Hvordan blev I 100% sikker på, I var i overgangsalderen?
Jeg ved ikke så meget om overgangsalderen, men den må jo snart komme. Jeg har læst lidt om det rundt omkring på nettet, men det virker så teoretisk.
Hvordan mærkede I det og var sikre på, det var overgangsalderen?
Jeg ved godt, at der kommer uregelmæssig mens. og hedeture. Er det et stensikkert tegn?
Jeg har fået at vide, at man normalt kommer i overgangsalderen på ca. samme som ens mor gjorde det?
Har det nogen betydning, man har født børn? Det har jeg desværre ikke.
Det er nok lidt begynderspørgsmål, det må I undskylde. Men emnet er begyndt at optage mig lidt.
Re: Hvordan blev I 100% sikker på, I var i overgangsalderen
Citer:
Oprindeligt indsendt af Tilje
Jeg ved ikke så meget om overgangsalderen, men den må jo snart komme. Jeg har læst lidt om det rundt omkring på nettet, men det virker så teoretisk.
Hvordan mærkede I det og var sikre på, det var overgangsalderen?
Jeg ved godt, at der kommer uregelmæssig mens. og hedeture. Er det et stensikkert tegn?
Jeg har fået at vide, at man normalt kommer i overgangsalderen på ca. samme som ens mor gjorde det?
Det er nok lidt begynderspørgsmål, det må I undskylde. Men emnet er begyndt at optage mig lidt.
Kære Tilje
Jeg begyndte at få uregelmæssige blødninger for 4 år siden - de kom faktisk hver 14. dag i en lang periode. En behandling med minipiller i 3 mdr. rettede dem ind et halvt års tid - så var den gal igen.
Samtidig begyndte jeg at få flere og flere skæg-hår på hagen ( har vel en 20 stykker, som jeg flår ud, når jeg mærker dem) - et tegn på - går jeg ud fra - at det mandlige hormon har fået overtaget, og at østrogendannelsen er på nedtur.
I 2004 havde jeg 4 menstruationer - den sidste i oktober - og herefter har hedeturene voldsomt meldt deres indtog.
Så jo, jeg er ikke i tvivl om at JEG er i overgangsalderen :evil:
Men du behøver jo ikke at få det sådan :D
KH
Sally
Re: Hvordan blev I 100% sikker på, I var i overgangsalderen
Citer:
Oprindeligt indsendt af Tilje
Kære Tilje
Om det har betydning, at du ikke har fået børn, er jo ikke sådan til at svare på. Der bliver man vist nødt til at se på, hvorfor du ikke har fået børn - var det på grund af fysiske problemer hos dig? :?:
Ellers er der jo så mange andre - og helt private grunder - der kan spille ind.
Hvis du har haft en eller anden fysisk "defekt" som har gjort, at du ikke KUNNE få børn, så kan man godt forestille sig, at det kan have indvirkning på, om du får flere/færre (andre) gener end "normalt" i overgangsalderen.
Disse spørgsmål skulle du kunne få afklaret hos din læge.
Nu skal du ikke gå og bekymre dig unødigt, men bare spørge løs, som du har gjort indtil nu :D
KH
Sally