Viser resultater 1 til 14 af 14
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Standard Det ser mørkt ud for tusindvis af unge kvinder ...

Det ser mørkt ud for tusindvis af unge kvinder - hvis dr. Lee har ret (se under "overgangsalderen og plantehormoner").

Hvis det passer, at vi kvinder "oparbejder" lager af progesteron, hvis funktion er bl.a. at afbalancere funktionen af østrogen i vores organisme og dermes at forhindre dominansen af østrogen med dennes påvirkning af vore krop OG dagligdag - så får følgende artikel nakkehårene til at stritte af frygt.

Kvinder vil have færre blødninger...
    Af Lars Fogt

Unge kvinder springer i stor stil menstruationen over. Nu vil medicinalfirma lancere ny p-pille, så de kun får fire årlige blødninger.

Piger i dag orker ikke at have menstruation. De springer derfor den månedlige blødning over ved at tage flere p-pille-pakker i træk i stedet for at holde den naturlige pause til menstruation.
    »Det er mest kvinder under 25. Jeg møder en del, der ikke har tid til menstruation,« siger Charlotte Wilken-Jensen, faglig leder i Sex & Samfund og overlæge på Roskilde Sygehus. Samme melding kommer fra gynækologer i hele landet.
    Det er ikke spor farligt at springe menstruationen over. Kvinder skal dog holde pauser i ny og næ.
    »De fleste livmodere kan holde til, at man nøjes med en menstruation hver tredje måned,« siger Christina Felding, gynækolog hos Privathospitalet Danmark.
    Det verdensomspændende medicinalfirma Wyeth planlægger næste år at lancere en ny p-pille i Danmark, så man kan nøjes med menstruation fire gange om året.
    »Sådan tager unge kvinder p-piller i dag, og det forsøger den pille, vi har på vej, at rette sig ind efter,« siger administrende direktør Peter Popowicz.
    I USA kan man købe en tre måneders p-pille ved navn Seasonale.
    Feminister har i årtier sagt, at kvinder skal være stolte af deres menstruation. Men ifølge en undersøgelse fra Always, der laver hygiejnebind, vil 67 procent af alle kvinder helst være fri.
    »Og de lever endda af kvinders menstruation. Det er en utrolig gammeldags holdning, at en menstruation gør en mere kvindelig,« siger Christina Felding.

URBAN - torsdag den 28. april 2005
    http://www.urbanavis.dk/article.php?id=3217
    Hvis vi har brug for den totale hormonbalance for at trives, både fysisk og psykisk - kommer disse unge kvinder på et eller andet tidspunkt ud for at stort problem, der vil påvirke deres liv i uhørt grad.

Hvis de konsekvent vil undgå "utidige" blødninger - vil de samtidigt gå glip af den progesteronproduktion som kun finder sted under ægmodningsprocessen (og ellers under graviditeten). D.v.s. at deres østrogen får "frit spil" og vil opføre sig i organismen som ved en "overdosering" hvilket som helst stof - med utilsigtede "bivirkninger" tilfølge.

Hvad der undrer mig meget er, at Christina Felding som om nogen - er udmærket klar over progesteronets betydning for såvel ung som gammel kvindekrop - lægger navn til en "lovliggørelse" af yngre kvinders søgen efter en frigørelse af det kvindelige cyklus.

Helt fint med mig, at man ikke bryder sig om at have 3-4 dage ud af kalenderen hver måned - men hvis en frigørelse kan have en så høj en pris - og før man virkelig kender konsekvencerne ....ja, det kalder jeg at spille russisk rouletter med sit liv. Og pludseligt.... er jeg glad for at jeg ikke har en voksen datter i dag....

Jeg tror jeg snart jeg vil blokke oestrogen.dk på min computer. Det er ved at blive for meget af sponsor-mig-her-sponsor-mig-der. Man kunne åbne øjne og indse at Pernille rører ikke ved noget undtagen når der er penge i det - så må det jo vist også gælde Christine Felding som jo går i stalden hos Pernille. Så nu skal der promoveres nye hormoner til unge kvinder, så de får hormonstorm i deres krop og liv - til glæde for medicinalindustrigiganter og dem de sponsorerer.... Jeg tror at vores overgangsgener er intet i sammenligning til hvad der venter de unge (dumme?) autoritetstro kvinder..... Hold k..ft man...får det aldrig en ende...?

Kærlig hilsen -
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej Anina
    Jeg er ligeså chokeret som dig

Og så skal vi i overgangsalderen, fyldes med skrækkampagner, om hvor farligt det er at tage hormoner
    Hvad tænker de på ???
    Kærlig hilsen Sine

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej.
    Jeg så emnet omtalt i TV-avisen i går. De unge kvinder, der blev interviewede udtalte, at det" bare er så ulækkert" at have menstruation, så de tog rask væk p-piller uden pauser.
    Ja, jeg nyder da ikke at have menstruation...nu. I flere år inden min o-a. var jeg ked af tanken om, at en vigtig epoke i mit liv var forbi. Som sagt, så var det dengang
    Men, hvis det var p gr a mange smerter og andet ubehag, som de unge ville slippe for, så ville jeg nok forstå lidt mere af det. Der er ikke plads og tolerance til, at kvinder kan sygemelde sig, når de lider af svære smerter under menstruationen. DET BURDE DER VÆRE!!
    Men, problemet er, at de ikke gider have menstruation, det er for besværligt, det er for ulækkert.

Nogen skulle tage ansvar for det kedelige i den udvikling.
    Hilsner- Sissan

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Kære alle!

Jeg kan sagtens være enig i, at et samfund, der er blevet så forskruet, at det ikke længere tolerer kvindens normale cyklus, er helt ude i hampen.

Hvordan er problematikken blevet skabt?

Internettet og diverse fora ( f.eks. NetDoktor) har sikkert en god del af skylden. Man ( de unge) har spurgt indledningsvis, om det var muligt at udskyde menstruationen, måske fordi de skulle til fest/på ferie/være sammen med kæresten i week-end'en, og på et tidspunkt har det taget overhånd.

Samtidig vil kvinden generelt gerne have mere kontrol - have styr på tingene, og her kan det ikke nytte, at en menstruation pludselig dukker op.

Vi skal passe på ikke at tage alt for gode varer. :!:

Hverken de artikler, som vi læser ukritisk eller de artikler, som afspejler et billede af det, vi inderst inde drømmer om kunne være sandheden for os og om os.

Der er ingen tvivl om, at billedet er mere broget end som så! Tænk hvis det var muligt at screene alle, som dannede for lidt progesteron, og så bare tilbyde dem et tilskud, og den sag var klaret en gang for alle?

Vi skal have tilsat progesteron til vores vitaminpiller!

Nej, var det så enkelt - og passer det, at en lidet kendt læge i USA har gjort den "opdagelse", at vi danner for lidt progesteron, for 20 år siden, så ville vi have hørt meget mere om det.

Dermed ikke være sagt, at jeg går ind for systematsk manipulation af kroppens normale balance - men jeg tror helt ærligt, at tingene er langt mere komplicerede, end vi forestiller os.

Eksempel: i en alder af 37 er jeg gravid og aborterer spontant efter 8. uge.

Et år efter er jeg gravid igen og gynækologen ordinerer progesteron.
    Jeg får progesteron til 15. graviditetsuge med beskeden om, at efter 12. uge har det ingen effekt.

Jeg skulle så - i teorien - have oparbejdet progesteronmangel, og det skulle have indvirkning på efterfølgende fraviditeter?
    Jeg tror ikke på det! Progesteronen bliver dannet for at forberede forholdene i livmoderen på et lille nyt liv.

Jeg tror derimod, at kroppen udmærket er i stand til at skabe en balance, SÅFREMT de rette betingelser er der: ingen kunstige østrogener i økosystemet, ingen forurening, sund levevis o.s.v.

Hvis dr. Lees teorier havde hold i virkeligheden, havde verden og vi været informeret langt tidligere.

Påstand slut.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Standard

Dav Sally

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Vi skal passe på ikke at tage alt for gode varer. :!:
    Vi skal nok også passe på ikke at blive så forsigtige, så vi aldrig lærer noget nyt.
    Der er ingen tvivl om, at billedet er mere broget end som så!

Nej, var det så enkelt - og passer det, at en lidet kendt læge i USA har gjort den "opdagelse", at vi danner for lidt progesteron, for 20 år siden, så ville vi have hørt meget mere om det.
    Sally - fordi man er "lidet kendt" her i landet er langt fra en universel sandhed for resten af verden. Bare en søgning på Google giver 9.530.000 hits - så lidet kendt er man nok ikke, blot fordi du eller jeg ikke har hørt om manden før. Jeg selv har kendt til manden længe før jeg fik min første computer (1993)Please...
    Et år efter er jeg gravid igen og gynækologen ordinerer progesteron. Jeg får progesteron til 15. graviditetsuge med beskeden om, at efter 12. uge har det ingen effekt.

Jeg skulle så - i teorien - have oparbejdet progesteronmangel, og det skulle have indvirkning på efterfølgende graviditeter?
    Jeg tror ikke på det! Progesteronen bliver dannet for at forberede forholdene i livmoderen på et lille nyt liv.
    Forkert! Progesteron bliver ofteordineret forebyggende hvor der eksisterer risiko for en spontan abort eller for tidlig fødsel (jo, det har en effekt - men på noget andet senere i graviditeten). Og forkert igen - progesteronets virkninger er meget bredere end kun til fastholdelse af svangerskab. F.eks. mænd danner også progesteron og i deres tilfælde udgør progesteronet et forstadie til testosteron.

Progesteron bliver faktisk kaldt for "støttehormon" eller "hormonernes moder" netop fordi det som en joker kan træde ind i de fleste hormonbetingee funktioner i organismen og supplere op om, hvor der evt. eksisterer en ubalance eller ligefremt mangeltilstand.
    Hvis dr. Lees teorier havde hold i virkeligheden, havde verden og vi været informeret langt tidligere.
    Verden er informeret, bare ikke her i lille DK. Naturligt progesteron kan købes i det meste af verden, bare ikke her i lille DK...Hvorfor mon ikke det? For nogle år siden har man trukket salgstilladelsen for ProgestaCare i DK med begrundelse i at....det virkede. Det virkede men...eftersom det var en håndkøbs cremeprodukt gik masser af gynækologer arbejdsløse og velorienterede patienter gad ikke bruge den receptpligtige og bivirkningsfulde Perlutex (syntetisk pro-gestagen) hvilket gjorde medicinalindustrien ked af det...

Vågn op Sally og når du er vågen, gå så på de mange hjemmesider og studèr... jeg kan ikke fatte at du foretrækker en syntetisk tablet når du har mulighed for at AFPRØVE et alternativ FØRST. Jeg kan heller ikke fatte, at du har dette store behov for at nedgøre hvad du så lidt ved om. Specielt når ingen tvinger dig til at vælge denne løsning. Tabletterne kan jeg love dig for - løber ingen steder.

Hilsen - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Jow, jow...så blev jeg sat grundigt på plads

Jamen, så vil jeg da til at studere og undlade at svare spontant på noget jeg ikke ved en dyt om ....

Det er jo også det klogeste, når alt kommer til alt
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jow, jow...så blev jeg sat grundigt på plads
    Jamen, så vil jeg da til at studere og undlade at svare spontant på noget jeg ikke ved en dyt om ....
    Det er jo også det klogeste, når alt kommer til alt
    Hej Sally

DU er ikke blevet sat på plads - det er kun dit indlæg man har taget til genmæle på. Det kan ske i en debat , så du ved det
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej Sally.
    Du kan da godt svare spontant på noget, du ikke ved en dyt om...måske bare lidt mere undersøgende og nysgerrig på emnet i stedet?

Jeg er ved at afprøve cremen og kan ikke udtale mig om dens virkning generelt. Men jeg håber da inderligt, at den virke bare 70% på mig, så har den jo uendeligt mange fordele, som ikke opnås med syntetiske hormoner.

Kvinder kender de mulige konsekvenser ved brugen af de syntetiske hormoner og man må selv veje for og imod, som du jo også gør! At leve i det hede helved med alle de andre symptomer der følger med, er da ulideligt. Mest det skiftende humør, synes jeg. Men også hovedpinen, som jeg lider meget af i forbindelse med hedeturene.
    Jeg HAR prøvet syntetiske hormoner. Det tog mine hedeture, men det bragte så meget andet skidt -udover bekymringen for konsekvenserne- med sig, at jeg måtte stoppe og se mig om efter alternativer.
    Og cremen er det bedste hidtil, der har meldt sig...så må jeg se....

Nu er der ikke mange dage til datteren kommer ...

KH Sissan

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Jeg har været lidt ude og surfe - det ville da være for dumt andet.

Måske har jeg været uheldig, men de sider jeg har kigget på, oplyste ikke så meget om, hvordan Dr. Lee var kommet frem til sine resultater.

Jeg droppede ind på en del sider, der så meget kommercielle ud a la Herbalife, men det kan jo være en tilfældighed.

Jeg må indrømme, at det er gået helt hen over hovedet på mig, at en del gynækologer skulle være blevet arbejdsløse p.g.a. progesteroncremen - men jeg har jo heller ikke boet i DK de sidste år.

Jeg ville ikke støde nogen med mit indlæg, men blot give udtryk for min egen umiddelbare mening, uden i øvrigt at have studeret emnet først...

Jeg skal vist lige surfe lidt videre...
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Hej Alle

Jeg har fundet et link, hvor man kan hente mange oplysninger

http://physioage.com/site_map.htm

God søndag!
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Hej Alle

Jeg har fundet et link, hvor man kan hente mange oplysninger

http://physioage.com/site_map.htm

God søndag!
    Århh for h....... - den er også kommerciel - så er jeg stået af igen

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej Sally
    Hygger du dig

Har du læst alle de links der er herinde vedrørende progesteron ?

Jeg ved også, at gynækologen på Østrogen.dk har skrevet meget om DR. Lee og hans forskning - måske du skulle smutte derind en tur nu du er igang

Der er jo en del "levende" eks. på at han har ret - mig inc.

Hej fra Sine

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af sine
    Hej Sally
    Hygger du dig

Har du læst alle de links der er herinde vedrørende progesteron ?

Jeg ved også, at gynækologen på Østrogen.dk har skrevet meget om DR. Lee og hans forskning - måske du skulle smutte derind en tur nu du er igang

Der er jo en del "levende" eks. på at han har ret - mig inc.

Hej fra Sine
    Kære Sine
    Jeg er ved at læse links på forum - det jeg var ude efter i første omgang, var en rent videnskabelig undersøgelse, som kunne forklare mig om, hvordan de forskellige hormoner i mennesket virker.
    Derfra ville jeg bevæge mig ind i området "behandling af symptomer".

Når jeg går i gang med at undersøge noget, som jeg ikke ved nok om, er jeg nødt til at arbejde mig systematisk igennem tingene - sådan er jeg bare lavet.

Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at du bliver hjulpet af cremen, og det har jeg heller aldrig givet udtryk for.

Mit indlæg om kommercielle sider skulle bare tages som udtryk for, at jeg endnu ikke havde fundet MIT rigtige sted at begynde.

Så kan du hævde, at det må være nok, at den og den siger, at sådan hænger det sammen, og det gør det da nok også. Men for at forstå hvordan og HVORFOR det hænger sådan sammen, kræver det for mig at indsamle lidt mere viden.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Her er lidt om bl a progesteron cremen fra Victoriaklinikken

http://130.228.0.27/Hormonstatus.5557.0.html

KH Sissan

Bookmarks

Regler for indlæg