Tænk dig rask, slank og glad
Der er større kraft i tanken end de fleste tror
At kunne tænke sig rask, ja endda slank, vil de fleste nok mene, lyder for godt til at kunne være sandt. Eller som noget hokus pokus. Men i virkeligheden er det en helt naturlig kraft der ligger i os alle sammen. Men som de færreste bruger, fordi de ikke er bevidst om kraften i - og virkningen af - tanken.
Der er forsket i dét med tanker. Men slet ikke nok. Og de positive resultater er ikke alment kendt. Men hvad med selv at prøve det af, og mærke, at det virker. Vi ved det jo egentlig godt. Hvis vi går og tænker på noget, vi ikke rigtigt tør, kommer der et fysisk udslag. Måske lidt rysten p.gr. af nervøsitet, du sveder ekstra, eller får røde knopper på halsen. Jo, den slags kender vi. Men kender vi det også modsat – og bruger det positivt? I det mindste kender vi sætningen: Jeg blev så glad, at jeg helt glemte, at jeg var syg! En del af os har jo mærket det på egen krop.
Altså kan positive tanker gøre dig rask. Eller raskere.
Jeg har hørt flere fortælle, at de har tænkt sygdomme og skavanker væk. I starten troede jeg ikke på det, men jeg er blevet klogere – af egen erfaring.
For nogle år siden fik jeg en rigtig grim, stor åreknude på det ene ben, som hele to læger sagde, kun kunne fjernes ved operation. Men jeg tænkte den væk! Fokuserede simpelthen på den og visualiserede en stor laserstråle ned i den. Forestillede mig, at den laserstråle splittede knuden ad, så den skrumpede ind og forsvandt.
Jeg mærkede, at når jeg tænkte de tanker, blev benet helt varmt i det område, hvor åreknuden var – uden at jeg overhovedet rørte ved benet. I løbet af en god månedstid var knuden totalt forsvundet.
Jeg har senere sat ind med tanker, hver gang jeg følte mig svag. Tænkt, at jeg var sund, rask og stærk. Og jeg har ikke været syg. Ikke en eneste gang. Selv lidt kriblen i halsen og følelsen af en begyndende forkølelse har kunnet stoppes ”ved porten” og er aldrig blevet til noget.
Det her for at fortælle, at jeg har prøvet det på egen krop. At visualisere skavanker og begyndende sygdomme væk. I stedet har jeg det gavnlige, det smukke, dejlige og naturlige ind. Resultatet: Du skaber billederne af det, du ønsker – du tiltrækker det – og det manifesterer sig i kroppen. Både gode, glade tanker, som fysisk sundhed. Du er, hvad du tænker!
Jeg har også slanket mig på den måde. Tænkt mig slank – hvilket gjorde, at jeg senere skrev min alternative slankebog ’Slank på den lette måde’ – med masser af den slags eksempler. Så andre også kunne få gavn af det. Bogen er skrevet ud fra mange års erfaring med at rådgive folk i at tænke positive tanker – og i at slanke sig på en alternativ og naturlig måde, hvor jeg har set, at metoden både virker og holder.
I virkeligheden er det hele så enkelt. Vi tror tit, at jo mere kompliceret det er, jo flere indviklede ”opskrifter” vi hører om sygdom og sundhed, jo bedre virker det. Men sundhed og helbredelse er ikke kompliceret. Det er enkelt, for det starter ved tanken. Dermed ikke sagt, at der ikke af og til skal suppleres med andet. Men nogle gange er tanken nok.
Vi ser det af og til. En alvorligt syg mand, måske endda opgivet af lægerne, besøger en person, som kalder sig Alternativ Helbreder. Denne person lægger hænderne på den syge, fortæller måske, at han nu bliver fuldstændig rask. Måske gør denne helbreder ikke andet. Og i visse tilfælde ser vi vitterligt, at den syge bliver rask.
Nogen kalder det et mirakel. Men spørgsmålet opstår: Var det nu denne helbreder, der gjorde den syge rask? Måske. Men ikke nødvendigvis. Men han har vækket den syges tro på, at helbredelsen begynder i samme øjeblik, han får hænderne lagt på kroppen – og dermed vågner den syges selvhelbredende kræfter.
Der sker via tanken. Via visualisering af kroppens sunde tilstand. Den syge bliver, hvad han tænker. Før var han måske opgivet, og dermed tænkte han sygdom, håbløshed, svaghed – og det blev sådan. Nu tænker han helbredelse, sundhed, og det begynder at gro frem i ham, vokse – og dermed at manifestere sig fysisk.
Prøv det af, dét at fokusere tankerne mod positive ændringer, før du siger, at det nok ikke virker. Det virker, hvis du ikke giver op efter fem minutter! Det betyder ikke, at du ikke også kan bruge lægen, eller andet. Og selvfølgelig hører det med til et sundt liv også at spise og leve sundt.
Men du kan altid supplere med tankerne, med visualisering, og du vil blive overrasket over, hvor kraftigt det virker. Det virkemiddel er gratis og altid lige ved hånden. Mere praktisk kan det ikke være.
Artiklen "snuppet" på www.dsgnet.dk , hvor der findes et utal af nyttige og interessante artikler om vores helbred.
Se mere til forfatteren på www.irmalauridsen.dk hvor man kan læse om bogen "Slank på den lette måde" - "slankebogen for dig, der ikke orker at være på en hård kur. Det er nemlig noget helt andet, der skal til. En metode, der er både enkel og let. Følger du bogens lette råd, kan du slet ikke undgå at blive slank. Og du vil opleve, at det holder." + uddrag af bogen.