Search results

1. admin

Min holdning til Foreningen Far

Foreningen Far som selveste indbegrebet af godhed, hjælpsomhed, ærlighed, retfærdighed og fairness. Fra en svoren tilhænger af Foreningen Far - til undren, tvivl og modvilje. Til forskel for de fleste Foreningen Far's støtter og følgere, der lærte Foreningen at kende gennem Foreningens egne...
  2. admin

Kvindehad, Vold mod kvinder, Far-Forening

Nye emner Forleden har vi oprettet kategorien Kvindehad med tilhørende emner: Vold mod kvinder og Far-Forening. Vold mod kvinder er den eneste af de nye underemner, der indeholder gamle indlæg, publiceret siden 2005. På sigt vil vi oprette en kategori for giftig maskulinitet og om...
  3. admin

Kvindehad, Vold mod kvinder, Far-Forening

Nye emner Forleden har vi oprettet kategorien Kvindehad med tilhørende emner: Vold mod kvinder og Far-Forening. Vold mod kvinder er den eneste af de nye underemner, der indeholder gamle indlæg, publiceret siden 2005. På sigt vil vi oprette en kategori for giftig maskulinitet og om...
  4. admin

En begmand til Mette Frederiksen

Tilbage til tidligere tiders borgerlige blokpolitik I relation til disse dages politiske "bomber", alskens "kovendinger" og regeringens (om)dannelse m.v. - vil jeg gerne anbefale Henrik Herløv Lunds analyser, hvoraf den seneste introducerer han med disse ord: Løkkes indlemmelse af LA og...
  5. admin

Ophavsret og copyright

Ophavsret og copyright (Kilde: Free Images at Flickr.com) Ophavsret til indholdet af Overgangsalderen.net Gengivelse af indholdet af Overgangsalderen.net er kun tilladt efter særlig aftale med os og der skal foreligge en skriftlig godkendelse (mail). Henvisninger til og/eller citater af...
  6. admin

Ansvarsfraskrivelse/disclaimer

Ansvarsfraskrivelse/disclaimer Hensigten og formål med alt indhold og alle oplysninger på Overgangsalderen.net er udelukkende information. For helbredsrelateret indhold af Overgangsalderen.net gælder det, at ingen af vores emner og oplysninger kan eller må anvendes til at stille diagnoser...
  7. admin

Fair use notice

FAIR USE NOTICE Although we carefully pay attention to, that we do not violate or abuse the copyright of others, if this website (contrary to expectations) still contains some material which has not always been specifically authorized by the copyright owner, we will immediately remove such...
  8. admin

Om os - status 2016

Velkommen på Overgangsalderen.net Overgangsalderen.net har været vores hjertebarn siden 2005, da sitet blev oprettet for en håndfuld kvinder der har mødt hinanden på Netdoktor, der efter et par år varslede en ombygning, og derfor sletning af daværende forum. Vi skulle i hvert fald ikke miste...
  9. admin

SKAT inddriver selvstændige direkte ud i arbejdsløsheden, på offentlig forsørgelse

Modtaget i dag: Er der nogen i det ganske land, der ville være interesseret i at undersøge SKATs særlige metode til inddrivelse af restskatter hos enkeltpersoner med CVR-nummer? Der er nemlig ingen forskel i SKATs inddrivning af restskatter fra enkeltpersoner der arbejder freelance og...
  10. admin

Hypokonder - manual til praktiserende læger

Dansk Selskab for Almen Medicin har udsendt et høringsforslag til vejledning for de praktiserende læger vedr. såkaldte "Funktionelle symptomer og lidelser". Heri anbefaler de, at bl.a. "træthedspatienter" (CFS, fibromyalgi, ME osv.) og andre kroniske patienter, hvis sygdom angiveligt er...
  11. admin

Nedtrykt over mine svigerdøtre

Modtaget i dag via Kontaktformularen: Jeg er en farmor der er meget nedtrykt over mine svigerdøtre. Da vi på et tidspunkt ikke så noget til vor yngste søn og hans familie, spurgte jeg pænt min svigerdatter om vi havde nogle problemer siden vi aldrig så dem. Svaret blev at jeg fik besked på at...
  12. admin

TERM-modellen og Det Etiske Råd

Hvad sysler det Etiske Råd med? Den forskningsmæssige og teknologiske udvikling i sundhedsvæsenet foregår i disse år med rivende hast. Lige om hjørnet venter hidtil ukendte muligheder for at påvirke det enkelte menneskes og hele menneskehedens udvikling. De perspektiver, som fremtidens...
  13. admin

Overlæge Jesper Bach-Hansen, Aalborg Sygehus

Jesper Bach-Hansen er ansat på Aalborg Sygehus, Medicinsk Center, Medicinsk Gastroenterologisk Afdeling M. Skulle nogen havne i hænderne på denne læge, læs venligst tråden Hvem er Rosa? (TERM-modellen), særlig indlæg nr. 13. Kan en læge gøre "det" ved en patient, kan han gøre det ved alle.
  14. admin

Afskaf julehjælpen ved lov! Eller beskat den!

Afskaf julehjælpen ved lov eller, i det mindste: beskat den! :juleklokke: Inger Støjberg og Karen Ellemann samt deres chef og mentor, Claus Hjort Frederiksen mener at.... ... i Danmark findes ikke fattigdom. "For eksempel siger 1,5 procent af HK’erne – det svarer til cirka 4.500 – at de...
  15. admin

Brok over "Schlüters epoke"

Journalisten Jakob Nielsen brokker sig i dagens Politiken over Erik Meier Carlsens bog "Schlüters epoke". Journalisten kalder bogen for "utidig" og fortsætter.... "Man kunne have ønsket sig, at forfatteren havde benyttet sin indsigt og analytiske evne til at gøre os klogere på Løkkes epoke –...
  16. admin

TERM-modellen - psykiatriens overherredømme

Var jeg faldet over tv-dokumentar Psychiatry: An Industry Of Death for 4-5 år siden - ville jeg ikke spilde min tid med at se filmen og alene titlen ville få mig til at grine af disse gale "konspirationsteorier". Jeg griner ikke mere. I mellemtiden har jeg opdaget TERM-modellen - The Extended...
  17. admin

Om os - status 2009

Overgangsalderen.net er et usædvanligt website. Vores oprindelige hensigt var i 2005, at opbygge et site fyldt til randen med beretninger, minder, gode råd og erfaringer, på tværs af klasseskel skrevet af modne kvinder, for andre kvinder. De elitære måtte gerne blive væk, da de har jo så mange...
  18. admin

Patrick Swayze er borte

Patrick Swayze er gået bort natten til tirsdag d. 15. september 2009 :smt049
  19. admin

Woodstock 40 år siden!

I dag er det 40 år siden en masse glade alvorlige mennesker forenede i et fælles ønske om fred i vores tid - mødtes på en mark tæt på den lille by Wallkill, staten New York :smi009 Woodstock 40 år :smi009 :smt049
  20. admin

TERM-modellen, Sverige og Lex Maria

TERM-modellen og Lex Maria - eller hvorfor vil TERM-modellen være svær, om ikke umulig at indføre i Sverige. Idet essensen i TERM-modellen (dem, som ikke aner hvad det er, kan læse herom her) er en, i Danmark, de facto autoriseret brug af behandlingsbegrænsende procedurer via sortering af...
Back