Search results

1. Markowitch

Matthæus effekten

Jeg læser fortiden en meget udmærket bog af Nassim Nicholas Taleb med den engelske titel "The Black Swan" som har været en velgennemført provokation mod den gængse måde finansfolk og andre ser på risiko. I bogens kapitel 14 stødte jeg på følgende: Jeg synes at dette er en noget overraskende...
  2. Markowitch

Falsk anklaget kvinde frigivet efter 70 år.

Denne historie er fra The Daily Telegraph i England: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1564525/Falsely-accused-woman-freed-after-70-years.html Halvfjerds år på lukkede institutioner virker ikke som en straf der sømmer sig for den forbrydelse at stjæle en halv engelsk krone. Ikke desto...
  3. Markowitch

Dagen før

Her er et oplagt indlæg til "Den sociale virkelighed på vrangen". Følgende fotorapportage er en del af en reklame kampagne, men det gør ikke budskabet mindre :cry: Dagen før... Den 10. September: Sport og leg i parken. Dagen før terror-angrebet der jævnede WTC med jorden. Kvinde og barn...
  4. Markowitch

Lån mellem mennesker

Kære admin, du må tilgive hvis jeg har postet i det forkerte fora, men der jo også så mange at vælge i mellem :D Ok, dagens link handler om lån mellem mennesker ved hjælp af internettet. Nogle siger at dette vil kunne kunne bekæmpe fattigdommen i verdenen, da privatpersoner der låner til...
  5. Markowitch

Hej allesammen :-)

Jeg kan se, at moar har indrettet en postkasse til gode Juleønsker og der er ikke anden udvej, end at opfatte det som en vognstang :wink: (og det tør man jo ikke "overse", når man kender hende :shock: ) Nåh... med eller uden vognstang vil jeg gerne ønske alle herinde (og udenfor) en god Jul...
  6. Markowitch

At leve i nuet

At leve i nuet er livets teknik og alle folk gør deres bedste, men halvdelen vælger det nu, som gik, og halvdelen vælger det næste. Og det forrige nu og det kommende nu bliver aldrig i livet presente, og alle folks levetid går sågu med bare at mindes og vente. For det nu, som er gået, er altid...
Back