Ikke værd at savne indtil videre! Det fordømte stofskifte!
Hej piger :)
Så er mit Internet oppe igen, et par dage tildligere end bebudet (kan betale sig at dele "stationen" med et par store virksomheder :wink: ).
Men selv om jeg kan komme på Nettet, bliver det ikke til det helt store de næste par uger.
For at gøre en ålelang historie kort - vil jeg lige fortælle, at i 1978 har jeg fået en lille bitte struma uden symptomer og med minimal forhøjede stofskifte. Som følge af forhastet behandling iflg. en fejldiagnose endte det med, at min skjoldbruskkirtel er bjevet fjernet på RAS.
Jeg har siden døjet med et lavt stofskifte, der kun vanskeligt og tilnærmelsesværdigt lod sig medicinere. Dvs. jeg har siden haft adskillige dyk medicinen ikke kunne forebygge og disse medfører altid, at medicinen skal justeres og OM det vil virke (gør langt fra hver gang) vil vise sig i løbet af de næste 14 dag. Hvis det heller ikke virker godt nok i denne gang - vil jeg tage springet og begynde at medicinere mig selv med det gamle middel, der var i brug før de syntetiske kom til. Det syntetiske er nemlig kun et hormon tyroxin (T4),som hos flere delvis omdannes til liotryronin (TY3), men ikke hos alle og indtil nu heller ikke hos mig.
Dvs. at jeg mere eller mindre går i underskud, hvilket gør mig endnu mere modtagelig for div. udsving, hvilke igen melder sig flere og flere af med alderen.
Jeg orker ikke at remse op hvad et lavt stofskifte gør på langt sigt ved kroppen og sindet - men jeg kan forsikre om, at det ikke er for børn at høre om det. Dettte betyder også bl.a. at der er næsten ingenting jeg orker når det dykker mest + kniber det meget med skrive, regne, skabe og huske. Det er derfor at jeg skriver i overskriften: "Ikke værd at savne indtil videre".
Når denne fase er overstået og det viser sig at medicinjusteringen forslår som det plejer - et stort nul - vil jeg gå på Nettet og skaffe mig Armour Thyroid der er fremstillet af skjoldbruskkirtler fra grisene og indeholder begge hormoner, bl.a. det jeg ikke selv danner af min medicin. Der er ikke andet for. Det lave stofskitfte ødelægger med tiden åndsevner og personlighed + ødelægger de indre organer som følge af underforsyninger samt den mangelfulde transport af metabolitter ud af kroppen. Så her er der faktisk ikke andet for.
Så tænk ikke så meget på mig og fremfor alt - lad være med at føle jer ignoreret af mig. Det passer nemlig ikke!!! Men jeg er nødt til, med mellemrum at "gemme" mig og spare på kræfter, hvor selv en lille snak eller kort besked kan udmatte mig til sokkeholdere. Derfor opsummerer jeg nu og tager springet mod egen medicinimport i den nærmeste fremtid.
Jeg er sq.. bekendt med alle mulige indvendinger der kan komme i denne situation, men efter snart 29 år med denne sygdom/tilstand er tiden inde til, at jeg tager ansvaret for mit helbred tilbage fra lægerne, der på intet tidspunkt i løbet af alle disse år - ikke en eneste gang foldede ørerne ud og og hjalp effektivt! Det skal være løgn, skal det! Ellers bliver det kun værre og dette er lige så sikkert som amen i kirken.
Jeg har lige mandet mig op til en, lidt udvidet forklaring på mit fravær og "manglende interesse". Håber I kan bruge det og lade jer overbevise om, at I er lige så meget i hjertet som altid, blot at det er mig, der lige pt. ikke er fem sure sild værd 8)
Prøv lige at kaste et blik på dette link: https://www.overgangsalderen.dk/foru...ead.php?t=8872 "Brevet til Oprah". Her står, stort set det hele - både af hvad det er og hvordan man lades i stikken af sagkundskaben.... Denne fejldiagnose og lægesjusk jeg har været udsat for dengang, er utvivlsomt blevet til livets største udfordring og et ufatteligt tidspilde, takket være en knivgal endokrinolog, der mente at kniven var det bedste middel :evil:
Re: Ikke værd at savne indtil videre! Det fordømte stofskift
Citer:
Oprindeligt indsendt af Anina
Jeg har siden døjet med et lavt stofskifte, der kun vanskeligt og tilnærmelsesværdigt lod sig medicinere. Dvs. jeg har siden haft adskillige dyk medicinen ikke kunne forebygge og disse medfører altid, at medicinen skal justeres og OM det vil virke (gør langt fra hver gang) vil vise sig i løbet af de næste 14 dag. Hvis det heller ikke virker godt nok i denne gang - vil jeg tage springet og begynde at medicinere mig selv med det gamle middel, der var i brug før de syntetiske kom til. Det syntetiske er nemlig kun et hormon tyroxin (T4),som hos flere delvis omdannes til liotryronin (Y3), men ikke hos alle og indtil nu heller ikke hos mig.
Jeg vil meget gerne fortælle, at for ca. en uge siden har jeg omsider taget springet og er begyndt at medicinere mig selv med det nye "gamle" middel mod lavt stofskifte. :ny18
Jeg bliver "coach`et" af Yvette, der er den rene "troldkvinde" når det gælder om at omregne grains til miligrammer.... og så fortæller hun mig hvad jeg skal være særlig opmærksom på - positivt eller negativt...
Yvette har selvbehandlet sig gennem flere år og er derfor meget fint velbevandret i dette oprindelige stofskiftemiddel... Faktisk er jeg ikke sikker på, om jeg i det hele taget havde turdet "tage springet" hvis det ikke var for hende :smi003
Det er ikke det rette tidspunkt at skrive om den gode virkning af lægemidlet, fordi jeg har faktisk besvær med at holde mig vågen lige nu... men det er kun fordi jeg havde kørt på job allerede klokken 03 i nat og det er ikke noget at sige til, at jeg nu trænger til en lur... før jeg kan fortsætte denne beretning....
Vi "ses" når jeg igen er helt vågen.... om et par timer eller deromkring :smt039
Citer:
Jeg vil meget gerne fortælle, at for ca. en uge siden har jeg omsider taget springet og er begyndt at medicinere mig selv med det nye "gamle" middel mod lavt stofskifte. :ny18
Jeg bliver "coach`et" af Yvette, der er den rene "troldkvinde" når det gælder om at omregne grains til miligrammer.... og så fortæller hun mig hvad jeg skal være særlig opmærksom på - positivt eller negativt...
Yvette har selvbehandlet sig gennem flere år og er derfor meget fint velbevandret i dette oprindelige stofskiftemiddel... Faktisk er jeg ikke sikker på, om jeg i det hele taget havde turdet "tage springet" hvis det ikke var for hende :smi003
Spennede dette Anina! :wink: Vi tar begge selv ansvar for egen helse, siden legen gjetter like meget som oss. Det er iallefall min erfaring. Jeg har brukt Armour (naturlig thyroksin) en tid nå - og føler at den gir bedre helse enn syntetisk thyroksin. Legen nekter å skrive ut denne så da blir det import. Stabukker!! :evil:
Citer:
Det er ikke det rette tidspunkt at skrive om den gode virkning af lægemidlet, fordi jeg har faktisk besvær med at holde mig vågen lige nu... men det er kun fordi jeg havde kørt på job allerede klokken 03 i nat og det er ikke noget at sige til, at jeg nu trænger til en lur... før jeg kan fortsætte denne beretning....
Vi "ses" når jeg igen er helt vågen.... om et par timer eller deromkring :smt039
Vi er så spente på hvordan det vil gå med deg fremover. Alle gode lykkeønsker fra oss alle! Vi "snakkes" underveis :smi054 :smi055
Citer:
Citer:
Jeg har siden døjet med et lavt stofskifte, der kun vanskeligt og tilnærmelsesværdigt lod sig medicinere. Dvs. jeg har siden haft adskillige dyk medicinen ikke kunne forebygge og disse medfører altid, at medicinen skal justeres og OM det vil virke (gør langt fra hver gang) vil vise sig i løbet af de næste 14 dag. Hvis det heller ikke virker godt nok i denne gang - vil jeg tage springet og begynde at medicinere mig selv med det gamle middel, der var i brug før de syntetiske kom til. Det syntetiske er nemlig kun et hormon tyroxin (T4),som hos flere delvis omdannes til liotryronin (Y3), men ikke hos alle og indtil nu heller ikke hos mig.
Jeg vil meget gerne fortælle, at for ca. en uge siden har jeg omsider taget springet og
er begyndt at medicinere mig selv med det nye "gamle" middel mod lavt stofskifte. :ny18
Den 15. maj, takket være Yvette - har jeg omsider taget mig sammen til at starte på Westhroid..... forinden havde jeg bare kigget på pakken et par måneder eller tre. Indtil denne dato havde jeg indtaget 100 mcq Eltroxin om dagen i omkring 30 år, og uden synnerlig effekt...
Jeg har på intet tidspunkt mærket noget til evt. "hyper-reaktioner" i kroppen/psyken, som følge af den nye medicin. Med erindring om "gamle dage" mener jeg, at mit naturlige reference ligger ret højt, uden at jeg af denne grund var hverken hyperaktiv eller manisk. Mener selv, at mit oprindelige, naturlige thyroid-hormonniveau ligger i den høje ende af skalaen.... og det er måske derfor, at jeg ikke reagerer negativt på denne forholdsvis hurtige øgning af dosis...
I dag, den 29. maj kan jeg konstatere følgende ændringer (i tilfældig rækkefølge):
1. min reflux er borte
2. min halsbrand er borte
3. vand i kroppen er væk
4. sover 2-3 timer MINDRE i døgnet, uden at være mere træt af den grund
5. kan synge (igen) en hel oktav højere end i mange år (mangler fortsat 1,5 oktav til at komme op på det gamle stemme-leje
6. diarrè, slim samt kaotiske toiletvaner er helt væk
7. sveder igen (jeg var før så tør, at jeg end ikke kunne afsætte fingeaftryk på glas/spejl)
8. lugte-/smagssans som før (alting dufter/smager bedre end før)
9. fryser overhovedet ikke
10. lysoverfølsomhed og "sand" i øjnene er væk
11. soleksem på hænderne er forsvundet helt i løbet af ugen
12. hiver færre hår ud under børstningen
13. kan gå op ad trapperne uden at være forpustet og uden at vralte til begge sider
14. poser under øjnene er væk
15. ingen muskeltræthed
Jeg har ingen idè om det fortsætter, så jeg vil vente med at klappe i hænderne til der er gået et rum tid. Krydser fingrene. :)