Viser resultater 1 til 3 af 3
Threaded View
-
11-04-10, 13:08 #1
Lavt stofskifte, højt stofskifte og heilpraktik
Hvad er heilpraktik
Heilpraktik er en behandlingsform med oprindelse i Tyskland (jf. det tyske "heilen" = at helbrede), hvor den blev statsanerkendt i 1939.
I heilpraktikken fokuseres der på det syge menneske, ikke på sygdommen, og der arbejdes med helhedsterapi for at regulere hele organismen. Ved diagnosticering og behandling indgår mange behandlingsformer, herunder bl.a. irisanalyse, homøopati, biokemi, akupunktur, immunterapi mv.
På dansk Wikipedia findes følgende oplysninger om Heilpraktik:
Heilpraktik er regulationsterapi med naturlige metoder og har sin oprindelse i folkemedicinen. Den omfatter flere elementer som fx homøopati, plantemedicin og irisanalyse. Ordet ’heil-praktik’ betyder oversat til dansk "helbredelses-praksis". Mange af de discipliner, heilpraktikken anvender i dag, anvendes i det meste af Europa af både læger og naturmedicinske behandlere. I Tyskland blev heilpraktikken i 1936 statsanerkendt som frit erhverv, i 1939 blev heilpraktikerloven vedtaget, og i 1954 blev heilpraktikken del af den offentlige sygesikring.
Heilpraktikerens syn på sundhed og sygdom: Vores krop har en iboende evne til at helbrede sig selv. Når organismen udsættes for forskellige belastninger, vil utallige mekanismer i kroppen begynde at kompensere for det. Disse processer foregår konstant, uden at vi til dagligt mærker det. Fra eksempelvis almindelig tilpasning af kropstemperaturen som reaktion på omgivelsernes temperatur-ændringer, til de mere kraftige reaktioner på fx stress, infektioner, skader og forgiftninger.
Vi bliver syge, når kroppen udsættes for belastninger, der er større, end kroppens systemer selv er i stand til at regulere sig ud af. Mangelfuld kost, forurening, negativ stress, misbrug af stimulanser, søvnmangel og for lidt motion spiller alt sammen ind og er med til at skabe mulighed for ubehag og sygdom. Alt efter hvor gode vores fysiske, psykiske og genetiske ressourcer er. Det, man normalt betragter som symptomer på sygdom, ser heilpraktikeren som kroppens logiske og hensigtsmæssige forsøg på at rette op på belastninger.
Styrken i heilpraktikerens behandling: Heilpraktikkens regulationsterapi går ud på at understøtte kroppens selvregulerende systemer ved bl.a. at eliminere belastninger, stimulere til udrensning (detoxing), og aktivere immunforsvaret. På den måde får kroppen de bedste muligheder for at genvinde sundheden. - Ved at tilføre det, der mangler. Og ved at fjerne det, der er for meget.
I arbejdet med mennesker fokuserer heilpraktikeren på årsagerne til sygdomme, frem for symptomerne. Heilpraktik er en helhedsterapi, der inddrager det hele menneske. Både fysisk, psykisk og sjæleligt.
Heilpraktikerens metode er både effektiv og dybtgående, fordi regulationsterapien omfatter en række forskellige diagnose- og behandlingsformer. Alsidighed er en af heilpraktikkens styrker. Regulationsterapien gør heilpraktikkere i stand til at betragte problemstillinger fra mange sider og giver dem mange veje til at diagnosticere og behandle. Herved kan de skræddersy meget specifikke behandlinger, hvor de også rådgiver og vejleder den enkelte klient til sundhed og velvære ud fra individuelle behov. (Kilde...)• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥
Lignende emner
-
Trojan - advarsel UPS
By admin in forum Ultrakort om alt mellem himmel og jordSvar: 1Nyeste indlæg: 14-09-08, 06:23 -
ADVARSEL! Jordslåede Løse ris. Ny, sikker fremgangsmåde!
By Tante Ana in forum Sund mad, god mad og økologiSvar: 1Nyeste indlæg: 17-01-08, 12:13 -
Advarsel mod GLA af hjulkrone
By Anisa in forum Tips og ideerSvar: 0Nyeste indlæg: 09-11-06, 10:51 -
Advarsel
By Anina W. in forum Dagens gruk!Svar: 1Nyeste indlæg: 29-06-06, 14:27

Besvar med citat

Bookmarks