Viser resultater 1 til 13 af 13
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    83

Standard "Jeg bliver mere og mere bevidst om hvor lidt mange penge betyder"

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    JA jeg tager mig selv i at tænke, skide være med alle de tanker om job. De tanker har fyldt alt for meget. BAre jeg får et forsørgelsesgrundlag så vi kan klare os, så må det gå som det bedst kan. Jeg bliver mere og mere bevidst om hvor lidt mange penge betyder. Det der betyder mest er at jeg kan være glad og ikke have alt for mange smerter.
    Det er vel nok dejligt at læse! Når du har den indstilling, så skal du nok klare det, Bea! Penge er virkelig ikke alt - nyd den tid, du kan bruge til det, du har lyst til, og betragt arbejdet som en nødvendighed for at overleve, så kan det aldrig gå helt galt.

Nyd dine børn, dit barnebarn og dine fritidsinteresser. Vi har kun et liv (tror jeg da), så hvorfor ikke tage de glæder, man kan få? Jeg regner ikke materielle ting for noget, når ikke jeg føler glæde og tilfredshed i dagligdagen, og så er det fuldstændig ligegyldigt, bare økonomien kan løbe rundt.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    78

Standard Re: "Jeg bliver mere og mere bevidst om hvor lidt mange penge betyder"

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    JA jeg tager mig selv i at tænke, skide være med alle de tanker om job. De tanker har fyldt alt for meget. BAre jeg får et forsørgelsesgrundlag så vi kan klare os, så må det gå som det bedst kan. Jeg bliver mere og mere bevidst om hvor lidt mange penge betyder. Det der betyder mest er at jeg kan være glad og ikke have alt for mange smerter.
    Det er vel nok dejligt at læse! Når du har den indstilling, så skal du nok klare det, Bea! Penge er virkelig ikke alt - nyd den tid, du kan bruge til det, du har lyst til, og betragt arbejdet som en nødvendighed for at overleve, så kan det aldrig gå helt galt.
    Hej Piger

Jeg tror, at der virkelig er sket et skred med Bea.... hun er blevet meget mere uafhængig af de gamle forestillinger om "gods og guld", og hvis jeg husker rigtigt - kom disse forestillinger mest fra Beas mand, der (vist nok) godt kunne lide at omsætte sit store daglige slid i de "rigtige" ting (du må korrigere mig - Bea - hvis jeg vrøvler...). Set i dette lys, kunne det ikke være helt nemt at tænke på den økonomiske usikkerhed systemet havde påført Bea.... men nu ser det ud til, at det ikke længere er "overhængende". Jeg håber også, at Beas mand lærer med tiden, at døde ting er .... døde ting. Og intet kan erstatte en smillende, afslappet og kåd Bea - den dag tingene omsider går i orden og hun trækker vejret lettet og fri for første gang.... igen.

Det mest "sjove" er, at på det tidspunkt afklaringer kommer på plads - vil lettelsen ikke udspringe fra det, men hovedsageligt mest fra Bea selv, som et resultat af Bea egen udvikling.... Så det bliver ikke andre end sig selv, at Bea vil kunne takke for det hele

Hmm... håber at det ikke blev for kryptisk... har rendt med "migræne-hatten" på hele dagen og det plejer aldrig at fremme skriveevnen...

Vi "ses". Kram fra Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej Anina

Håber du har smidt migrænehatten langt væk, helst så langt væk, at du ikke finder det lige med det samme. Ærgeligt med det migrænehoved. Gode råd har jeg ingen af, men jeg synes sgu det er synd for dig.

Jeg har som du skriver lært en del, og jeg må indrømme, at min mand også har. Det er lidt sjovt, for vi havde lige netop den problemstilling oppe og vende i går aftes. Vi blev faktisk enige om at den tur jeg har været igennem har været med til at få os til at tænke i nye baner. Vi blev enige om at vi fakktisk var heldigere stillet fordi vi begge to godt ved at " Penge ikke er alt". Du husker rigtigt Anina. Jeg var meget ked af ikke at kunne bidrage til en mere økonomisk afslappet tilværelse.

Jeg tror at selv at jeg kommer ud af det her med forstanden i behold og det er jeg glad for. Det er som om, der er noget der falder på plads for mig, og jeg glæder mig til der kommer en afgørelse. Jeg tror den er på trapperne.

Vi ses senere, skal videre på Reva.

Mange knus til jer alle sammen
    Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Anne

Nyd dine børn, dit barnebarn og dine fritidsinteresser. Vi har kun et liv (tror jeg da), så hvorfor ikke tage de glæder, man kan få? Jeg regner ikke materielle ting for noget, når ikke jeg føler glæde og tilfredshed i dagligdagen, og så er det fuldstændig ligegyldigt, bare økonomien kan løbe rundt.

Knus, Anne
    Hej Anne

Hvor har du dog ret, når du skriver at penge ingen værdi har, hvis ikke der er glæde i hverdagen.
    Jeg tror også selv på jeg kommer videre, men engang imellem mister jeg troen, fordi jeg hele tiden skal 'kostes' rundt med. Lige nu har jeg har jeg det godt og er helt lige glad med om jeg bliver jaget. De kan jage, iagtage og gøre hvad de vil. Virkeligheden er og bliver den samme for mit vedkommende. Jeg skal lære og leve med min 'skavanker'. Det kan jeg også godt. Jeg mangler bare lige de sidste krampetrækninger, inden jeg får et beløb som jeg kan leve af og med. Beløbet skal ikke være størt, men jeg skal bare eksistere.

Det glæder mig når du skriver til mig. Du har en masse livserfaring at give af. Tusind tak for det min blomst.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Kære Bea
    Jeg håber for dig, at du får en afklaring på jobsituationen, jeg er helt enig med dig i at du ikke skal få stres áf det hele. Fred i sindet er immervæk bedre end de få timer du alligevel kun kan virke i på arbejdsmarkedet.
    Jeg har det selv sådan, men først efter at jeg tog naboens hund og får de skønneste ture hver dag. Tænk det gør bare så godt i sjælen, jeg bliver glad bare jeg ser den, og den glæden hunden viser på vores ture er det hele værd.
    I dag har solen skinnet, så vi tog igen en tur på 2 timer, så har vi også fået rørt os, så det er godt for os begge.

Hvad er det forresten en forsikring du skriver om, for jeg havde også en jeg havde tegnet via banken og jeg fik penge udbetalt over et godt stykke tid og med tilbagevirkende kraft,så det skal du prøve at undersøge. Min havde jeg i danica
    Held og lykke med det
    Hej Biddi

Jeg vil ned og snakke med banken. Min forsikring er tegnet i forbindelse med at jeg lavede en pensionsopsparing. Det kunne jo være dejligt med et lille beløb.

Det er rigitigt, det var Bjørn West, Fogh fulgtes med i flyveren. Jeg var godt klar over de ikke havde samme partifarve, men derfor kunne de da godt tale sammen. Du har ret i at der er masser af spin, når vi ser Fogh på TV. Jeg kan også somme tider brække mig over det. Jeg ville bare ønske at der ikke er så meget spin og strategier i de andre partier, men jeg er nok for blåøjet, hvis jeg tror på den.
    Jeg tror heller ikke han vinder mange kvinders kryds på valgdagen, han får heller ikke mit.

Det lyder dejligt med dine gåture, og en glad hund får også mit humør til at stige.
    Nu skal jeg bare lige have orden på den visitation, så får jeg ro på. Jeg gider slet ikke tænke på job lige nu. Visiteringen skal i hus og så får jeg den ro jeg har brug for, så kan vi se bagefter hvad der skal ske.

HAv det godt.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    70

Hej Bea
    Jeg er lidt harm idag, jeg har modtaget et brev fra kommunen, hvor de skriver at jeg har oplysningspligt til at fortælle om alle mine økonomiske forhold : det kender jeg intet til :twisted: jeg kan ikke forstå at min ledighedsydelse, som de så smukt kalder os flexjobberes udbetaling skal sammenlignes med kontanthjælp, jeg har ikke bedt om at bede syg og jeg nægter at oplyse om noget som helst gør jeg :x
    Jeg håber du får glæde af dit besøg i banken, det ville være glimrende her til jul med en lille skilling, jeg krydser fingre for dig.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej Biddi

KAn godt forstå din harme. Vi er jagtet vildt, men jeg troede på en måde det gik over, hvis jeg først blev visiteret til et fleksjob. ØV øv at du skal plages med dette. Du kan jo bare prøve og se, hvad der sker hvis du undlader og svare på det de spørger om. Ledighedsydelse har vist slet ikke forbindelse til bistandshjælp.

I weekenden skal vi til at lede efter policen til min forsikring. Der må ligge noget på det. Det er bare så længe siden jeg tegnede den. De må jo have noget liggende i banken, men jeg vil helst have originalen og kigge på. JA, jeg tror ikke rigitgt på forsikringer. Det ender med at jeg går rundt og bliver mistroisk efter al den her " hurlumhej".

En lille skilling til jul vil varme gevaldigt, men jeg skal jo først have invaliditetsgraden.

Kan du og alle i andre have en god weekend.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    70

Hej Bea
    Jeg havde ikke nogen invaliditetsgrad, da jeg fik mine udbetalinger. Den jeg havde var en, hvor jeg ville få 60.000 om året, hvis jeg blev syg og det skulle så være en ekstra hjælp indtil jeg kom på benene igen, men da de fandt ud af, at jeg nok ikke kom det, så begyndte de at bakke ud, og granske mine oplysninger om mit helbred, som jeg havde udfyldt i starten. De prøvede at få mig smidt ud, fordi de påstod at jeg ikke havde oplyst at jeg led af migræne, men det havde jeg af gode grunde ikke taget med, da den migræne jeg havde på tegnings tidspunktet var næsten ikke eksisterende, jeg havde det nemlig kun i forbindendelse med menses, og da jeg havde fået fjernet mit underliv synes jeg ikke det var relevant at nævne det. men de kom da heller ikke langt med påstanden, jeg har en god læge, som kunne dreje dem, så de faldt ned igen.
    Men Bea, ned i banken på mandag, så du kan nå at få pengene til jul
    God weekend til alle
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej Biddi

Jeg går i banken. Vi skal lede efter policen i morgen. Håber der er noget i det. det kunne jo være dejligt, hvis der var et eller andet der lykkes for mig.
    Forsikringer er noget værre noget. Når vi tegner disse forsikringer er der ikke grænser for hvor gode de er. Nå man så skal have penge fra dem, så er sagen en anden.

En god læge er guld værd. Heldigvis er min læge også en af de mere vedholdende.

Også god weekend til dig og de andre.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    70

Kære Bea
    Jeg havde nu ikke nogen police dengang, jeg vidste hvor jeg havde forsikringen og ringede så bare og spurgte hvad de dækkede i mit tilfælde, hun sendte mig så et anmeldelsesskema, også gik det helt af sig selv, så det er meget enkelt.
    Håber du allerede nu har fået styr på det.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej Biddi

Har ikke fået styr på noget endnu. Vi kan ikke finde nogen police og så må jeg prøve og gøre som du har gjort. Jeg betaler til den hver måned, så de må jo vide hvad den dækker nede i banken. Jeg ved den er tegnet så jeg får udbetalt et engangsbeløb. Desværre er jeg så kvæstet om eftermiddagen, at jeg kun lige når hjem i stolen, og så kommer jeg ikke ned i byen.

Nå, min mand har lavet mad. Vi snakkes ved.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    83

Hej Bea

Undskyld, jeg blander mig i din "snak" med Biddi, men kan du ikke nøjes med at ringe til banken og få en kopi tilsendt af din forsikringspolice? Så slipper du da for at skulle derned.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    70

Kære Bea
    Jeg forstår dig til fulde, jeg har selv en dårlig nattesøvn, men prøv som jeg gjorde, man kan altid spørge, det koster ikke noget.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Bookmarks

Regler for indlæg