Viser resultater 1 til 7 af 7
    Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Standard Ærlighed og søgen...

Vi var på strøget i går, den unge dame havde fået et gavekort til tøj som skulle bruges, på vej hjem finder vi er herretegnebog som er tabt : Vi aftaler at vi vil finde sygesikringsbevis når vi kommer hjem og derefter kontakte ejeren. Så langt så godt!
    Vel hjemme igen kigger vi i pungen og jeg ser til min skræk at det er en nordmand der ejer den, der ligger ikke noget med adressen på, kun med navn, jeg går så og tænker lidt over det, skal jeg sende den til den norske bank eller aflevere den til politiet??
    Enden på det hele bliver at jeg finder "De gule sider" i Norge, finder en med samme navn, der er adresse og tlf nummer... jeg ringer så til nummeret uden held, sender en sms til mobilnummeret også uden held.... (FJOLS jeg skal jo ikke kun trykke + 47, der skal et par 00 først) det fandt jeg ud af kl 22 Sendte så en sms igen, og nu er jeg lige blevet ringet op Ejeren skal rejse hjem i dag, så vi skal mødes kl 17.30 så de kan få den tilbage, jeg blev spurgt om der var penge i, og der var lidt norske og nogle småpenge i danske, så siger hende der ringede at der nok var en der havde fundet den før mig for der skulle være flere i.... jeg havde kun lige kigget løst i den, for at finde navn, så jeg kiggede bedre efter og der ligger så 1100 norske kr i den, jeg tror det bliver en GLAD ejer der får sin pung OG penge tilbage
    Det er UTROLIGT hvad man kan bruge nettet til
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Standard Re: Ærlighed og søgen...

He, he... hvorfor med "skræk" ? Efter at have "mødt" Yvette her på sitet - ææææææælsker jeg bare ALLE nordmænd og de kan bare ikke gøre noget som helst forkert
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Fordi jeg havde jo ikke lige regnet med at jeg skulle lege snushane for at finde ejeren... havde regnet med den "lette" måde, et sygesikringsbevis og et opkald
    Men jeg lærte da en del af det og glemmer ALDRIG at når og hvis jeg skal ringe udenlands så skal jeg huske 00 og så landekode
    Og så kan jeg faktisk godt forstå norsk (bilder jeg mig ind)
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jun 2007

Det var to dejlige vinkler på din historie.

Din ærlighed og nordmandens taknemmelighed.

Jeg fandt også en pung engang, som jeg afleverede til politiet, efter jeg havde forsøgt at kontakte ejermanden direkte. Intet svar på telefonen.

Så ringede jeg alligevel senere, fik fat i ejeren og sagde, at jeg havde fundet pungen uden penge, og at han kunne finde den på politistationen.

Svaret var: "Nå."

Det var så alt... ikke tak. NADA!!!

Men jeg gør det samme næste gang.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    He, he... hvorfor med "skræk" ? Efter at have "mødt" Yvette her på sitet - ææææææælsker jeg bare ALLE nordmænd og de kan bare ikke gøre noget som helst forkert
    Hehe! Takk! Og jeg bare eeelsker danskene.

Jeg har en lignende historie om min sønn, som fant lommeboken til en eldre kvinne. På en øde landevei. Hun hadde lagt den på taket på bilen og den falt av da hun kjørte....fikk vi vite i ettertid. Der låg ca kr 2 000,-. Min sønn fikk en blomsterbukett i finnerlønn. Jeg tror han kunne tenke seg noe annet.
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    72

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette Se indlæg
    Jeg tror han kunne tenke seg noe annet.
    eller eller ?

(Sikke meget kan man "sige" kun med smilleys )
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette Se indlæg

Jeg tror han kunne tenke seg noe annet.

Hmmm... han fik da mere end jeg fik eller og dog... jeg fik "lov" at betale 30 kr for at afleverer tegnebogen til rette ejer, men så fik jeg set hovedbanegården indefra, der har jeg ikke været i flere år
    Knus fra Helle

Lignende emner

1. To slags ærlighed iflg. Christopher Arzrouni
    By Anina W. in forum Politik og samfund
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 14-06-08, 10:09

Bookmarks

Regler for indlæg