Vedr. skema om stofskiftesvar samt liste på afkrydsning
Citer:
Oprindeligt indsendt af Annemarie
Hvis andre kan have interesse for følgende, vil jeg gerne fremsende skemaer, som min kære mand har fabrikeret:
Jeg syntes, det er vigtigt at man ved behandlingens start:
- Får sagt, at man ønsker kopi af lab. prøverne
- Laver et skema over stofskifte tal:
- Dato for blodprøver
- Dato for svar fra endokrinologen
- Nedskriver blodprøvetallene
- Daglig dosis (f.eks. af Eltroxin)
- Om der er ændret i dosis og hvor meget
- Og under bemærkninger kan skrives: Lægens ordination, egen ændring og lignende.
Tillige kan man udfylde et afkrydsningsskema. Dette indeholder symptomer ved forhøjet og for lavt stofskifte. F.eks: Det kan afkrydses med X for sværere symptomer (eller rødt). / = lettere symptomer (eller gult).
Hvor mange kan lige huske symptomer for 14 dage eller 1 måned siden? Man kan måske bare huske, at man havde det rigtigt skidt.
Det kan så bruges ved kontrol/samtale med lægen eller til eget brug, hvor det kan sammenlignes med oversigten over stofskiftetal og hvilken dosis der har været indtaget.
Jeg jeg er endnu ikke blevet helt fortrolig med computeren, men det lykkes vel en dag. :roll:
Jeg har "knoklet", siden jeg kom fra arbejde på at få fremsendt disse lister til admin, som vil sætte dem ind for mig. Ja, de skulle scannes og laves som en billedfil, førend det kunne lykkes. :cry:
Jeg havde afprøvet, det ved at sende til mig selv. Men der kom ingen mail. Ja, tænk. Jeg har skiftet e-mail adresse, og har ikke fået ændret dette i mit adressekartotek. Åh ja.
Men nu håber jeg at det lykkes. :D :D :D
Håber at disse kan være til nytte for mange af jer.
Der kan måske være enkelte symptomer, der ikke helt passer på stofskiftesygdomme, men symptomerne kan også være diffuse, så det kan være svært at konstatere, hvad der hører til stofskiftet.
Jeg har også skrevet Addisons på, idet jeg har været til ACTH test for binyrerne. Svaret kendes ikke endnu - men det kan være en af bivirkningerne når stofskiftet så ofte har været forhøjet.
Med venlig hilsen
Annemarie :idea: ha ha
1 vedhæftning(er)
Vedr. skema om stofskiftesvar samt liste på afkrydsning
Citer:
Oprindeligt indsendt af Annemarie
Hvis andre kan have interesse for følgende, vil jeg gerne fremsende skemaer, som min kære mand har fabrikeret:
Jeg syntes, det er vigtigt at man ved behandlingens start:
- Får sagt, at man ønsker kopi af lab. prøverne
- Laver et skema over stofskifte tal:
- Dato for blodprøver
- Dato for svar fra endokrinologen
- Nedskriver blodprøvetallene
- Daglig dosis (f.eks. af Eltroxin)
- Om der er ændret i dosis og hvor meget
- Og under bemærkninger kan skrives: Lægens ordination, egen ændring og lignende.
Tillige kan man udfylde et afkrydsningsskema. Dette indeholder symptomer ved forhøjet og for lavt stofskifte. F.eks: Det kan afkrydses med X for sværere symptomer (eller rødt). / = lettere symptomer (eller gult).
Hvor mange kan lige huske symptomer for 14 dage eller 1 måned siden? Man kan måske bare huske, at man havde det rigtigt skidt.
Det kan så bruges ved kontrol/samtale med lægen eller til eget brug, hvor det kan sammenlignes med oversigten over stofskiftetal og hvilken dosis der har været indtaget.
EDIT/Thyra: Grunden til at denne tråd opdateres er, at alle skemaer i dette emne er forsvundet efter at den eksterne image-host lukkede.
Annemaries tre skemaer: Doseringsskema, Dagsskema og Oversigt over stofskiftetal er udviklet af Annemaries mand i 2007 til eget brug. Det er immervæk næsten 9 år siden at disse skemaer blev til, og er derfor ikke muligt at benytte digitalt. De er dog fortsat uvurderlige som inspiration til evt. at fremstille egne, personlige skemaer til brug for stofskiftepatienter, der ønsker at have et system til at følge effekten af deres behandling. Herunder finder du en PDF-fil med disse tre skemaer.
Re: Vedr. skema om stofskiftesvar samt liste på afkrydsning
Hej Annemarie :)
Jeg har kopieret dine skemaer over til https://www.overgangsalderen.dk/foru...skifte-skemaer .
"Problemet" er, at hvis der ikke skrives herinde mindst hver anden dag - vil google`s indekseringsmaskiner ikke komme ind her for at hente links til Internettet, og så er der ikke så mange udefra, der kan finde dine skemaer. Derfor har jeg flyttet dem over, hvor Google indekserer hver dag. :)
Citer:
Oprindeligt indsendt af louise
Jeg er straks gået i gang med den røde og blå kuglepen.
Og hej Louise :)
Hvordan går det så med at bruge skemaer?