"Den viise kvinde"
Af Marianne Ammitzbøll

Antal sider: 159
Forlag: Olivia 1995
ISBN 87-89019-79-2

For større billede - klik her
For bogens bagside - klik her
For besøg på forfatterens hjemmeside - klik her

Om forfatteren: Født 1942. Designuddannet. Senere franskstudier ved KBH. universitet, og Universite de Vincennes, Paris. Uddannet som ergoterapeut, psykoterapeut med speciale i hypnose og symboldrama, gestalt, krops,- og ekspressiv kunstterapeutisk træning. Ansat på KAS Stolpegård 1982-88. M.A. i psykologi fra Institute of Transpersonal Psychology USA 1991. Uddannet EMDR-behandling af chok og traumer. Under videreuddannelse i symboldrama 2002 -.

Marianne Ammitzbøll har udgivet bøgerne: "Den vise kvinde. Overgangsoplevelser og indre vækst" (1994) og "Den skjulte skat. En eventyrbog for kvinder" (1995). Medforfatter til artikler om behandling af spiseforstyrrelser. Arbejder som privatpraktiserende psykoterapeut på Frederiksberg. (Kilde: etf.dk/1178/)

Info fra omslaget: Marianne Ammitzbøll (f.1942) er psykolog, M.A. fra Institute of Transpersonal Psyhology i Californien, privatpraktiserende psykoterapeut i København. Hun underviser i brug af hypnose, arbejder med spiseproblemer og psykosomatiske lidelser og integrerer analytisk arbejde med drømme, kreativitet, krop og ændrede bevidsthedstilstande. Denne bog er resultat af hendes forskning i kvinders overgangsalder i USA og i Danmark.

"Den dag jeg besluttede mig for at lægge min ungdom bag mig, følte jeg mig øjeblikkelig 20 år yngre," sagde den franske forfatterinde George Sand.

Mange gruer for overgangsårene på hver side af de 50, men sandheden bag myterne er, at mange kvinder oplever store forandringer, der føles som genfødsel.