ikke var så meget tandsten".

Så det var en lille "videnskabelig test" af brugen, idet tandlægen intet vidste om tandpastaen på dette tidspunkt.

Jeg må desværre vente med at komme med en tilbagemelding på virkningen på tandkødet, men min fornemmelse er helt klart, at det OGSÅ har en gavnlig virkning på dette. Det er mindre irritabelt, og det føles bedre.

Jeg vil vende tilbage, når jeg har et mere "videnskabeligt bevis" efter næste tandlægebesøg.

Jeg er nu også begyndt at bruge Xylitol i sukkerform, så det bliver naturligvis ikke helt til at sige, om det er tandpastaen alene eller kombinationen af tandpasta OG xylitol, der virker.

Men det vil da kunne "bevises", at det er Xylitol, der virker, men ikke, om det er tandpastaen eller xylitol-sukkeret.

Men hvis I skulle få lyst til at bruge tandpastaen, så er vores oplevelse, at det "føles" mere rigtigt at bruge tandpastaen med den "traditionelle" friske smag fremfor den med kanelsmag.

Bruger man kanelsmag, mangler den friske smag i munden bagefter.

Da jeg senere fortalte tandlægen om mit skift af tandpasta, som IKKE indeholdt fluor, røg hun helt op i det røde felt og sagde, at jeg SKULLE bruge fluor for at forebygge huller i tænderne (som jeg IKKE har problemer med).

Men, som Anina skriver, så stoler jeg på, at papain erstatter brugen af fluor, så det holder jeg mig til. (Jeg ændrer KUN til brug af fluor, hvis jeg lige pludselig skulle begynde at få huller for første gang i over 30 år.)

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Da jeg senere fortalte tandlægen om mit skift af tandpasta, som IKKE indeholdt flour, røg hun helt op i det røde felt og sagde, at jeg SKULLE bruge flour for at forebygge huller i tænderne (som jeg IKKE har problemer med).

Men, som Anina skriver, så stoler jeg på, at papain erstatter brugen af flour, så det holder jeg mig til. (Jeg ændrer KUN til brug af flour, hvis jeg lige pludselig skulle begynde at få huller for første gang i over 30 år.)
    Ja, ja... de tandlæger... først bedyrer de i hundrede år, at sølvamalgam er "sundt" fordi kviksølvet er "bundet" så det ikke frigives (jeah right ) og vupti... er det altså (ooomsider!) forbudt at bruge i Danmark fra 1. april 2008! Og var allerede i flere år forbudt i vore nabolande!

Og nu kommer fluor... fluor! Et giftigt luftart, der skader de endokrine kirtler, der ligger atomart SÅ tæt op ad jod, at det "kidnapper" jod-receptorerne på kirtelcellens overflade, så jod ikke kan trænge ind og "gøre sit job" - med alskens dårlige langtidseffekter på stofskiftet, foruden andre skadelige effekter på vores krop...

"Man" har undret sig længe over denne "epidemi" af stofskiftelidelser, der er nærmest eksploderet i den vestlige verden.... Mon det ikke kunne have noget at gøre med, hvad tandlægerne (igen-igen) anbefaler og tandpleje-industri lystigt producerer, til glæde for profit og dividender til aktionærer.

Her i vores "stofskifte-kategori" findes et bundt links til diverse kilder, der omtaler fluor og dets effekt på menneskekroppen: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8948

Personligt kan jeg kun tilføje, at jeg selv er ophørt med fluor i tandplejemidlerne for ca. 30 siden og at jeg havde personligtt forhindret fluor-pensling og fluorholdige tandplejemidler allerede fra min søns tidligste barndom...

Hverken jeg selv eller min søn har kunnet præstere selv det mindste hul i tænderne i al den tid... men selv hvis det var - så heller et hul i tanden - end ødelagte hormonkirtler!

Det er min holdning!

Og forresten.... hvis fluor er nu så "uskyldigt" og ufarligt... så hvorfor mon skriver producenten af "Ramlösa" følgende på flaskerne: "Innehåller mer än 1,5 mg fluorid per liter. Bör ej intas regelbundet av barn under sju år."

Hmm... i min verden er alt, der ikke bør indtages af børn - bør heller ikke indtages af voksne.... Ungerne har brug for og sunde og raske forældre, og ikke syge og forgiftede, selv om det først sker EFTER at "stoffet" har kumuleret i kroppen efter længere tids (for)brug....

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Hej alle

Denne tandpasta koster ca. 50 kroner for en tube, en meget stor tube på 181 gr og er ekstremt drøj i brug. Jeg plejer købe 10 tuber ad gangen hos Din Helse på tlf. 44 92 01 92.
    Er det stadig det samme nummer ? så vil jeg da prøve at ringe til hende på mandag, vi har brugt Colgate total i flere år Jeg anede ikke det var usundt, så det vil jeg da skifte ud ret så hurtigt
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jun 2007

Det lyder umiddelbart dyrt med 50 kroner, men tuben er altså større end Colgates.

Da jeg ikke har Colgate i hjemmet, kan jeg ikke sige dig, hvor meget der er i, men jeg tror, det bliver samme pris i brug som Colgate.

Var det forresten ikke noget med triclosan i nogle af Colgates produkter?

Pyha... hvor skal man vogte sig for alskens mystiske tilsætningsstoffer.

Anina skrev noget om amalgan og plastik.

Plastik er OGSÅ giftigt... for dem, der arbejder med det.

Gad vide, om det også er giftigt at have i munden.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    65

Det lyder umiddelbart dyrt med 50 kroner, men tuben er altså større end Colgates..
    Den varer og varer og varer i det uendelige.....Jeg bruker denne, og jeg har aldri hatt en tannpasta som er så drøy i bruk som denne. Du får MYE for pengene!!

Den beste tannpasta jeg noensinne har hatt i bruk. Så sant det er mulig så kommer jeg aldri til å skifte den ut......

Knus Yvette
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Hmm.. Helle
    Det tror jeg faktisk at det er - det rigtige nummer altså... Men du kan også få en tube på prøve af mig (har altid mange i reserve) først når blade skal sendes næste gang.

Hmm... håber ikke det er Colgate Total du bruger... Foruden fluor er den, værre endnu - fyldt med triclosan.... Det er bare en skandale at den er tilladt.

Selv den spirituelt-korrupte tandlægeforening ( eller var det tandplejerforening?) havde opsagt samarbejde med Colgate-Palmolive af samme grund... idet de udsendte tonsvis af reklamer med henvisning til anbefalinger af triclosanholdige tandpaster... Godt du holder op med det stads. Har intet til overs for et firma, der forgifter mennesker for ussel mammon, når der findes SÅ meget bedre og sundere alternativer....

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Anina skrev noget om amalgan og plastik.

Plastik er OGSÅ giftigt... for dem, der arbejder med det.

Gad vide, om det også er giftigt at have i munden.
    Dèn tager vi i Helles tråd lige HER... lidt senere - please... Lige nu drukner jeg i noget andet...

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    59

Hmm.. Helle
    Det tror jeg faktisk at det er - det rigtige nummer altså... Men du kan også få en tube på prøve af mig (har altid mange i reserve) først når blade skal sendes næste gang.

Hmm... håber ikke det er Colgate Total du bruger... Foruden fluor er den, værre endnu - fyldt med triclosan.... Det er bare en skandale at den er tilladt.

Selv den spirituelt-korrupte tandlægeforening ( eller var det tandplejerforening?) havde opsagt samarbejde med Colgate-Palmolive af samme grund... idet de udsendte tonsvis af reklamer med henvisning til anbefalinger af triclosanholdige tandpaster... Godt du holder op med det stads. Har intet til overs for et firma, der forgifter mennesker for ussel mammon, når der findes SÅ meget bedre og sundere alternativer....
    Jo det er faktisk Colgate total vi bruger/ brugte Jeg anede ikke noget om det triclosan Der kan man se hvor meget man stoler på at ting er ok at bruge, særligt når man skal putte det i munden så BURDE det jo være giftfri. Jo tak jeg vil vældig gerne prøve. Og indtil da bruger vi Aquafresh, den kan vi ikke så godt lide, men heller den end den anden....

Jeg fandt lige den her fra Politikken i september 07

»Vi har ikke fundet andre med triclosan end de to produkter, som allerede har været nævnt flere steder, nemlig Colgate Total og Colgate Total Whitening«, siger miljø- og sundhedsfaglig medarbejder Rikke Bille fra IMS.

Hele artiklen : http://politiken.dk/tjek/dagligliv/s...icle384283.ece

Jeg syntes bare ike jeg har hørt om det før, men jeg har nok bare ikke tænkt videre over det.
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Re: Xylitol - II - erfaringer

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Jeg har nu brugt ca. ½ tube Xyliwhite tandpasta Mint, og jeg synes, den er rigtig god. Tænderne føles mere "blanke" og man har en fin eftersmag i munden. Jeg mangler lidt den skummende fornemmelse, når jeg børster tænder, men det er vel bare en vanesag.

En tube holder rigtig længe, så det er i hvert fald mindst lige så billigt som al anden tandpasta.
    Jeg har nøjagitg den samme følelse. jeg tror jeg bruger for meget tandpasta, netop fordi jeg mangler den skummende fornemmelse.
    Hvor meget tandpasta bruger du?. Jeg syens nemlig ikke den er så drøj i brug, men at mine tænder afgjort er mere hvide, en de har været længe. Jeg har brugt en halv tube siden jeg fik min for kort tid siden?.

Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    Hvor meget tandpasta bruger du?.

Bea
    Jeg putter på ca ½ delen af børsten, hvad der svarer til en ært, og det er fint for mig.
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    78

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Hvor meget tandpasta bruger du?
    Jeg bruger, lige som Helle, ca. ½ cm på min el-tandbørste. Det er rigeligt.
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Hvor meget tandpasta bruger du?. Jeg syens nemlig ikke den er så drøj i brug, men at mine tænder afgjort er mere hvide, en de har været længe. Jeg har brugt en halv tube siden jeg fik min for kort tid siden?.
    Wow... en halv tube? Det er meget. Så bruger du afgjort mere end rigeligt

Jeg selv bruger 3/4 cm pr gang og dette er endda rigeligt til først at "smøre" på fortænderne og så børste efter ca. et minut. Min tube, som Yvettes - holder og holder...

Guest avatar
    Bea Gæst

Wow... en halv tube? Det er meget. Så bruger du afgjort mere end rigeligt

Jeg selv bruger 3/4 cm pr gang og dette er endda rigeligt til først at "smøre" på fortænderne og så børste efter ca. et minut. Min tube, som Yvettes - holder og holder...

Jeg vil prøve at smøre det på tænderne først. Putter bare tandbørsten i munden og børster løs. Føler på den måde at der ikke er noget til den sidste del af tænderne. Jeg skal til at moderere mit forbrug og vænne mig af med de gamle fornemmelser. Var sgu godt klar over, at det her var helt forkert.

Kan bare se at mine tænder allerede er blevet flottere og mere glatte.

Bea

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    59

Jeg vil prøve at smøre det på tænderne først. Putter bare tandbørsten i munden og børster løs.

Bea

Ditto
    Man lærer altså meget nyt herinde
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    Ditto
    Man lærer altså meget nyt herinde
    Yes my dear

Bea

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: XyliWhite - verdens BEDSTE tandpasta.....

Man kan læse mere her om flour i tandpaste og en ny bekendtgørelse, der er sendt i høring.

http://www.overgangsalderen.net/foru...5566#post65566

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    78

Er der noget at sige til, at man som forbruger nogle gange må rive sig i håret af frustration over, hvad der er sundt og hvad der er usundt?

Se lige her, hvad man i dagens udgave af EB kan læse:

Susanne Baden og Marie Brogaard skriver i EB:
    Helsetandpasta giver flere huller
    Det er muligt at helsetandpasta smager bedre, men fraværet af flour betyder, at det ikke forebygger huller
    Jeg nægter at tro på, at huller ikke kan forebygges UDEN flour - og det står oven i købet, at flour er et giftstof! Jeg er overbevist om, at det lige så meget er alt det giftige stads i vores mad, der også nedbryder tænderne. Så er der altså også forskel på, hvor stærke ens tænder er.

Min gamle mor på 85 har alle sine tænder i behold og næsten ingen plomberinger, og hun har i sin barndom og ungdom aldrig børstet tænder! Det kendte hun slet ikke, før hun blev voksen. Dengang var der bare ingen giftstoffer i maden.

Jeg har til gengæld passet mine omhyggeligt, og jeg har verdens mest elendige tandsæt i dag!

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article991971.ece

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    59

Ja det er da utroligt!!
    Jeg ved ikke rigtig hvad der gør at nogle får elendige tænder og andre ikke gør, min mor fik alle tænder ud da hun var 38 år, mine 2 brødre har elendige tænder, min søster skal op nu og have hendes ud, min 3. bror og mig selv har "fornuftige" tænder, jeg har da haft lidt bøvl, men ikke så meget at tandlægen har overvejet en rydning.... Min søn derimod har også elendige tænder...
    For mine søskende vedkommen så har vi i alle barndomsårene passet vores tænder på stort set samme måde, med flour (tandlægen kom rundt i klasserne på skolen) jeg tror måske at nogle tåler det bedre end andre? jeg har stort set ikke haft blødninger fra tandkødet siden jeg begyndte på XyliWhite, så jeg går IKKE tilbage til andet
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    78

Citer Oprindeligt indsendt af Helle
    jeg går IKKE tilbage til andet
    Det kan jeg garantere dig for, at det gør jeg heller ikke!

Jeg skal lige besøge vores helskostforretning, når jeg kommer ind til byen. Det kunne jo være, hun førte Xyliwhite i sit sortiment (selv om jeg tvivler). Ellers ringer jeg til det telefonnummer, Anina har skrevet i et indlæg i starten af tråden. Så kan de sende mig nogle tuber.

En sidegevinst ved at bruge Xyliwhite er, at jeg ikke mere lider af dårlig ånde. Det har jeg kæmpet med i flere år. Jeg har klaget min nød både til læge og tandlæge og ligemeget, hvad jeg brugte af mundskyllemidler, kunne jeg ikke komme det til livs. Alene derfor, kunne jeg ikke drømme om at stoppe med Xyliwhite Refreshmint!

Anne

Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg vil også fortsætte med Xyliwhite.

Jeg blev nysgerrig, og så gik jeg ind på IMS Institut for Miljø og Sundhed for at se, hvad det egentlig var, de havde undersøgt osv.

I kan se listen her. http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5861

Det er skummelt, der er bl.a. hormonforstyrrende stoffer i børnetandpasta. Man bliver mere og mere forskrækket over, hvad det egentlig er, vi propper os med hver evig eneste dag... i et helt liv.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Sikke nogen PLADDER!! Når selv på Ramlösa flasker står der en advarsel om, at Ramlösa bør ikke gives til børn under 7 år pga. indhold af fluor (naturligt fra kilden).... og professoren fra Tandlægehøjskolen er efterhånden sikkert så hjerneskadet af "sit" fluor i tandpastaen, at han ikke længere kan tænke objektivt + rent ud sagt - lyver stort og samvitttighedsløst.... er det lige før at jeg gider altså ikke blive ved og ved med at reagere på den slags sludder.

Der er altså IKKE ført noget som helst videnskabeligt bevis på, at fluor modvirker carries=huller i tænderne!!!

Derimod findes der bunkevis af videnskabelige beviser på, at fluor er giftigt for levende organismer +++++++ tilhører grundstofsgruppen halogener - hvilket også jod hører til.... Hvorfor er det SÅ vigtigt?

Ja, foruden at fluor er bare giftigt - har det også næsten den samme atomare "konstruktion" som jod, hvilket betyder at i og med folk smider fluor i form af tandplejemidler i munden på dem selv hver eneste dag - sker der faktisk en blokering af jod-receptorerne i vores skjoldbruskkirtel, hvorved fluor blokerer for optagelsen af JOD i skjoldbruskkirtelen!!

Resultatet bliver at vi, ganske almindelige mennesker kommer med tiden i et kronisk underskud af JOD og derved smadres vores stofskifte idet kirtelen kan ikke optage JOD fra føden.... fordi FLUOR "sidder" der allerede og JOD kan ikke komme ind!!!

Og så kan de idioter blande lige så meget jod i køkkensaltet som de vil - når fluor først har blokeret jod-receptorerne - kan JOD blive ved med at "svømme" rundt i kroppen med blodet. Det kommer bare ikke ind hvor det gør gavn: i skjoldbruskkirtelen.

Alle de lærde render rundt om i verden og ikke kan fatte - hvorfor stofskiftelidelserne er eksploderet i den vestlige verden og ikke i den tredje verden, hvor folk hverken har råd til fluorholdig tandpasta eller bare ikke børster tænder som vi kender det.....

Chlor tilhører i øvrigt også halogener og derfor drikker jeg heller ikke vandværksvand, medmindre det er kogt først. Masser af chlor i svømmehallerne er heller ikke for godt og man har konstateret at forhenværende elitesvømmere har en højere risiko for at udvikle sygdomme i skjoldbruskkirtelen end folk der kun svømmer indendørs lidt eller slet ikke....

Jeg har en artikel om fluor et eller andet sted her... poster den når jeg finder den frem.... og en mere uddybende forklaring på fluorets skadelig virkning på vores stofskifte findes her på sitet lige her: http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=8948

Mon det er Colgate-Palmolive, der har "sponsoreret" enten Ekstra Bladet (for at bringe artiklen) eller de hoveder, hvis sludder artiklen refererer til

Registreringsdato
    Jun 2007

Anina.... Ved du, hvor jeg kan læse mere om klor?

Jeg har voldsomme problemer med svømmehaller og klorvand.

Jeg får alvorlige vejrtrækningsproblemer.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Anina.... Ved du, hvor jeg kan læse mere om klor?
    Nope, men det kan man hurtigt råde bod på.... Du hører fra mig når jeg er faldet over noget relevant

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg