bøger, neej, ikke en gæst
Hmm, det var altså ikke en gæst, det var mig, Sissan :D
Passion for bøger.....jeah!!!
Hej Sissan
Vi kan måske indrette et særskilt "titelbibliotek" herinde, hvor vi lægger titlerne på alle bøger, der har rørt os på den ene eller den anden måde dybt og afgørende, eller blot har givet os en fornøjelig stund.
Jeg selv kunne sagtens overkomme al leve af, at læse bøger på fuldtid. Men jeg er bange for, at denne drøm forbliver en drøm indtil jeg ikke længer kan præstere selv at skaffe mig et levebrød.
Indtil videre køber jeg bøger uden at kunne læse dem med det samme :evil: , men det næstbedste er i det mindste at kunne se hen på boghylderne og nøjes med forventningsglæden.
Et rigtigt godt sted at se efter specifikke bøger er www.antikvariat.net Den dækker alle (tilsluttede=rigtig mange) skandinaviske antikvariater og man kan søge på hvad som helst. Der er milioner af bøger at få, og de fleste til rimelige priser + porto. de fleste sender bøgerne vedlagt et girokort, hvilket kan være en rigtig udfordring, når man skal betale på et girokort til f.eks. Norge.
Jeg selv lidt mere til de ældre forfattere og Sigrid Undset er iblandt de aller mest foretrukne. Så kommer Pearl S.Buck, Thit Jensen, Agnes Henningsen, Viktor E.Frankl, Erich From, Stefan Zweig, Emil Zola og desperat mange andre jeg ikke kan skrive om på en gang, så det må vente.
Jeg er ret kold over for verdens store klassikere generelt. Jeg har læst de fleste men kun de færreste kunne byde på "lyset for enden af tunellen" og evindelige bekræftelser på, at dette er en jammerdal vi lever i - er der mere end rigeligt af i hverdagen. At få at vide, at intet af de aktuelle "uvæsener" politisk, socialt og kulturelt - er nyopståede og sådan var det også i uendelige tider, helt tilbage til antikken, hvorfra adskillige kilder beretter om individuelle og kollektive livsvilkår, som i forbløffende grad ligner vore egne oplevelser af i dag - ja, så bliver jeg demotiveret og tager kun sjældent den samme klassiker frem igen.
Prøv at surfe på www.antikvariat.net og "snus" til milionerne af støvede, gode bøger
:D :D :D
Så vil du elske disse hr....
Citer:
Oprindeligt indsendt af sine
Hej :)
En bog jeg husker som meget spændende læsning ( for mit vedkommende) det er en der hedder : Et bedre forår, af Hans Lyngby Jepsen
Nu er jeg til tider glad for at gå tilbage i tiden, og denne bog følger en kvindes livsforløb fra barn - ung pige i århundredes begyndelse, og frem til hendes død i en fremskreden alder.
Sine
Så vil du elske disse her:
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=199442
Vist nok hele 8 bind af , èt af det bedste selvbiografiske forfatterskab jeg har været i nærheden af. Bibliotekerne har det, men jeg ved ikke om man kan låne alle 8 på en gang.
Dette er ikke kun underholdning, men afgjort også en historisk beretning om et kvindeliv i særdeleshed. Og selv om Agnes tilhørte middelklassen , kom hun ikke til altid at kunne sikre sine børn brød på bordet. Meget stærk beretning om et kvindeliv fra barndommen til alderdommen samt et imponerende sandfærdige billede af tiden og, ikke mindst forståelsensbro til nutidens evindelige ligestillings tovtrækkerier med det modsatte køn.
Knus og kram :D