Er det mig der er ved at blive skør???
Jeg er 49 år og ved faktisk ikke om det er overgangsalder eller depression, der er mit problem. Kan ikke tage mig sammen til noget og har mest lyst til at blive under dynen hele dagen. Kun på arbejde, når jeg har travl har jeg det godt nok. Lige så snart jeg har fri er gejsten væk. Derhjemme virker alt uoverskueligt for mig.
Får flere gange om dagen en brændende fornemmelse i hele kroppen, som om der er ild under huden, og bagefter plages jeg af modløshed som jeg aldrig har mærket til før.
Hvad er det for noget?????? Har andre oplevet det samme eller er det mig der er ved at blive skør??
På hvilket tidspunkt er det præcist at man kan måle overgangsalderen? Er det midt i den eller er der nogen som ved det?
venligst
Alexa
Re: Er det mig der er ved at blive skør???
Citer:
Oprindeligt indsendt af Alexa
Jeg er 49 år og ved faktisk ikke om det er overgangsalder eller depression, der er mit problem. Kan ikke tage mig sammen til noget og har mest lyst til at blive under dynen hele dagen. Kun på arbejde, når jeg har travl har jeg det godt nok. Lige så snart jeg har fri er gejsten væk. Derhjemme virker alt uoverskueligt for mig.
Får flere gange om dagen en brændende fornemmelse i hele kroppen, som om der er ild under huden, og bagefter plages jeg af modløshed som jeg aldrig har mærket til før.
Hvad er det for noget?????? Har andre oplevet det samme eller er det mig der er ved at blive skør??
På hvilket tidspunkt er det præcist at man kan måle overgangsalderen? Er det midt i den eller er der nogen som ved det?
venligst
Alexa
Kære Alexa - som andre har skrevet her lyder det som om, at du er i begyndende overgangsalder. Hvordan ser din menstruationscyklus ud?
Jeg kender godt den der følelse med tristhed og initiativløshed. F.eks. har jeg oplevet at være ude - fuld af energi, men ligeså snart jeg kommer inden for døren pifter den ud, som luften af en ballon.
Jeg kan endda have gået og planlagt, hvad jeg skulle lave, når jeg kom hjem, men indenfor døren forsvandt lysten bare omgående.
Grave sig ned under dynen og bare sove dur heller ikke - det slår aldrig fejl, at den ene hedetur afløser den anden, så søvn bliver det heller ikke rigtigt til.
Tror du, at du er tilbøjelig til at bruge al din energi på arbejdet? Og at du bare har mindre energi til rådighed samlet?
Jeg giver dig ret i, at det ikke er til at holde ud at have det sådan :cry: