Eva Cassidy

Zuzan

New member
Jeg fik lyst til at dele en flig af min musiksmag med jer her.

Eva Cassidy, som efter min mening var en af verdens bedste sangerinder, som desværre døde alt for tidligt af kræft, mens hun kun var i starten af 30'erne.

Jeg har ikke haft råd til købe cd'er med hende, men fandt hende på Aninas link, da jeg søgte på navnet.... :smi009

Jeg sidder nu helt og falder i svime over denne her, som jeg ALDRIG har hørt nogen synge smukkere... heller ikke Judy Garland, som også sang den smukt.

Hvis I synes, I kunne lide hendes stemme, så kan jeg sandelig også anbefale denne:

Og så denne her, som bare er så smuk, så smuk:

Jeg håber, I også får gåsehud, for det er hun en af de få, der kan give mig i så stor grad.

:smi004

Åh, tusind tak, Yvette.:smi001

Dejligt at høre, at andre også kender hende. Det ville være trist, hvis hun gik i glemmebogen med den smukke stemme.

Jeg kan se, at der er mange flere numre med hende på det link, du sendte.

Dem vil jeg straks lytte til.:smi303

Bare hyggelig Zuzan :smi054

Jeg husker jeg såg denne dokumentaren jeg linker til nå, og den var utrolig interessant...og trist...:cry: Jeg forsøkte å lete i arkivene til NRK, men fant det ikke i farten. Dokumentaren har kanskje gått på dansk TV også?

http://arkiv.nrk.no/programoversikt/avansert/index346d.html

Må da kunne finnes på nettet et sted. Jeg er bare ikke flink nok til å lete...

Nyt låtene hennes og ha en god natt. :smt020

Knus :august2 Yvette

Jeg har netop hørt Yesterday, Bridge over Trouble Water, Tears in Heaven osv.

Jeg sidder med tårer ned ad kinderne. Hun synger bedre end originalerne, hvilket er meget svært, for de er sandelig også gode.

Jeg tror, det var på tv, jeg så hende først... (Jeg ser også norsk tv indimellem.:august33: Vi har desværre kun norsk tv2 nu, før havde vi både tv1 og tv2.:smi0012) Husker dog ikke hvor, men vil tjekke dit link og lede videre.

Jeg vil helt sikkert nyde noget mere, før jeg går i seng...:smi053

Kan du sove godt... og tak igen. Min dag - og nat - er reddet.:smi009

:smi001

:smi054Hei Zuzan :oktober15:

Jeg er så trett i dag..Phuuuuah....:smi051

Jeg vil bare si at en av favorittene mine er "Fields of Gold"....:ny18 med Eva C.....

Videre har hun maaange som er verd å lytte til. En UNIK stemmeprakt!!!!

Deilig å dele dette med deg! :smi054

Hej Yvette.:smt039

Jeg sad i lang tid og lyttede til mange forskellige sange med Eva. Den ene er bedre end den anden. Hun kan synge alt... både jazz, blues osv. Utroligt. :ny004

Jeg kan se på YouTube, at alle andre føler det samme. Alle er vilde med hende... og dybt berørt af hendes stemme... og af hendes død.

Og Fields of Gold er også smuk.:smi0012

Sad vist også for længe og lyttede til hende. :ny004

Jeg håber, de andre også får lyttet til hende, hvis de ikke kender hende.

Så kan vi dele hende alle sammen.:august32:

Knus

... men fandt hende på Aninas link, da jeg søgte på navnet.... :ny18
Det skal være dig vel undt - søde Sveske :smi054

Jeg tænkte nok, at du før eller siden ikke kunne nære dig for at udforske linket til Radioblogclub :smi039

Den er en uudtømmelig kilde til musik helt tilbage fra grammofonplader var opfundet og til i dag.... Rigtig god fornøjelse :smi054

Back