Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Standard Badevægtens forbandelse....

Citer Oprindeligt indsendt af Lotte
    Idag er det sørme ligemeget hvad jeg gør. Spiser grønt, groft, fedtfattigt, sundt, osv. Jeg taber mig ikke!!! Heller ikke hvis jeg lader være med at spise - eks.vis hvis jeg har influenza.
    Stille og roligt sniger der sig flere og flere kilo på.
    Hej Lotte
    Nej, du er ikke alene om at blive trukket i manegen af en gal badevægt....

Når vi bliver ældre mindskes vores muskelmasse helt automatisk. Jo mindre musklerne - desto lavere stofskifte. Jo lavere stofskifte - det større fedtdepoter. Jo mindre mad - kompenserer organismen det mere og lagrer flere "reserver" til dårlige tider. En skrue uden ende.

Jeg kender kun en metode til at trodse hormonerne, alderen og alt det andet. Denne metode kan jeg godt anbefale, men kan ikke dyrke den selv - tilværelsen, jobbet og andre pligter tillader ikke den stramme regime, som er nødvendig at indføre i hverdagen for at bringe det ønskede resultat frem....

Det er ikke helt korrekt, at jo mere fedtfattigt jo bedre. Hvis fedt mangler helt eller næsten i den daglige kost og man heller ikke får proteiner i overkanten (nok) vil organismen spare på sine fedtlagre og forbrænde musklerne i stedet ( dette er en meget uretfærdig "kvindeting" som ikke længere har sin biologiske berettigelse).

Faktisk hvis man sørger for at tilføre den daglige kost de sunde fedtstoffer - forbrændes vore fedtreserver med, i stedet for - som når man spiser meget fedtfattigt - at spare på depotterne.

Nr. 1 - sørg for at mindst 40% af den daglige næring (kcal) stammer fra smør (ikke Kjærgården fordi den er blandet med raps), oliven- og kokosolie.

Nr. 2 - sørg for at mindst 30% af næring (kcal) stammer fra proteiner d.v.s. gerne lyst kød, fjerkræ (ikke for meget fisk undt. de "slanke" som torsk og rødspætter = minus tungmetaller).

Nr. 3 - sørg for at mindst 20% af næring (kcal) stammer fra alle grøntsager undt. kogt/dampet rodgrønt (fordi stivelse i disse forvandler sig til en fede-bombe når de er kogte/dampede. Det er i orden når rodgrønt spises råt),

Nr. 4 - sørg for, at ikke mere end 10% af den daglige næring (kcal) stammer fra brød, ris, pasta, kartofler o.l. og erstat gerne disse med grøntsager.

Nr. 5 - sørg for, at det eneste sukker du får stammer fra frugt og grøntsager.

Nr. 6 - tilrettelæg en madplan for en uge ad gangen og spis hver 3. time undtagen om natten. Man skal spise til man lige er mæt, men ikke stopfyldt. En "udskejelse" om ugen eller to er ikke noget problem. Bemærk: man MÅ IKKE spise for lidt!.

Nr. 7 - mindst to gange i døgnet FØR du skal spise bør du gå en hurtig tur på min. 2 kilometer - og du skal sørge for at være forpustet når du er hjem igen (på denne måde kickstartet forbrænding holder sig oppe i op til 6-7 timer derfefter - derfor må man ikke gå denne tur lige før sengetid - så sover man nemlig ikke lige med det samme).

Nr. 8 - sørg for at drikke et glas vand hver anden time i den vågne tid og FOR GUDS SKYLD - LAD VÆRE MED AT DRIKKE TIL MÅLTIDERNE - drik det du skal drikke før og EFTER....ikke UNDER måltidet.

Nr. 9 - en "Børnealbyl" eller "Hjertemagnyl" hver morgen på tom mave med et glas vand i stuetemperatur (medmidre man HAR mavesår).

Kosttilskud i forbindelse med OMLÆGNINGEN:
    - "Multivitamin til kvinder i overgangsalderen" fra New Nordic
    - Mega-C 1500 mg depot 1xdag
    - mineralkapsel lige meget hvorfra bare det er "aminolekeret" 2xdag
    - Ø10 30 mg 2xdag
    - Glycoernæring fra Naturdrogeriet (drysses 1/2 tskf. over maden 3xdag)
    - Oliemix Udos Choise (på køl før og efter køb) 1 spskf. 3xdag UNDER måltider.

Bemærk: for hvert år man bliver ældre - skal man lægge 1/2 - 1 kilometer mere til de to daglige gåture. Dette for at kompensere for den naturlige aldersslid på de indre organer og deres dalende effektivitet.

Først ville du opleve "som om" din fordøjelse bliver endnu mere træg en uges tid eller halvanden ....men hurtigere end du regner med ville du opleve en lettelse, komfort og tiltagende - meget mere energi. Du ville også opleve, at dine kropslugte vil MIDLERTIDIGT ændre sig til det værre, så man må i bad et par ekstra gange om dagen.

Denne metode er effektiv overfor ALLE organubalancer som stammer fra aldersforandringerne - hormonmæssigt OG p.g.a. aldersslid. Det vil sige, at både fordøjelsen/evnen til at optage næring, udskillelse af affaldstoffer som helhed, organfunktion generelt samt ikke mindst regenerering på celleniveauet o.l. gavnes af disse kompenserende tiltag.

Dette er hvad jeg ville have gjort selv, hvis jeg ikke havde været nødt til at arbejde som jeg gør, men selv i dag prøver jeg at indrette tingene således, at jeg i en ikke alt for lang en fremtid kan igen begynde at leve på den måde som her beskrevet. Det er ikke så frygteligt vigtigt HVAD, men mere HVORDAN hvis I forstår.

I hvert fald virker intet som helst mere som jeg er vant til at det gjorde for år tilbage. Hverken forskellige diæter, eller faste, eller naturlægemidler. Det er mit indtryk, at hvis jeg skal have vægten ned - er der ikke noget vej udenom at ændre hele sin livsførelse. Spørgsmål er dog om jeg er villig til at afskaffe alle glæder (ikke nødvendigvis madglæder) som f.eks. at sove længe om søndagen, at sumpe foran computeren uden at skulle have sit mellemmåltid hver tredje time og hvad med, når man slet ikke er hjemme længe nok ad gangen til at kunne overholde denne strategi....? Der er mange daglige ting, som skal laves om på og jeg er endnu ikke parat med et svar på - hvad det er jeg er villig til at ændre for den slanke linies skyld.....

Mange knus og tanker
    Anina
    O.k., o.k. jeg skal være den første til at indrømme, at ovennævnte "regime" trods sin berettigelse, ikke er til at efterleve for os, almindedige fruentimmer med job, mand og hus, børn, kriser og.....hedeture....

Der findes dog andre muligheder, om ikke for det helt store vægttab, så i det mindste for at kunne fastholde vægten - uden de helt store, ubehagelige overraskelser når sommergarderoben skal løftes igen efter et år i skabet.....

Jeg har iagttaget, at hvis jeg spiser kød og grøntsager samlet i et måltid, grøntsager og kulhydrater i et andet måltid - altså UDEN at blande alle de 3 næringskilder SAMMEN - har min fordøjelse det meget bedre OG hvis jeg gør det gennem længere periode - tager jeg i det mindste ikke på.

Det samme gælder hvis jeg venter en times tid eller to med at få en dessert efter aftensmaden - sker der ikke det helt store på vægten. Hvis jeg derimod får min dessert umiddelbart efter maden - og dette er reglen, ja, så ses disse desserter hurtigt på sidebenene.

Jeg har holdt min vægt på 48-50 kg fra min søn er blevet født i 1975 til jeg var omkring de 46-47 år d.v.s. gennem i hvert fald de 24 år . I hele denne lange periode har jeg aldrig nogensinde spist noget som helst efter kl. 18:00 - lige meget om det var hverdag eller helligdag. Jeg fik dog rigeligt med kaffe og rent vand samt et enkelt æble lige før sengetid - men ellers et stort 0 i tidsrummet 18:00 - 12:00 ( kan bare ikke spise om morgenen).

Er der ellers nogen, som har noget at tilføje?
    Mange knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg har fanatisk efterlevet vægtkonsulenternes program, og jeg tabte mig 17 kg på en tre måneder. Det var et fint resultat og jeg var meget tilfreds med mig selv.
    Skæbnen ville at jeg skulle til eksamen, ikke kun en eksamen men flere eksamener over der strakte sig over halvandet år. Jeg havde ikke længere tid, muligheder og overskud til at vedligeholde kuren, og når jeg stresser får jeg lyst til at trøstespise. Resultatet er at jeg nu har taget det hele på igen.
    Jeg skriver ikke dette for at i skal få medlidenhed med mig, men for at understøtte at det er nødvendigt at lave en varig kostomlægning. Herefter kommer alle spørgsmålene, om man er villig til at være fanatisk med hvad man spiser i hele sit liv.
    Det er også svært at overholde en kostomlægning når man er gift med en, der er meget dygtig til at lave mad, som bestemt ikke er kalorielet.
    Trods alt besværet har jeg tænkt mig, at prøve at tabe mig igen. Det er trods alt bedre at tabe sig ind imellem end bare at lade stå til.
    Til tider er jeg ved at kaste op af at tænke på vægten, for vægten har haft en stor plads i mit liv, siden jeg var tyve år, og nu er jeg 50.

Jeg kan godt anbefale vægtkonsulenternes madplan, da jeg i det mindste aldrig er sulten, når jeg benytter mig af deres plan og opskrifter.

Dette indslag er et lille " suk" over livets genvordigheder for en kraftig kvinde på 50.

Kip

Bookmarks

Regler for indlæg